Silly season 23/24: Spelardrömmar

Som jag trodde. Rasmussen skulle väl aldrig spela i Hv. Växjö ligger nog hästlängder före där.

Spelar i ett bottenlag men vann poängligan i Finland!
Kontrakt som går ut så här finns det alla chanser om man visar intresse.
Är såna här killar vi måste ha in.

Två otroligt starka säsonger i Liiga!

Vore kul med lite spelare som är “in prime” så att säga, spelare som siktar högre och som vill framåt i karriären. Tycker en sådan här värvning är exakt vad vi hade behövt, inte en 37årig passé som ser sig bakåt hela tiden.

3 gillningar

En spelare enligt expressen som lär hamna i SHL. Hv nämns som ersättare till Martinsson. Antar bli aktuell om pilut säger nej, annars inte.

1 gillning

Så om Pilut säger nej är bara din teori, och inget de nämner?

Nej
De sa bara han ligger på SHL sportchefernas bord och hv behöver en vänster skjutande toppback som ersättare till Martinsson. Men sen tror jag hv vill ha pilut på den positionen (vad jag skulle valt iallafall). Men om pilut väljer nått annat än hv tror jag säkert hv kan vara intressant för honom.

I övrigt nämndes Rasmussen men lutar lite mer åt Schweiz men annars nämndes Örebro o Växjö, men deras centerplatser är lite trång. Örebro behöver iofs ersättare till abols vilket Rasmussen kan vara men Växjö är väll fulla?

Varför inte både Pilut och Pouliot? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Växjö har fullt på Centertidningar ja(Kellman, Rosén och även Kossila) så är nog mer Örebro där. Annars om Växjö vill ta Rasmussen kan de annars släppa Källman till oss kanske. Bara ett förslag från min sida dock.

Dennis är klar för davos

Undrar om Rasmussen ens varit påtänkt eller enbart en dröm. Känns som andra SHL-klubbar legat före oss där.
Nä, Lias skulle förstås vara ett realistist drömnamn.
Sen lanserade Sanny & Svensson Simon Ryfors som en kandidat som förstacenter i HV.

3 gillningar

Känns skumt att räkna bort A.R när man i prinsip hört att han är klar… Möjligt ersättare till honom?

Kellman? 18p och -6 i seriesegraren. NEJ TACK! All in på Lias/Ryfors säger jag.

1 gillning

Ja, Aftonbladet sa ju ändå att man var muntligt överens(Även om Lugano kom med ett bud)

Routsalainen kände jag redan från början kändes sjukt orimlig.
Lyckas Nubben med den så är det super wow wow, jag tvivlar starkt att han går till SHL utan snarare NHL NLA, dock är det lite suspekt att han var i Husqvarna garden, så man vågar ändå drömma

1 gillning

Var väll quila med sin info som sa han var/är muntligt överens. Sen förstår man A.R sits inte velat skriva på innan SHL kontraktet var säkrat. Om sen Schweiz kommer med bättre kontrakt inget Nubben kan göra nått åt.

Om vi nu inte får Routsalainen så tyckrr jag man ska gå för både Lias o Ryfors.

Tråkigt men ändå väntat

Malte strömwall är ledig, ge honom ett fett kontrakt

Tycker inte Strömwall är bra nog. Enligt Aftonbladets podd idag, jagade Nubben Jesper Frödén i Seattle farmarlag inför deadline day. Hoppas han fortsätter jaga Frödén. 25 +22 på 44 matcher.

1 gillning

Också ett bra alternativ

Anton Heikkinen verkar vara på G till SAIK! Ytterligare en gammal HV71 spelare som aldrig fick chansen men som jag tycker såg spännande ut som junior. Efter några säsonger i Allsvenskan så jagar ett topplag honom. Förstår att HV71 inte vågar chans i detta läge men surt att se ”våra” grabbar gå till andra SHL lag! Tror han kommer göra succé i SAIK och så kommer vi ropa varför inte Nubben va med i racet.
Kanske skulle man chansa för han lär inte vara så dyr.