Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Jo men vart fan ska vi göra av dessa då? Bara Lindbäck som jag ser som någon som kan ta en plats i 3-4de nästa säsong.

Jag ser ingen anledning till att vi inte borde försöka hitta nya klubbadresser till alla tre. Visst kan bli en liten ekonomisk smäll men samtidigt sitter ingen av dessa tre på några jättedyra kontrakt så ser inte varför topplagen i HA inte skulle kunna tänka sig att ta över dessa kontrakt. Vi kan inte behålla mediokra spelare bara för att de sitter på kontrakt.

1 gillning

Lindbäck är väl ändå att behålla?

1 gillning

Jag är lite tveksam till Måns. Man ser han lätt som en talangfull spelare som man hoppas ska utvecklas och ta steg men samtidigt så är Måns faktiskt 27 år, fyller 28 år i år. Han är ingen ung talang längre och även om han gör ett okej jobb i en fjärdekedja så kan jag inte påstå att han utvecklats särskilt mycket de tre säsonger han varit i HV71. Han har kört fast lite hos oss. Skulle inte förvåna mig om man river hans kontrakt och så går han till Skellefteå och tar flera steg direkt men jag tycker faktiskt tåget har gått lite för Måns här i HV71. I alla fall vad gäller SHL-spel. Skulle vi åka ur SHL så är ju självfallet alla dessa tre spelare värda att behålla men i SHL? Nja ser hellre att vi ger yngre förmågor chansen.

4 gillningar

de skall bort bort bort

4 gillningar

Enligt en kompis till mig som spelade ihop med Måns i Södertälje så är han inget vidare och har ingen utvecklingspotential. Han hade en säsong i Södertälje där allt han sköt på gick in och då nappade HV. Han har inte levererat varken innan eller efter det.

Helt enig med att det måste brytas med Lindbäck, Hansson, Stakke och även tikka…
Hade varit sjukt spännande med Pettersson Zether Träff i en 4:e…

Antar han ersätter Moelgaard som antagligen drar till AHL som ungdomlig center i HV

Tycker man kan behålla Måns men skeppa Stakke, Hansson, Tikka - vi har för många av den varan, men EN arbetsmyra har vi plats för .

1 gillning

Som arbetsmyra håller jag Herman Hansson högre än Lindbäck.

1 gillning

Hv har ingen skyldighet att släppa Mølgaard till ahl.

Ang. Simon Åkerström-ryktet och att HV ska vara intresserade av att köpa loss. Nej, nej, nej. För jag har svårt att tro att HV köper loss bara för att Simon ska avsluta säsongen i HV, eller vad tror ni? Gissar att Nubben kommer smälla på med ett två-treårskontrakt och så står vi där med både Åkerström och Strandell i backuppsättningen nästa år…

Gud vad jag önskar mig en ny sportchef så man slipper oroa sig för såna här grejer.

2 gillningar

Det är väl så det lär bli tyvärr.

Om det nu inte är så att vi hittat en ny Andreas Borgman. :wink:

Dett är inte i närheten av vad vi behöver. Kent. Kent släppte iväg Laleggia och Emil. Trots att man egentligen inte behövde detta. Jag skall inte kritisera det beslutet, för jag känner till för lite om vad som föregick detta. Men. MEN MEN MEN: då måste man för f*n se till att kompensera för detta. Det har man inte gjort. Vi fick in Bobby. that’s it.

Dessutom: på vilket sätt var den där grejen med att släppa LaLeggia positivt för HV, som Kent snackade om? Jag tror han blivit grundlurad.

2 gillningar

Nubben är inte hockeysmart. Vilket håller på att sänka oss både sportsligt och ekonomiskt.

1 gillning

Jag eldade på en JÄTTEgammal tråd om statistik, kopplat till värvningar och förväntningar. Detta då en relevant twitter-post dök upp i flödet:

Blir väl på Franssons bekostnad Åkerström kommer in. Är säkert redan klart. En värvning i samma anda som Bengtsson, Westerlund och Strandell.

Bänkvärmarvärvning.

Sen ryktet om Foppa att Örebro hört sig för. Tror för Foppas del den klubben passar han bättre men vågar vi släppa till en så nära konkurrent? Är det värt pengarna?

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season 23/24: Spelardrömmar

Är detta verkligen några seriösa rykten?