Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Visste inte att det fans en peng som vi tycker att det är värt att ha honom kvar för. :flushed:

Beror nog på vem du frågar… i min bok, om han så skulle spela gratis så är han för DÅLIG!!

3 gillningar

Verkar ju vara en väl dold hemlighet. Det ju helt värdelöst av Hv när man inte kan lita på det man skriver i sina pressmeddelande. Det stod klart och tydligt att han hade ett 1 års kontrakt. :thinking:

Posta INTE en artikel med rubriken “Mikkel Bödker klar för HV71” i denna tråd :grimacing:

4 gillningar

Emil 100% klar för Flyers, signat nu. Vem tar hans plats är ju frågan!

Perfekt. Vi kommer ha bra offensiva backar nästa år också. Vi saknar däremot rejäla 2 vägsbackar. Där skall krutet läggas.

1 gillning

Att han har skrivit på ett NHL-kontrakt betyder nödvändigtvis inte att han spelar i NHL/AHL nästa säsong. Dessutom, har vi rätt att plocka tillbaka honom om han inte tar en plats i NHL, vilket jag har svårt att se honom göra.

Svenska ishockeyförbundet och SHL har förhandlat fram ett nytt NHL-avtal som kan få positiva konsekvenser för SHL-klubbarna om inte NHL-sugna unga spelare tar plats i NHL.

Men för att en spelare ska ha rätten att skickas tillbaka till sin SHL-klubb och inte hamnar i farmarligan AHL per automatik behöver en del kriterier uppfyllas.

– Det som skiljer är åldern på spelarna. En förstarunda kan NHL-klubben placera var de vill om den spelaren inte tar plats i NHL-laget. Om du inte är en förstarunda och har ett avtal med en SHL-klubb och inte har fyllt 24 år när NHL-säsongen startar då ska du i första hand tillbaka till SHL-klubben och inte hamna i AHL, säger Johan Hemlin, vice vd och sportchef på SHL, till HockeyNews.se.

Vore intressant att höra hur Nubben resonerar kring Andrae. Skall man rusta som att han försvinner?

Frågan är hur troligt det är med Lias. Intervju från NHL.com från 4/3, kanske redan publicerad här?. Lias Andersson växer med kontinuiteten i Reign | NHL.com

Ontarios tränare Marco Sturm uttalar sig: ”- Lias är en kille som verkligen måste känna sig bekväm med tillvaron för att kunna prestera på topp, säger Ontarios tränare Marco Sturm till AHL:s hemsida. Han mår bra av känna att laget behöver honom när han spelar sin bästa hockey. Han trivs med det förtroendet.”

Han fortsätter:

”Lias Andersson har med sitt spel den här säsongen blåst liv i förhoppningarna om en ny sejour i NHL. När han spelar på sin högsta nivå tror jag att han kommer att få en ny chans att spela i NHL. Jag tror också att han kommer ta bättre vara på möjligheten nästa gång för han är mer mogen nu. För att lyckas i NHL gäller det att man håller en hög och jämn nivå i sitt spel. Det är det vi försöker lära spelarna här. Många i den här ligan är skickliga och gör starka byten, perioder och matcher. Utmaningen ligger att fortsätta hålla samma nivå över en hel säsong.

Lias själv:

”Nu har jag fått vara hel och på samma plats hela säsongen vilket varit skönt. Man kommer in varje dag redo att göra jobbet, man vet sin roll och behöver inte oroa sig för något annat än att göra sitt jobb. Arbeta med att förbättra detaljer i sitt spel. Jag tycker det hjälpt mig hitta en stabilitet i mitt spel. Det är jag glad för. ”

1 gillning

Nu är det riktigt jobbigt. Både Stenlund, DG och Lias ser ut att ha NHL möjligheter. Alltså kritar de knappast på för HV i brådrasket.
Shore som gjorde det OK i avslutningen tycker jag inte riktigt fyller rollen som förstacenter om vi skall sikta uppåt.
Please Nubben. Ge oss en chock värvning på centersidan!

1 gillning

Shore som andra center däremot, vore najs

4 gillningar

Shore som andra och simon ryfors som första?
Sen tycker jag man ska gå hårt på både Fröden och Klingberg.

1 gillning

Absolut.
Ryfors är väl ett tänkbart alternativ som 1C. Shore får gärna gå som 2C om han inte ska ha hutlöst bra betalt

1 gillning

Det beror givetvis på hur man bygger i övrigt. Men jag blir inte förvånad om den viktigaste Centern blir den i andra kedjan. Skulle AP tex få med sig Brännström på andra kanten så ställer det mindre krav på Centern än vad kraven blir på Centern i alla konstellationer jag ser framför mig som andra par vingar.

Klingberg är för dålig för andrakedjan, nog hade Miele varit mycket bättre där än Klingberg.

Vänta va?:thinking: för dålig? Vad baserar du detta på? Väldigt nyfiken?

8 säsonger i Schweiz (före de KHL)
Mångårig landslagsspelare med både VM och 2 os turneringar.

Vem vill du ha i andrakedjan? Mcdavid?

2 gillningar

Jag hade svarat att han är för bra för oss. Tror inte vi kan räkna med någon i Klingberg klass. Tyvärr.

Miele har gjort betydligt fler poäng och honom vill ingen ha?

Alex på twitter har listat ut att en syster Stakkestad har börjat följa HV på instagram. Tror han eventuellt har konto här med men glömt av det är…

2 gillningar

3 styck Stakkestad som följer HV’s Instagram just nu.

1 gillning