Silly season 23/24: Spelardrömmar

Den så spretiga “drömtråden”.

image

Kan njutas med eller utan hallucinogena svampar.

3 gillningar

Lias Andersson, Kevin Stenlund, Lawrence Pilut.

4 gillningar

Isak Brännström!

Brännan d.y.

edit: så här långt är detta den våta 17-drömmen :wink:

Han sägs ju redan vara klar: Isac Brännström klar för HV71

Lias är alltid drömmen…

Nubben får sparken

1 gillning

Dröm och dröm, men känns det inte som det kan bli mer än bara en namngiven 3:e MV av Viktor Andrén? Hans kontrakt med Almtuna går ut nu och så gör även JG´s. Andrén är en bra keeper med väldigt fin högstanivå och pojken är ju bara 28 år och således många bra år kvar i kroppen. Blir intressant att se hur han sköter sig när han kommer hit…

Tror du han kommer få spela eller ens träna med HV om inget händer med de andra?

Träna kommer han att göra men spela matcher är nog inte säkert såtillvida att ingen blir skadad eller sjuk

Men Adam Åhman tränade väl inte med Hv förrän han blev inkallad efter Jonas skada?

Förläng med Miele!

Behåll Vigneault! Nu är startsträckan avklarad, tror faktiskt han kan explodera nästa säsong!

3 gillningar

Ja det finns helt klart någonting där.
Ojämn men även jag ser potential att han kan växa till en habil Shl spelare.

2m lång och bäst tränad i SHL… under rätt coachning och i en mer avslappnad miljö kan vad som helst hända.

1 gillning

Tveksam på den, han har gjort det bra, som många andra de sista matcherna, men otroligt ojämn. Hade förväntat mig mkt mer av honom.

Jag tycker man ska förlänga med Shore och behålla Vigneault. Där har man en stabil andra och fjärde center. Sen spela fisken som tredje. Då behöver man bara en första center (Lias/Stenlund) sen har man en centersida för mitten iaf.

Miele, Foppa och Nättinen är svåra. Jag tror man kan hitta bättre spelare än Miele för den pengen. Isac Brännström är troligtvis hans ersättare. Nättinen sitter väll på ett år till. Det kan bli svårt att få någon som tar över det kontraktet. Foppa är fan inte bra just nu. Spelar han för en normal tredjekedje lön så ska man väll behålla men vill han ha 250k/månaden så släpp.

1 gillning

Glöm aldrig bort att det brukar ta tid för Big Sam att anpassa sig. Samma sak i HA ifjol t ex. Han har nivån i sig.

1 gillning

Grejen är den att vi har Nättinen och Stakkestad på kontrakt redan, på förhand tredje och fjärdecentrar. Tycker också det är värt att satsa vidare på Vigneault, en habil center för en rimligtvis låg peng. Men var ska han spela? Dom två centrar som ska in måste vara riktig spets så att vi inte hamnar i samma läge nästa säsong igen.

Men Stakkestad…är han verkligen center? Oavsett vad som står på EP, tror jag absolut han spelat nästan uteslutande som ytterforward både i Karlskoga och juniorlandslaget.

Och när det gäller Sam, så har jag trott på honom hela tiden, men var nog inte beredd på att det skulle ta sååååå lång tid innan han började göra avtryck på riktigt.

2 gillningar