Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Citerat från Kent då?

Davidsson

1 gillning

Vet ju att Samuel Jonsson från Rögle var upp som rykte, Någon som hört något mer av han??? Har själv dålig koll på hur han är, hade han platsat eller kan de likaväl kvitta?

För mig är de ren utfyllnad och ej toppback, typ 3e backpar så inget HV bör sikta på kan jag tycka åtminstone…

Jonsson påminner om Maalahti, dock en något klenare variant.

Absolut inte det vi söker i dagsläget och inte heller i närtid. Vi har lika bra yngre backar och bättre att satsa på dem.

Utfyllnad på backsidan behövs inte utan där ska det vara spets eller rollspelare utifrån.

Fransson, Sjöholm, Landen räcker som 6-8 backar.

Årets backsida hade varit OK om Maalahtis plats hade tagits av en bra och hårdför tvåvägsback.

1 gillning

Vad har detta mer hv o göra?

En konkurrent i bottenstriden som ev stärker sitt lag.
Direkt inget med Hv att göra, men indirekt :slight_smile:

1 gillning

Kanske hade platsat bättre i en annan tråd då han väl aldrig varit aktuell för HV71? :wink:

Aktuell var han väl inte men folk skrev om honom som en förstärkning till hv. Jaja …

Ingen jag ville se i Hv. Är det bättre att ge en junis chansen.

Kul med seriöst rykte!!!

Nu hoppas man att detta betyder att tiden att plocka in avdankade framtidslösa HA-brunkare är över och att framtida HC väljer talangfostran i de nedre femmorna.

4 gillningar

Kul! Kontrakt till 25/26, men det kanske löser sig om han vill lämna då.

1 gillning

Är detta omgående eller till nästa säsong?

Noterade det med. Förlängde med tre år för en månad sedan. Så känns som en underlig händelseutveckling i så fall. Men visst, kan ju gjort en OSL.

1 gillning

Rögle förlängde med Simon Zether i form av ett rookiekontrakt, dvs ett kontakt de måste erbjuda alla juniorer som spelat en viss tid (har för mig det är 100 minuter) i A-laget. Likt vi gjorde med exempelvis Axel Landen.

Simon hade varit en intressant värvning. Gjort det riktigt bra i Rögle och är väldigt omtyckt. Till skillnad från Oskar Pettersson, som var i en liknande sits som Simon i Rögle, så är Simon en riktig lagspelare. Han sätter laget före jaget och har välförtjänt spelat till sig en plats i skåningarnas A-lag. Jag har en bekant som spelat tillsammans med Simon under ungdomsåren och har enbart positiva saker att säga om Simon, både på och utanför isen. Spännande.

6 gillningar

Låter jättebra! Kul om det stämmer :slight_smile:

Dock behöver man bara erbjuda kontrakt säsongen ut. De lade på två år extra, så känns som de tror på honom. Men visst, saker kan ändras fort.

1 gillning

Är detta vad vi behöver? Vi har väl egna juniorer pågång och stakke, Lindbäck , Hansson på kontrakt.

Inga av de tre du nämner är centrar. Eller ja Åke är ju center men varken spelas eller bör spelas som center på SHL-nivå just nu (med tanke på de bekymmer han har i defensiven). Lindbäck har iofs spelat center på slutet men han bör inte spela det.

Kikar vi även på de juniorer vi har som nosar på A-lagsspel så är ingen av dessa centrar. Närmast är Jamiro Reber som inte riktigt är redo för SHL-spel (kommer nog lånas ut till H1 eller HA först).

Med det i åtanke så känns det väldigt klokt att värva en av Sveriges just nu mest talangfulla centrar. Simon kommer gå relativt högt i draften, kommer spela JVM för Sverige och har redan spelat in sig på seniornivå. Jag ser mycket hellre att vi sätter han som fjärde, och kanske senare tredje, center än att vi låter t.ex Tikka agera ankare. Med både Zether och eventuellt OFM så har vi två unga vassa centrar med stor utvecklingspotential.

4 gillningar