Silly season 23/24: Spelardrömmar

Helt rätt. Såg mycket allsvenskan föregående år av förståelig anledning. Jag vill minnas att Åke inte alls lirade som Center de matcher jag såg.

Engsund till HV71 ? Vore riktigt bra !

1 gillning

En dröm att få ”hem” är ju Malte strömwall.

1 gillning

Stakkestad lirade definitivt ytter i senaste matchen och hans spelstil signalerade “rivig ytter” jag vet inte vad han lirat tidigare men jag såg inte större playmaker egenskaper i honom alls.

Vad hände för övrigt med ryktet om rodrigo Abols som fanns redan ihöstas? Vore ju en ny förstecenter om nåt

Klar för Rögle, varit klart ett tag enligt tidningarna

Kan tänka mig att Stakkestad ersätter Önerud.

Kan spela både vinge och som center i en fjärdekedja.

Tuff och oöm spelare som är jobbig att möta. Starta som 13e, 14e forward och jobba sig in i laget.

Edit. Är Helmersson ev på väg också så har han full koll på honom.

Man ser ju redan fram emot silly season. Och chansen att få göra det i SHL känns ju stor, oavsett kval eller ej.

En fråga, som inte såg hela säsongen 20/21! Är kinnvall någonting vi vill ha tillbaka?

tveksamt. Han kändes klen. Mentalt. En Martinsson 2.0

5 gillningar

Ja, och där upplevde jag inte hjärtat för HV. Visserligen många det året som inte visade lagkänsla.

Kommer Nubben uppvakta Linus Söderström som har utgående kontrakt med Skellefteå?

Om Kalle Maalahti fortsätter spelaså bra som han gjort tror jag chansen finns HV vill värva honom. Tar hellre Kalle än en trött Strålman alla dagar i veckan.

6 gillningar

Nu ska jag absolut inte ta nånting för givet då det förmodligen kommer bita en i arslet men detta är en tråd för drömmar så skitsamma…

Om vi klarar oss undan kval så tror jag Malmö kommer mala ner Brynäs. Där finns Kinnvall som borde vara högt upp på Nubbens önskelista. En värvning som absolut inte borde vara orealistisk med tanke på hans bakgrund i klubben, har väl historia med Nubben plus att sambon är från stan.
Så. Nubben eller vem som nu sitter på tronen. Jag önskar mig följande, skiter fullständigt i kostnaden då det är en drömtråd…

Pilut-Kaski
Engsund-Kinnvall
LaLeggia-Sjöholm
Fransson

PP: Pilut-Kinnvall / LaLeggia-Kaski
BP: Pilut-Sjöholm / Engsund-Kaski

Återstår bara den lilla detaljen att hålla sig kvar i SHL annars får man byta ut diverse namn mot Bohm, Ytterell och Norbe…

1 gillning

Jag skulle inte vilja se Kinnvall i HV igen. Han är skadedrabbad och dålig defensivt. HV har redan Kaski och Laleggia på kontrakt. Kinnvall känns som en sämre version av dem. Det behövs tvåvägsbackar och någon sheriff som Engsund.

3 gillningar

Min dröm är att Brynäs åker och Kinvall inser att HV är hans lag. Superback och en helt annan nivå än 64. Kan tillochmed försvara och grym offensiv

Kinnvall imponerar inte i dagens match, tror det finns bättre toppbackar för HV.

1 gillning

Kinvall känns inte alls som den backen vi behöver.

Drömmen:
Sjöholm-Laleggia
Pilut-Kaski
Engsund-Maalahti
Hjalmarsson

1 gillning

Vad talar för att Pilut väljer HV nästa år? Visst en drömspelare men har han motivationen att spela i HV när han kan tjäna bra mycket mer i AHL

1 gillning

På 37 matcher har han gjort 16 poäng och ligger på -9, vet inte riktigt om det är “helt annan nivå än Martinsson”.

Jag ser hellre nytt blod än kinnvall. Känns som att vi har en chans att börja om på nytt ordentligt ifall vi klarar oss kvar. Likaså vill jag att man hittar en lösning för Martinsson