Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Oj, Ruotsalainen är en riktig håll käften värvning om det stämmer. Snudd på ordinarie NHL spelare så sent som i fjol och regelbunden landslagsspelare.

Jepp, åker vi ut räknar jag kallt med att petersson, foppa,brännström och tedenby trots allt finns i laguppställningen tillsammans med några stjärnor från AS typ bagenda och pasic. Inte nödvändigtvis just dem men av den klassen plus ett par Laleggias på backplats.

Jag är dock rädd för att ett norbergbygge i AS kan få oss att längta efter hult igen som ju gick ihop ett rätt bra as-lag.

Åka ut ska vi dock inte kunna göra med nuvarande lag och äntligen en bra tränare ibåset.

Jag tror att Ruotsalainen är Mieles ersättare och att Brännström är Bödkers ersättare.

Hoppas Shore blir kvar och att vi lyckas hitta en toppcenter ytterligare.

Tror det är bättre att centrarna är mer tvåvägs och sen mer offensiva ytterforwards.

Skulle väl innebära att våra fyra offensiva ytterforwards i toppfemmorna är Andre, Lenc, Isac och Ruotsalainen.

1 gillning

Jag är väldigt tudelad angående Shore. Tycker han känns fruktansvärt loj och slö emellanåt för att sedan lägga en briljant passning fram till ett snyggt mål. Man ska absolut inte underskatta hans betydelse för laget sen han kom in dock! Utan honom så har jag svårt att se Petersson/Miele leverera på det sättet de gjort på sistone.

Tycker inte han håller som 1C från start, kanske inte nån jag hade velat gå in med som 2C heller. Skulle han däremot kunna tänka sig en ”papparoll” för en rimlig peng till en tredjeline så hade jag gärna behållt honom, förutsatt att vi håller oss kvar.

Förutsatt att Ruotsalainen går in som 1C om man nu lyckas landa honom så har jag Lias högst upp på min önskelista som 2C.

Men återigen, vi MÅSTE hålla oss kvar. Skulle vi trilla ut och man läst om alla fina namn som varit på tapeten blir man ju bara så fruktansvärt deprimerad, igen…

2 gillningar

Vem som än ligger bakom det så verkar det vara någon som upplevt en stund av klarsynthet, som omväxling, får man väl lov att säga.

4 gillningar

Känner samma sak. Går inte att glädjas förns hv står där med shlkontraktet i sin hand. Det kan lika gärna bli bagenda istället för routsalainen :frowning:

4 gillningar

Lugano med bud på Ruotsalainen.

Luganos Bud på Arttu

Pilut hade inte smakat fel alls…

Edit: Lägger även bilden här

Någon som läst artikeln? Vad står det?

Det står att Pilut finns med på listor som ligger på bordet hos SHLs sportchefer och att Hv skulle vara ett naturligt val.

Tack, och välkommen tillbaka. Det var längesedan!

1 gillning

Har en bad feeling att Frölunda (som varit på honom tidigare) nyper honom. Tror inte heller att Växjö ska räknas bort.

1 gillning

Om det blir Sverige blir det garanterat HV

Det måste det ju bli.

Givetvis är det HV som gäller för Pilut den dagen han vänder hem, förutsatt att vi spelar i SHL. Han är vår framtida kapten och kommer landa in på ett fint kontrakt den dagen han väl kommer. Ser gärna en kaptenstrio med Pilut (C) och Petersson/L.Andersson (A).

4 gillningar

Sagt det länge och säger det igen. Vänder Pilut hem mot Europa så blir det HV, no doubt.

7 gillningar

Quila

Så ett fett kontrakt i Schweiz är inte aktuell är för pilut ?

Det får du fråga Pilut om :wink:

1 gillning

Pilut vore mumma!

Många fina rykten om spelare nu. Men med den lilla bisatsen “om vi spelar SHL”. Usch. Som om man inte redan hade ångest…

3 gillningar