Silly season 23/24: Spelardrömmar

Kanske Kinvall var bra tidigare 20/21 men det jag minns av slutet var inget jag saknade. Som sagt, Strömberg visade karaktär annars vette fan.

Kastar ut mig lite namn här som är intressanta inför nästa säsong. Vad tror ni om dessa?
David Gustafsson, Anton Strålman, Lias Andersson, Lawrence Pilut, Kevin Stenlund, Adam Almqvist, Niklas Hansson, FILIP SANDBERG??, Simon Holmström?
Några intressanta namn…

Börja med att titta på deras förutsättningar, tex kontrakt. Gustafsson och Holmström är både unga SAMT har kontrakt, så ej troligt. Hansson har kontrakt till 25/26, varför skulle han komma? Är inte heller det vi behöver med Laleggia och Kaski. Varför skulle Almquist vara intressant? Han valde ju aktivt spel i Ryssland för fan…

Fortfarande intressanta namn. Tror inte en sån som Almqvist bara avskrivs helt utan det är klart att man kommer föra diskussioner om killen. Defensiva backar i HV kryllar det inte av direkt. Sedan ser jag F Sandberg som högst intressant då har han utgående kontrakt och är en sann HV-kille

Adam A kommer aldrig mer spela för HV

9 gillningar

Vad finns det för defensivt intressanta backar då? Känner att HV behöver en defensiv back och att det är tunt på marknaden. Har svårt o hitta någon intressant.

Några jag tycker är intressanta, på en snabbsök:
Adam Ollas Mattsson (Malmös bästa spelare, men det hänger på att det är de som åker ur)
Jonas Ahnelöv (Sägs inte få någon förlängning, lite fler frågetecken här dock, speciellt kring hans ålder)
David Rundblad (Är väl inte jättesannolikt, men intressant)
William Lagesson (Vet inte om han är mer än tvåvägs)
Petteri Lindbohm
Jacob Larsson
Robert Hägg

Då får Nubben ligga i rejält o slanta upp en del… Han brukar ju gilla 30 + killar :wink:

Jesper fast är ju ett drömnamn och hans kontrakt går ju ut nu, hade varit intressant om han vill komma hem igen.

1 gillning

Fast har redan gjort klart att han kommer avsluta karriären i NHL och inte kommer spela i HV igen.

Det gjorde ju Hammer också :wink:

2 gillningar

Vad tror vi om Joonas bror Julius till nästa säsong? Kontrakt men finska spelare brukar ha klausuler. Ryktades väl om honom i höstas?
En fin andrecenter.

Har kontrakt över nästa sässe

Jag vill ha Kalle som back i Hv nästa år:

  1. Stabil och spelar enkelt
  2. Har hockeyfrilla
  3. Finska backar är alltid bra i Hv (Louma var för gammal sista året så han räknas inte)
  4. Verkar ställa krav på att omgivningen presterar
  5. Troligen relativt billigt alternativ
5 gillningar

Lägger in Juuso Riikola som en dröm. Om Emil Andrae drar till NHL, Martinsson får kicken och Pilut väljer Schweiz så ser jag Riikola som en bra back för topp 4. En offensiv tvåvägsback som börjat komma igång i Oskarshamn efter trög höst.

Älskar detta inlägg. Punkt två är ju viktigast av allt! :slight_smile:

2 gillningar

Punkt tre kan också diskuteras. Många minns Veli-Pekka, men troligtvis inte pga hans “stabila” backspel

1 gillning

Linus Söderström ropade jag på redan ifjol men några här inne kapade mig längs fotlederna!

Till nästa säsong hade jag gärna sett honom hos oss igen.

det är för denna upplevelse vi kommer hit, för att få ynnesten att bli kapad :wink:

1 gillning

Hahahahhahaa! Jag tar den