Silly season 23/24: Spelardrömmar

Men precis som i SHL, spelar de två sista lagen i serien playout i bäst av sju. Den som förlorar playout-matchen, får ytterligare en chans att hålla sig kvar i NL, genom att spela bäst av sju mot slutspelssegraren i andradivisionen.

Knappast troligt att man släpper någon spelare.

Kan han hitta spelet när han kom till Rögle absolut, men senare tiden där och till viss del Djurgården så kostar de mer än va de smakar…

Juuso Hietanen, kan det var en aktuell värvning?
Spelar i HPK som ligger näst sist i Liiga.

Juuso har hunnit bli 38 år gammal, men besitter ju en hel del rutin. Har för mig att hans tjej tom är från Jönköping?

1 gillning

Är han inte lite för mycket av en offensiv back? Vi behöver väl en defensivt stark back. Å andra sidan hade vi behövt en bättre pp-back än Kaski, eller iaf fler alternativ där.

o slut som offensiv spelare hans poängskörd är inte bra iår

Kanske en Kasper Halttunen GP 38 G 24 A 17 P 41
Väldigt vassa skott lite lik Foppa fast fortfande under utveckling. Kommer bli svår att få hit men, en spelare som är lik Lekkerimäki fast ett år yngre.

1 gillning

Kanske, kanske inte?

1 gillning

Fy fan alltså! Madhawks kablar ut att Simon Åkerström är Nubbens lösning på backsidan. Åkerström tillför nada i ett SHL lag, det här är en klassisk Fredrik Styrman värvning, en högst medioker allsvensk back som haft en lyckad säsong i år men han är absolut inte av den klass som vi behöver. Har hyfsat bra koll på honom då han kommer från mina delar av landet.
Så nej, nej, nej!!

1 gillning

Jag tycker det är så svårt med värvningar från Allsvenskan.
En spelare kan vinna poängligan i Allsvenskan för att sedan vara helt osynlig i SHL, kolla på Foppa tex.
Medans en annan kan vara helt okej i Allsvenskan och sen vara bra i SHL.
Svårt att läsa på statsen om det är bra eller inte känns det som

2 gillningar

Tycker han gjorde de riktigt bra när han var med Malmö i SHL

Ingen blir gladare än jag om jag har fel, men en match i Malmö dessutom i sin hemstad fullproppad av adrenalin att spela inför släkt och vänner är ett för litet arbetsprov för att säga att han gjort det bra i Malmö.

Karlkvist liksom, han var iofs bra i HA, men han floppade i Vasa Sport där vissa spelare som inte var bra i HV var jättebra, så varifrån spelaren kommer BEHÖVER ju inte spela så stor roll

Ska jag vara ärlig är det skillnad på Åkerström och Styrman, Åkerström har gjort bra med poäng senaste säsongerna medan Styrman aldrig var en offensiv back.

1 gillning

Om man nu ska värva NÅN från allsvenskan så är det Theochardis eller Kopacka!

3 gillningar

Teocharidis är för dålig defensivt men Kopacka hade jag gärna tagit. Brynäs släpper honom väl troligtvis inte dock.

In med Ytterell, Kinnvall och Norbe. Aldrig fel med lite nostalgisk känsla dessa tider. Dom lär väl hitta till omklädningsrummet iaf.

:joy:

Absolut helt olika spelartyper men samtidigt hade Styrman flertalet säsonger med Luleå i bagage, Åkerström har en match i SHL och har bara varit en ledande back i HA när han spelat i Tingsryd! Fan vi behöver ingen 6-7:e back, vi behöver en förstärkning!!

2 gillningar

Lite svårt att hitta det nu bara.

Atro Leppänen har gått bra bra i ett lag som ligger och krigar i botten. En inlåning likt Maalahti ifjol kanske kunde vara något.

De skulle ju kunna få Maalahti som byte.