Varför inte SHL igen? Hört ngt om varför?
Faktiskt pratat med Jesper med då jag haft golfrestaurang i Nässjö i 5 år då sa han själv att han vill avsluta i NHL men skulle tex han inte få ett kontrakt så tror jag säker SHL är ett alternativ. Hans päron sa samma att han vill avsluta i NHL, men då gäller de ju få kontrakt där med vilket jag är säker på han får. Dock var detta några år sen saker kan ändras
En drömspelare för mig är Valtteri Viljanen. Backen som Rögle BK tog in samtidigt som vi tog in Kalle Maalahti.
Kollar man hans statistik så är den kanske inte jätteupphetsande men statistiken bedrar en aning. Spelar tyvärr med Sund som är Rögles motsvarighet till Eric Martinsson. Har inte sett han jättemånga matcher men de matcher jag sett han så har han imponerat. Framförallt i dagens åttondelsfinal mellan Rögle och Leksand. Valtteri är en liten, speeding/rörlig back som spelar med stort hjärta och smäller på. Ska tydligen vara väldigt uppskattad både i laget och hos tränarna. Påminner lite om Kristoffer Berglund fast aningen offensivare. Jag tror han hade varit en perfekt 4-5:e back som säkert hade passat väldigt bra med Kalle (om man nu kan behålla han). Har även en förjävla vass frisyr.
Tänk o få tillbaka en Mikko Lehtonen, det hade varit en magisk värvning!
Tjänar 700 papp i månaden i Schweiz minst en säsong till, men visst vore det en dröm!
Tycker det surras alldeles för lite om en viss spelare. Filip Sandberg. Fattar ni att vi har möjlighet att återförena Bumbibjörnarna nästa sässe?! Hoppas verkligen HV är där och hugger. Svampen ska spela i HV, punkt.
Tror det dessutom skulle passa Tedenby perfekt.
Vore ju en dröm. Men samtidigt ett ordentligt ok att bära, om nu bumbi-kedjan återuppstår. De var bra i högst några månader i ett framgångslag. Tolka mig rätt: bumbi-kedjan var en av de absoluta höjdpunkterna det året, med spelare jag önskar all lycka i livet. Men att tro att de skall komma tillbaka och vara lika bra under en längre tid, när de varit ifrån varandra, är lite att duka för ett antiklimax. Men, med det sagt: KÖÖÖÖÖÖÖR.
Jag har dock hört att han är svag defensivt, plus att han är rätt liten, och det känns som att vi har tillräckligt av den spelartypen i truppen(om nu inte Flyers plockar över Andrae). Tycker att en del av problemet med vårt försvar iår har varit att vi har haft många ”små” backar som varit lätta för motståndarnas kraftiga forwards att åka förbi
Håller med dig. Samtidigt. Sandberg är en väldigt duktig SHL-spelare och ett väldigt bra komplement, vilket vi sett i Skellefteå där han till exempel matchas i PP.
Funkar inte Bumbibjörnarna så kommer Sandberg göra en massa nytta ändå. Mer än Teden gissningsvis.
Så jag tycker verkligen HV ska göra allt för att värva hem honom.
Jag håller helt med dig i allt du skriver.
Vill inte ha hit Strålman. Har ändrat mig i den frågan under säsongen som varit. Enligt mig enorm skillnad om man tagit in honom ifjol än nu. Då behövdes han, nu not so much.
Han är ett år äldre än Hjalmarsson. Känns som fel häst att satsa på, oavsett vad han har eller har haft för nivå.
Med det sagt tror jag att Norberg kommer satsa allt på att få in honom (även denna sillyn) och om han lyckas kommer han skriva ett alldeles för långt och dyrt kontrakt.
Prove me wrong, please!!
Jag tror att det kan bli svårt att få hem Lias. Han har ganska fina siffror i år och att han får chansen i NHL nästa säsong är inte alls omöjligt
T-J Tynan har man en kille som verkar göra andra bättre. Hans assist de två senaste säsongerna är ju magiska. Verkar också vara en kille som används i BP. Rätt imponerande.
149assist förra och denna säsong inkl VM. Totalt 125 matcher.
Vet att de tjänar fina stålar därborta numera i AHL men inte så glamoröst att lira i den ligan.
31 år ock kanske är sugen på ett äventyr!
Drömmer om Linus Söderström och Filip Sandberg.
Realistiskt? Nja kanske inte därav drömtråden.
Ortio är riktigt bra i sina bästa stunder men jag håller Söderström högre. 93% denna säsong är ruggigt bra.
Sandberg har vart riktigt jäkla habil i alla matcher jag sett Saik lira denna säsong och en spelare som gör sina lagkamrater bättre.
Vidare kan man ju hoppas att Lethonen ledsnat på Schweiz
Jag tycker även att Shore visat med all önskvärd tydlighet att han är värd att satsa på även nästa säsong.
Han är riktigt habil i alla zoner, gör mina medspelare bättre och producerar dessutom en del poäng.
Arttu Ruotsalainens säsong i Schweiz tog slut ikväll så det lär dyka upp något snart där
Jag är beredd att åka till Schweiz med fyra slovakiska Toblerone, gaffatejp, en stock snus, Petraseks gamla suspensoar och Ulf Rådbjers glasögon för att få hem Lehtonen.
Jag kan bidra med 4 paket russin och 2 flaskor Kir om Lehtonen kommer.
… och jag kan ansvara för att hans hjälmvisir hela tiden är rent. Står precis bakom honom i båset med trasan redo hela tiden.
A.R. kan vi enl. Johan Svensson räkna som ett riktigt långskott eller inget han kan bekräfta till HV.
Han säger också att Rasmussen lutar åt ett år till i Schweiz, men nämner bara Växjö och Örebro när det snackar om honom i SHL