Silly season 23/24: Spelardrömmar

Jesper Fasth är UFA inför nästa säsong :drooling_face:

4 gillningar

Åker Brynäs ut så ser jag gärna Johannesson i vår tupp nästa säsong. Tog ett stort kliv när han lämnade Rögle för Brynäs och lär ta ännu större kliv nästa säsong.

Hörde att han har NHL-intresse på sig så troligtvis blir han inte kjvar i SHL

Linus Söderström är en målvakt jag gärna ser som ersättare för Gunnar. Gunnar håller inte.

1 gillning

Hur gärna jag än ser Linus i Hv igen så har jagf svårt at se HV gå med Ortio och Söderström som målvaktspar. Linus förtjänar att stå mycket och få betalt för det. Tror snarare att Gunnar få gå ner i lön alternativt en ny “up and coming” målvakt som kan ta över på sikt.

4 gillningar

Filip Larsson?

Victor andrén

Sägs vara klar för leksand

Visst, han är riktigt fin, men tycker vi har den spelartypen redan. Laleggia och Kaski är givna i PP. Får vi in Pilut också är de offensiva platserna tagna, dessutom kanske det finns en chans att Andrae stannar? Vi får se, men vår trupp kommer vara riktigt mycket finare nästa år.
Fan va skönt

Men som nämnts innan. Åker Malmö ur är Ollas Mattsson en fin spelare att sikta in sig på. Samma spelartyp och nivå som Engsund imo.

1 gillning

Timashov vore en dröm att få in om Brynäs ryker. En otroligt skicklig spelare och har näsa för mål och kan göra det själv med sin skicklighet. Men har också förmågan att göra andra bättre vilket vi saknat.

2 gillningar

Absolut inte… då jag bor i Gävle och ser otroligt mycket Brynäs så får jag säga nej där… Han är inte alls typen att luta sig mot när de blåser.

2 gillningar

Tycker inte vi ska värva från bottenlag det gick sådär med Westerlund och Bengtsson :sweat_smile:

Håller med. Han är för ojämn. Ena matchen kan han vara SHL överlägset bästa spelare mot nästa vara totalt klappkass. Bra hockeyspelare som kan vara komplement till andra spelare, men inte vara den som bär ett lag, typ AP20 gjort

Kommer inte att ske.

2 gillningar

Ska man helt räkna ut Anton bengtsson inför nästa säsong??

Han har kontrakt med Rögle, så ja, det kan man nog.

Inte så att brorsan Brännström vill komma hem också? Eller några år för tidigt? Har ju utgående kontrakt också

Det vore ju fantastiskt med erik Brännström !

2 gillningar

Vill man ha en stor stark back så varför inte….

Eaton Middleton

Eller som jag tidigare suktat efter….

Mason Ward
Har han ärvt hälften av pappa Lance så hade han gjort nytta!

3 gillningar

Vore ju grymt, men han har gått rätt bra och blivit mer omskolad till en defensivback och tror nog han lär få nytt kontrakt, men vore ju galet om han kom.

Kontraktet går ut, men jag känner hans förläldrar rätt bra och som jag fattat vill han inte spela i SHL. Lär inte få de svårt få nytt kontrakt där borta. otroligt omtyckt spelare i laget.

2 gillningar