Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Jag lägger ut lite av texten i damtråden, där jag nu får mothugg, rättvis sådan, då min research var usel :sweat_smile:

1 gillning

Senast Montén skrev tvåårskontrakt med en förening som just lämnat en kaossäsong bakom sig… Även då med Nubben som sportchef.

Skillnaden idag är att HV kommer göra en ordentlig satsning. Ja, eller det är ju vad Nubben säger…

Känslan är att HV har lite andra förutsättningar både för Nubben, och i slutändan även Montén, än vad Timrå hade på den tiden.

1 gillning

Fortfarande en ass. tränare till som ska rekryteras. Lite dumt att stänga den tråden kanske…

Ja, vilket jag också skriver :+1:

1 gillning

Ja man kan missköta sitt jobb och sedan köpa sig fri. Hult köpte halva hockeyallsvenskan innan slutspelet när vi gick upp. Nubben kunde dammsuga marknad under säsong i år.

Eftersom vi fans och sponsorer alltid stöttar laget är det himmelriket för parasiter som kan hänga kvar så länge pengarna löser problemen.

Med en mindre budget så hade vi inte kunnat lösa problemen Nubben skapade inför säsong.

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HC Tomas Montén

Inte jätteseriöst kanske, men på Twitter skrivs det att det i Frölundskretsar pratas om att Frederik Dichow redan signat med HV

Det är ju helt omöjligt då han har kontrakt.

Inte är det väl omöjligt bara för att han har kontrakt. Spelare går köpa ur kontrakt, samt även att spelaren kan vilja bryta ett kontrakt för att skriva ett mer lukrativt kontrakt med en annan klubb.

Han kanske vill följa med Gistedt som jobbat med honom rätt nyligen :slight_smile:

Händer det så ofta? Brukar det inte vara så att det går troll spelares prestation och att de vill få en nystart? Jag kan inte minnas att särskilt många högpresterande spelare under kontrakt, byter klubb inom en liga bara för att få bättre betalt?

1 gillning

För att få verkligt driv kring rekrytering pga tränare, så bör den tränaren haft ett gott track record med att värva spelare som fått ta plats och utvecklats.

Detta har inte Monten något alls av, den senaste tiden. Han är helt N/A i den grenen.

N/A = Not applicable

1 gillning

Citerar kungen allan Edwall angående Monten: Och visst är det bätter, men int’ är det bra

Jag tänker rent generellt att det är lättare att rekrytera spelare om man har en tränarstab klar. Montén sägs ju ha bra kontakt med spelare som han roddat under sina år i JVM. Vad man hör rent allmänt så har Montén är han väldigt uppskattat bland de yngre, men finns säkert de som tycker tvärtom, som alltid.

Baserat på intervjun han gör idag i HVTV så tycker jag att han säger bra saker och ger ett stabilt intryck.

7 gillningar

Med tanke på att Nubben i intervjun i HVTV i dag kallade honom för “dansken i Frölunda” så tror jag inte att ett nysignat kontrakt finns…

2 gillningar

Det är ju bra. Det finns inget i det du skriver som jag inte tror stämmer, eller har anledning att invända mot. Det finns definitivt en positiv vinkel på att spelare kan ha en fördelaktig syn av Monten, men jag tror det är på marginalerna. Erfarenhet från arbetet i en SHL-förening saknar han, den senaste tiden. Så hur detta kan omvändas till att fler blir intresserade av att värvas hit, det ser jag inte riktigt. Det behövs lite mer än så, tror jag.

Nja kanske inte, men spelare kan ju lämna trots kontrakt. Vi får se, bara skrev det för att det stod där.

Jag brukar inte vara den mest positiva typen och har kritiserat det mesta senaste 5-6 åren, men nu har jag en magkänsla att det blir bra med Montén.

Bara för att man haft bra meriter innan (Samuelsson) så e set imte självklart att det blir succe och vice versa.

3 gillningar

Den hockeyfilosofin som Montén och Nubben förespråkar, nämligen att vara aggressiva och pressa. Var det inte just det spelet som vi misslyckades med när Samuelsson var tränare? Till slut orkade vi inte pressa längre, höll inte ihop lagdelarna och vi blev överspelade. Det var först när Lindbom kom in och vi började matcherna lite mer defensivt som vi började plocka poäng.

2 gillningar