Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Ser mer än gärna killar som Stakkestad.
Vill ha 1-2 kedjan som är mycket produktiv och en 3 kedja som är inne och köttar på och en 4 kedja som spelar bort tid för motståndarnas bästa kedja.

Detta blir en sevärd spelare. Kommer bli en publikfavorit.

2 gillningar

Håller med helt här. Det packas på med mer bredd.

1 gillning

hoppas det finns en ordentligt genomtänkt plan… tycker också det känns lite för brett.

Mikael Seppälä känns som “Engsund-ersättaren” va? 1.90 lång, 90+ pannor, inte inplockad för sin offensiv.

4 gillningar

Det tror även Madhawk.

Emil Andrae skrev visserligen avtal med Philadelphia Flyers, men han kommer av allt att döma spela en säsong till i Jönköping.

Klubben gick stenhårt på Oscar Engsund och vill ha in en defensiv härförare i laget.

Nu har man hittat den spelaren.

Men även intressant med Andrae.

Oj! Får Hv han ska vi vara glad! Är han med i VM kolla in honom! Shit nu blev jag glad! Han är en bättre version av Kalle.

2 gillningar

Rent spontant framstår Seppälä som en väldigt bra värvning. Adderar verkligen något vi behöver och finne…

3 gillningar

Vet absolut noll om seppälä , statsen och beskrivning tyder på en väldigt defensiv back som är stor och stark. Med i två raka vm.

Nån som har en scoutingrapport?

Betyder det månne att hammer slutar?

Edit: 4+11 på 58 matcher i serien, plus 19 i plus/minuset, näst bäst i laget och inne på flest mål framåt i laget i spel med lika många på isen. Många skott och dålig procent 2.5 . Tredje mest istid i laget.

Första känslan är bra om denne finne.

1 gillning

Wow, spontant känns det här som en riktig klassvärvning! Visserligen har jag ingen koll på honom men två raka VM säger ju lite om nivån.

1 gillning

Känns bra det här. De defensiva backar vi haft senaste åren har ju varit i princip säkerhetsrisker, tänker Glad med de dumma utvisningarna och Niklas Arell var ju ingen all-star direkt

1 gillning

Hittade denna på tråkhockeys twitter-feed.
https://twitter.com/TrakHockey/status/1641535461972738048?s=20

1 gillning

Jag kan för lite om Sepälle. Hans syns ju liksom aldrig :). Men ska fråga lite finnar om honom imorgon.

4 gillningar

Kollade lite på Tappras forum, han kommer definitivt saknas av supportrarna om han försvinner. Men min uppfattning är att de räknar med att han inte stannar, då de anser honom vara ligans bästa defensiva back och förtjänar en chans i en bättre liga.

Google translate gav lite roliga citat:
”Detta är bara en naturlig variation. Seppälä är en så jäkla hård spelare att han kan välja sin arbetsgivare ganska fritt.”

”Det viktigaste är att om det någon gång kommer en återkomst till Finland (även när bröstvårtan klarar sig utan rollator) och det är en ligaklubb i fråga, då skulle det naturliga valet vid den tidpunkten vara Tappara”

Men även sköna att läsa med HV-ögon:
”Låt oss prata om det. Ingenting kan ersätta Seppälä. Det bästa försvarsstället i hela ligan”

Finska är ett lustigt språk. Hade varit kul att reda ut grejen med bröstvårtan och rollator :rofl:

5 gillningar

En polare till mig hade hittat denna text från en FBK scout, vad han sa till mig iallafall.

Rörlig och rejäl defensiv back. Stark och aktiv, bra försvarsspelare i närkampsspel och bufflighet. Alert och rejäl med en hyfsad skating. Läser ibland av konstigt men det är mest i en stor tro på förmågan med puck. Är bra på att breaka upp spel och vinna pucken. Stora problem i spelet med puck. Spelar heller inte alltid enkelt utan har stor tro på sin förmåga att lösa saker, men hamnar ofta i tidsnöd och har svårt att vara snabb i händerna för att hamna rätt i kontrollen för att ens kunna skicka iväg pucken. Enkel och rejäl när han får tid men kostar många dåliga pass på vägen.

Kan du skriva den meningen på finska så ska jag se om jag kan översätta bättre :wink:

Hoppas att han får spela med kaski eller släggan då så han slipper sköta uppspelen. Känns som en riktigt tung värvning.

Haha har inte forumet framför mig, men det finns en googling bort :wink:

Edit: hade det på mobilens historik!

Tämähän on vain luonnollista vaihtelua. Seppälä on niin saatanan kova pelimies että voi melko vapaasti valita työnantajansa.

Täällä alkaa kaikki olla saavutettu ja voitettu mitä tiskissä on ollut joten aika odotettua että seuraava pysäkki odottaa.

Tärkeintä on se, että jos joskus aikanaan paluu suomeen on tulossa (vielä kun nippasnappas pärjää ilman rollaattoria) ja mietinnässä on liigaseura, niin siinä kohtaa luonnollinen valinta olisi Tappara

Ska fråga frugan, kan du posta orginaltexten?

Edit såg att du redan gjort det.

Det betyder: (så länge han kan överleva med rullator). Så de vill ha honom tillbaka så mycket att de vill ha honom då han t.o.m. har en rullator.

3 gillningar