Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Kom igen AntonB, du hänger skört sedan förra tillsägelsen. Steppa upp nu.

4 gillningar

Ganska bra summering över nuläget och vilka rykten som florerar.

Men, frågan är vilka spelare som kommer, @Quila har du något mer vilka man är nära med osv?

1 gillning

Hade varit grymt att få in Frödén på ett rimligt kontrakt. Nubben har ju faktiskt redan värvat honom en gång.

Men Timrå åkte ur, så det blev Skellefteå istället. Kan ju hoppas det ger oss någon liten fördel.

Det är seriöst bättre att Nubben tar hit hela Timrå, alternativ tar sin packning och drar. Han kommer aldrig sluta sukta efter Timrå eftersom det är staden och laget i hans hjärta och själ. När han nu inte kan verka inifrån Timrås kärna så gör han allt för att få hit så mycket Timrå gener som möjligt. Allt han gör har på ett eller annat sätt en koppling till Timrå i sista änden.

Tycker det är synd och skam. När vi nu med nöd och näppe klarat oss kvar och har för första gången på väldigt länge både tid och rum för att göra nått bra av det hela. Vad händer då? Det första man läser om är att Nubben är på väg att signa Montén på 3 år. Den självgode fan har jag aldrig gillar. Klarar inte av hans hånflin och dumma kommentarer.

Rent hockeymässigt är han ett bottensänke för HV71 och jag blir så förbannad att de aldrig nånsin lär sig. De begår samma misstag säsong eter säsong. De sätter sig själva i dödläge genom detta utfall.
Då ser jag hellre att Lindbom går in som ordinarie, men det kommer ju aldrig ske.

Jag vet faktiskt inte hur ledningen tänker, om de ens tänker överhuvudettaget. Man blir bara så less och besviken. Hade lika gärna kunnat spela kval nu mot Brynäs eller Malmö. Hade vart mer uppiggande än att läsa “nyheten” om Montén. Jag kräks faktiskt lite i min egen mun av bara blotta tanken.

Ta in Patrik Ross istället.

Stakkestad är ju helskön. Påminner om Per Ledin.

Linus Klasen skickar inga julkort till Åke i alla fall.

Vågar man hoppas på att Helmersson blir HC och om nu Monten måste in att han blir ass?

2 gillningar

Det är kanske Pelle G som blir HC.

Snackades ju om tre kandidater och att en av dem var OK med att ta över även i allsvenskan.

Helmersson
Monten
Lundskog

Var det dessa tre så tror jag det var Helmersson. Övriga kanske inte vill ha allsvenskan på sitt CV om det inte skulle bli återtåg direkt.

Tror inte Pelle varit aktuell som HC öht.

Var ju styrelsen som tog in Pelle trots att Nubben sprattlade emot med näbbar och klor.

Sam Hallam kom ju från BIK till Växjö som ass. Fick dock ta över efter några månader när Växjö sparkade Janne Karlsson.

Känns inte som ett helt osannolikt scenario även hos storebror i höst…

2 gillningar

Luktar väldigt mycket konspiration över ditt inlägg Orko. Lite lågvattenstämpel, men förstår din frustration. Trevlig lördag på dig!

2 gillningar

Har noll förtroende för Nubben och vill inte ha honom som sportchef. Där kunde vi nog inte vara mer överens. Men lite väl mycket ”foliehatt” med det här snacket om att han skulle försöka bygga om HV till en Timrå-kopia…

1 gillning

Har egentligen inte så mycket kunskap om Monten. Har lite halvtråkiga intervjuer på näthinnan, men de är ifrån Junior-VM…

Men det viktigaste vet jag rätt lite om…
Är det någon som vet hur han förespråkar att spela? Många HV kan man ju ändå sätta i lite fack även om de givetvis kan ändra spel (förutom SÅS då😂) efter trupp och motstånd…

Hur vill han spela med puck, utan puck, forechecking, styrspel i mittzon etc etc

Någon som har bra koll på hans historik och ev benägenhet att anpassa?

1 gillning

Det är sjukt svårt att veta tyvärr. I förbundet brukar man ju jobba med samma typ av spel i alla landslag, oftast utifrån hur Tre Kronor spelar. Gissningsvis har han inspirerats en del av Grönborg men sen om det är så han föredrar att spela återstår att se.

1 gillning

Jaha, ser ut som det kommer presenteras både herr och dam-tränare.

Spännande (på damsidan).

2 gillningar

Blir det endast en publicering på sociala medier eller kommer det livesändas?

Kul…

Kontraktet med Tomas Montén gäller i två år, med Pelle Gustafsson i två år och Joel Gistedt i tre år.

Nåväl, “långt kontrakt” var det ju inte. snarare ett normalt långt kontrakt…

4 gillningar

Officiellt. Väldigt positivt att kontraktet med Montén bara är på två år. Låter grymt tråkig nu, men kontraktslängden gör det möjligt att vi kan bryta.

Kontraktslängden sträcker sig inte heller över Nubbens två år. Gör det möjligt att göra en nystart när Nubben försvinner.

Lite bättre känsla nu än för 6 minuter sedan. Vi gör en rejäl chansning med Montén (säger som jag sagt tidigare, och som Sanny säger idagens podd. Ska man chansa kan man lika gärna chansa på en allsvensk tränare och hoppas man prickar in "en ny Filander”), men funkar det inte så är det hej då både till honom och Nubben.

2 gillningar

Gistedt känns spännande faktiskt.

3 gillningar

Viktigt att komma ihåg en dag som denna. Montén tar inte över ett HV som ska dansa kring kvalstrecket, han tar över HV för att göra oss till ett topplag igen.

Det är förutsättningarna. Min känsla är att Wilander och Lindbom kommer ha rätt hårda krav på team Montén/Nubben. Lyfter vi inte är känslan att de kan ryka redan under kommande säsong.

1 gillning

uselt val av gubbe till damlaget, IMHO.

På grund av?