Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Ungefär så ja, måste vara ett finskt talessätt då jag med hade lite svårt att förstå. Det är felskrivet från början så där av att du fick en helt annan översättning :rofl:

1 gillning

Här en rolig tråd man kan försöka läsa, om man har tid och tålamod

Inget snack om att han är uppskattad i alla fall.

En rolig kommentar:

Hade inte Tika samma adress? Ska de tömma hela Tammerfors eller!!

Inte mig emot :slight_smile:

Sitter och kollar HIFK-Tappara. Vad jag kunde se av Seppälä verkar han inte jättesnabb, men fysisk och bra i trånga situationer

1 gillning

Ska tilläggas att en period är väldigt lite att gå på dock

För övrigt pratas det om på det där Tapparaforumet att det ryktades att det var antingen NHL eller Sverige för honom. NHL låter ju lite osannolikt kanske men alla verkar överens om att det är en stor förlust för Tappara(Som är Finlands ledande ishockeyklubb och regerande mästare)

Bröderna Davidsson spelar ju i Tappara, de har inte känts jättefarliga direkt för den som undrar, väldigt OT jag vet

Följer Ilves samt Tappara matchen för stunden… Måste ändå säga att Nubben har gjort två j*vligt bra värvningar här. Mer finnar åt folket!

2 gillningar

Otroligt att Davidsson-brödrarna faktiskt producerat en hel del i Liigas serievinnande lag. Kanske säger mer om kvaliteten på liiga iof.

Senaste åren har de vatt på allsvensk nivå i Sverige iaf

Stolpträff av Seppälä!

1 gillning

Inget att hymla om att han försöker boosta sitt värde innan diskussionen är klar med Kent.

Inte bra agerat på hifks 2-1 mål dock. Han har pucken men ger bort den under press.

Äsch han vill bli helt klar för HV fortare bara :joy::stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

1 gillning

Ok så han skjuter mot mål iaf. Det blir bra det här!

De är rätt raka i spelet så tror de passa i en mer öppen liga som liiga är och inte riktigt lika defensivt inriktad som shl är

Tycker ändå dom var bland dom bättre i HV i början av säsongen om jag ska vara helt ärlig, tror dom hade kunnat spela i en tredje, kanske eventuellt andra om dom hade haft rätt tränare

Förlåt men de var hemska… fattar inte ens att de fick förlängt. Tillsammans hade de 5 poäng på 22 matcher. Nästan Kokkonen nivå, nästa tillochmed Stoa nivå…

2 gillningar

Absolut, men du kan ju kika på hur många poäng övriga laget hade också… Alla var helt värdelösa, släppte inte riktigt förns tränarbytet för någon förutom AP20 i ärlighetens namn

Davidsson bröderna var experter på att flytta spelet från defensiv zon till offensiv zon. De hade bra fart och åkte slut på motståndarna. Men de var fruktansvärt oeffektiva på att göra mål.

3 gillningar

Vi släpper diskussionen om Davidsson-bröderna nu. De hör inte hemma i denna tråden.

5 gillningar

Låter ju sjukt intressant om det Zico skriver stämmer .
5 landslagspelare . Brännström och Tikka räknas som 2 sannolikt .

Ytterligare 3 st då ?

Quila ??? :slight_smile: