Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Såg samma sak precis.
Done deal med andra ord.
Tror Åke kan bli ett riktigt bra tillskott :+1:

Har ju med HV måste föryngra mm, Andy fyller 35 snart och svårt tro han blir bättre.

Känns konstigt att man väljer Stakkestad före Zion Nybeck, känns som de håller ungefär samma nivå, visst han är yngre men behöver inte betyda att han är bättre!

Två helt olika typer av spelare, så inget konstigt alls tycker jag :slight_smile:

4 gillningar

Dem är ju två helt olika spelaretyper. Zion ska ha en producerande roll i 1-2 femman vilket han kan få i HA. Stakkestad är ett rivgärn för 3-4 femman

2 gillningar

Vad är skillnaden på dem?

Okej!

Jag skulle tippa på att Klingberg når 26 poäng vs. Milles 36. Tror Miele har minst 2 bra säsonger kvar och han hittade fin kemi me AP, hade varit perfekt mellan Brännström och AP.
Nu måste nån av samma klass minst in där och det är inte Klingberg det kan jag säga. Luktar Nättinen flopp där. In med en spelare som snittat 1 Pong match i AHL, det brukar funka bra i SHL. Då har man minst 35 poäng garanti som sämst. Ruotsulainen eller vad han hette hade varit prerfekt. Jävligt synd att inte den affären gick i lås!

Varför detta snack om Klingberg, något jag missat?

Det var nog bara en dröm som hamnade i fel tråd. Sen blev det en höna av fjädern. Miele är bra, men som sagt, de hoppas nog och hitta någon med uppåtgående kurva. Känns som vi kastade pengar på Miele förra året för att det inte fanns något annat. Vi tog väll allt som var ledig på översta hyllan och kallade det för ett lag och höll tummarna. I år har vi lite bättre förutsättningar med tid och pengar och förhoppningsvis ännu bättre nästa år.

Miele bevisade ju den här säsongen att han inte passar som center, därav att vi plockade in Shore.
Så att säga att Miele passar perfekt mellan AP och Isac blir ju helt fel.

Senaste nytt om RB

1 gillning

Känns som hv kan tänka sig Bengtsson men inte kämpa allt för hårt att behålla han, dock vill de inte göra en Martinsson där man var tvungen att köpa ut honom utan vill oik isåfall tar kontraktet rakt av

Eller kanske rent av tvärt om? Vill Oskarshamn ha honom, vill man kanske få dem att köpa ut honom till en högre summa. Vi har något som de vill ha - det låter rimligt att de då får betala för det.

3 gillningar

Helt rätt, det är HV:s investering. Om investeringen blivit mer värd är det självklart att vi ska bli kompenserade för att släppa vår spelare.

3 gillningar

Vi har Hansson och Lindbäck. Vad ska vi med Stakkestad till? Känns som lite kaka på kaka det här.

Kaka på kaka på kaka.

Men ja, min känsla också. Dessutom sitter vi på två år med alla dessa tre.
Mest potential ser jag i Stakkestad, sen Lindbäck. Kvar blir Hansson, som var både en märklig värvning och förlängning med tanke på det vi tar in och förlänger med. Hansson out (sinom tid).

2 gillningar

Dom tre i en brunkar 4 kedja kanske ? annars ser jag inte mycket nytta.

Jag har ingenting emot en billig bredd ifall det ger oss en bredare spets.

1 gillning

Jag tycker det är bra vi fyller på med yngre spelare. HV behöver spelare med uppsida på, finns ju väldigt få sådana i en ålderstigen trupp. Det viktiga är att man inte tror att de ska vara bärande. Typ att man tror att Åke ska kunna driva en tredjekedja. Att någon av Hansson, Lindbäck och Åke hamnar som 13:e/14:e ser jag inte som ett problem. De är spelare med god karaktär som kan ta det. Det visade de förra säsongen.

2 gillningar