OK.
Di Leva, vem ska man tro på?
Stillman blir kanske ass när nu AB tar över som headcoach?
Man får nog helt enkelt vänta och se och vara beredd på alla olika tänkbara scenarion.
Är ju HV det handlar om så ALLT är möjligt.
OK.
Di Leva, vem ska man tro på?
Stillman blir kanske ass när nu AB tar över som headcoach?
Man får nog helt enkelt vänta och se och vara beredd på alla olika tänkbara scenarion.
Är ju HV det handlar om så ALLT är möjligt.
Det finns inga rykten öht som talar för att Stillman skulle vara aktuell i någon form i framtidens HV. Varför skulle han vara det?
Varför inte?
Banden till AB och ryktet där.
Som sagt, tror allt är möjligt utan att påstå detta men skulle inte bli förvånad om det sker i någon roll.
Vi vet ju inte vilka som tar beslut i framtiden och knappt ens nu.
Vilket rykte? Var står det? Detta är en tråd för seriösa rykten. Inte skribenters egna påhittade drömmar. Drömmar hör hemma i drömmartrådar.
Lugn.
Fel tråd visst, men lite kopplat till seriösa om AB.
Jag är lugn. Men poängen är att dina eller andra skribenters drömmar är inte rykten. Och särskilt inte seriösa sådana. Det är så här falska rykten uppstår. Helt i onödan.
F ö så är det vår uppgift som moderatorer att reda ut sånt här.
Med tanke på behovet av en back tänkte jag precis nämna Tingsryds Simon Åkerström som ett tänkbart lite billigare alternativ för att fylla ut. Läser då precis att Sillyrummet har nosat upp att HV är sugna på ett lån för resten av säsongen där. Han har växt undan för undan i HA och gjort det bra på lån i Malmö. Lär spela i SHL nästa säsong. Som marknaden ser ut skulle det kunna vara en chans att få in den spelartypen.
Är inte Simon Åkerström en mer offensivt lagd back? Är det bara för att han är “stor” som man skulle se honom som en ersättare till Seppälä?
Med det sagt. Vi kanske inte behöver en ersättare till 55. Vi kanske behöver en mer spelskicklig.
Vet inte om detta är rätt tråd. Men AB känns väldigt bra att få in i organisationen. Han har skaffat sig bra rutin från allsvenskan och vad jag gillar är att hans lag har en klar uppåtgående trend. HA är tuffare i år än vad det var förra året samtidigt som AIK inte har bättre material och ändå lyckas de bättre.
Frågan är om han är redo att axla rollen som HC i SHL redan? Det är mer oklart, speciellt i en sådan spretig organisation som HVs. Jag är orolig för att man bränner honom direkt om man ger honom för stort ansvar. Bättre att låta JL ta huvudansvaret nästa år, så slussar man in AB eftersom.
Men det känns som att HV iaf är på väg någonstans med denna rekryteringen. Men fortfarande så saknas det så oerhört mycket. Det finns ingen tydlighet i något i organisationen.
Linus Söderström ser med all största sannolikhet ut att förlänga med Skellefteå. Från samma Sillyrummet-artikel som det refereras till här ovan.
Så honom kan vi glömma.
Förstår honom men trist för oss.
Bästa målvakten vi haft sen Liv.
Den enda tillräckligt bra målvakt vi haft sen Liv.
AB publicerat en artikel gällande Södertälje.
Nu har jag inte plus men är en bild på Foppa och att SC jagar målmaskinen vilket jag antar är Foppa.
Yes, Foppa man pratar om.
Verkar inte ha några belägg, mer än att det är just ett drömnamn för SSK att ta in honom, att ersätta ex Vidells poängproduktion om denne blir skadad. Spännande att man vinklar artikeln på ren spekulation, snacka om clickbait, haha.
Man menar på att Foppa hamnat skrynkligt till i HV och inte fått den speltid han borde ha etc, och därför vore det inte omöjligt om han hamnade i HA och kanske i just ett satsande SSK.
Gammalt klipp måste de vara, då de nu är känt att Videll missar resten av grundserien pga just skadan… Men kan la låna ut Foppa och sen ta det därifrån, tror de hade varit bra lösning för alla sidor trots allt.
4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #80 Frederik Dichow
Läser här för första gången på flera månader och tror att det är en ond dröm när jag ser att anton blomqvist nämns som näste tränare, detta kan inte vara sant, jag vägrar tro det.
Förra året var monten längst ned på min lista över tränare, näst sist var blomqvist…han har gjort fiasko i aik flera år nu trots starka lag och är hatad av fansen.
Snälla nu får det räcka norberg .
Jag jublade inte heller över ryktet om Anton B till HV.
Tänkte sen att det kanske var på inrådan från Stillman och att han skulle ingå i något paket med AB.
Då kanske det skulle vara OK men verkar inte aktuellt överhuvudtaget enligt insatta skribenter här.
Så ytterst tveksam och inte positiv till Ros på Aftonbladet och hans uppgifter om att AB är tänkt som headcoach nästa säsong.
Assistent är ju en helt annan sak och kan ju kanske funka men frågan är hur det skulle funka att AB är ass efter att ha varit headcoach?
Är tanken att vi ska förstärka eller är det “detta laget som ska göra det” som gäller? Många skador och sårbarheter i nuvarande trupp ifall ytterligare bortfall uppstår.
Dra iväg mejl till Nubben och se om han svarar som tidigare? Kan ju va intressant och se svaret hur som helst, går ju trots allt rykten om att de är andra som styr spelare och sånt där…
Har fått svar att marknaden är död! Så jag räknar inte med något in om det inte händer grejer sista dagen så att topplagen satsar rejält och det öppnar upp sig för spelare som Nilsson i FBK t ex. Att tro Hv ska vara klubben som ligger näst sist ska håva in en toppspelare kan vi glömma. Skulle vi göra det så ryker nog halva klubbkassan.