Silly season 23/24: Spelardrömmar

Ja, det känns ju ändå som en grej man inte gör om det inte är dit man ska så att säga. Eller?

Vågar man drömma om Ryfors, Lias och Fröden?

Sen ja är de tråkigt man kanske inte satsa på Heikkinen men det kan också floppa. Tror han behöver som många andra allsvenska spelare nån säsong att komma in i kostymen, nu behöver hv få ihop en stabil stomme

Tråkigt om det stämmer med A.R, då vi låg riktigt bra till, men hans avslutning på säsongen gjorde att några NL-lag lade sig i och då är det svårt, eller rättare sagt omöjligt att matcha bud.

Ryfors har varit på g tidigare, så inte omöjligt att det ligger substans i det. Lias är huvudspåret, samt Pilut. Två spelare man vill ha på längre kontrakt. Saknas givetvis inte andra intressenter så lär bli segdragna processer, men är hoppfull!

5 gillningar

Har du någon information om eventuellt intresse för Derrick Pouliot?

Var kommer ryktet kring Ryfors ifrån ?

Aftonbladets podd tror jag

Sanny Svensson-podden

Stenlund eller DG?
Eller har de för stor chans att spela NHL?

Dvorsky är en stortalang, svårt att veta hur stort kliv han kan ta till nästa säsong. Kanske inte kan räkna med att han gör en Pastrnak men han är en talang på den nivån.
Tar hellre en sådan spelare än en Bødker 2.0 om det skulle krisa.

Nej, inget namn jag hört.

Om man nu får önska. Nu blir det ju en svensk tränare vad det verkar. Men jag skulle gärna se Antti Törmänen…

Hur är det med Anders Olsson? Har han kontrakt med hästen?

Fredrik Händemark och Johan Olofsson i Malmö är tv spelare jag är svag för och skulle vilja se i hv

Anders Olsson har ett år kvar på sitt kontrakt med Hästen.

Lule jagar Jacob Larsson, hade varit en kanonback även för HV. Dessutom smålänning

1 gillning

Sitter och kollar det negativa kvalet och funderar på om Johan Larsson kunde vara något för oss? Hade ju kunnat vara en ersättare till Shore. Tänker som center till en andrakedja. Lär väl bara bli aktuellt om Brynäs degraderas, men så ser det ju onekligen ut att bli

Vad sägs om Hannes Björninen?

Nubben lär ju plocka tillbaka Kinnvall, gammal Timrå-kompis

Larsson är en bra center för tredjekedjan. För långsam för toppkedjorna. En av världens bästa spelare defensivt.

Både Björninen och Larsson är toppspelare i ligan. Men lite kaka på kaka att ha dem i samma lag.

Folk pratar om att värva björninen, ollas Mattsson, SYLVEGÅRD!!! Herregud vi komner ju inte komma nånstans om de är sånna spelare vi vill ha… vill vi fortsätta harva i botten så ska vi satsa på spelare från lagen som spelar kval. I annat fall så bör vi nog sikta lite högre va?

Vi ska uppåt o framåt… jag vill ha in kvalite.

1 gillning

Ja alla vill givetvis ha in toppspelare men det är väl inte riktigt realistiskt med absoluta drömvärvningar.

Ollas Matsson, Sylvegård, Björninen är alla betydligt mer realistiska än… säg Karlkvist eller Wingerli.

Nu drog jag väl det till sin spets men jag hoppas att min poäng kom fram.