Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Men det är okej att spela i nhl i ett land som har bombat mellanöstern sen början av 90-talet förstås. Hyckleriet är världsklass.

4 gillningar

Antiklimax när alla tror vi värvar och presenterar Borgström i veckan så visar det sig att “finnen” det pratats om blir Tikka ? typ 90% att det blir så

2 gillningar

Tikka kan mkt väl bli först, och jag vet inte hur nära eller klar Borgström skulle vara. Däremot lär de inte vara tänkta för samma plats så att Tikka kommer lär inte förändra chansen för Borgström.

Du jämför på allvar Rysslands invasion i Ukraina med USA - Mellanöstern?

Jösses… :face_with_spiral_eyes:

(Sorry for off-topic)

6 gillningar

Vad är skillnaden?

Tror ingen förväntar sig Borgström, då hans lag fortfarande spelar (som Haard skrev). Klart det är Tikka.

Edit: Skrev bit om detta, då skillnaden är milsvid men det är högst OT.

Håller inte med men nog om det.

Ursäkta, men du bör undvika rysk-kontrollerad alternativ-media ett tag framöver…

3 gillningar

Malmö gjorde ju klart med Pajuniemi som spelar AHL slutspel med Hartford just nu (Expressen) så det är nog om kommunikation går inofficiellt angående Borgström.
Annars Tikki Takka Fredag!

Fast han är väll inte officiellt bekräftat av Malmö? Utan av mrmadhawk? Iofs han brukar inte ha fel men den värvning är inte officiellt

Borgström-tikka-nättinen- molgaard
:roll_eyes: :grimacing:

Det kommer nog att krävas en monstercoach med den centersidan…tur att vi har…
Visst ja… :weary:
.

1 gillning

Stakkestad ska in där med. Tycker den ser helt okey ut faktiskt.

3 gillningar

Håller med, vi bör kunna hävda oss helt okej.

1 gillning

Därför jag skrev expressen och inofficiell*
Sen precis som du säger går han inte ut om det inte är klart på det viset, samma sak med JD.

Möjligen vad gäller arbetskapacitet och bredd men knappast vad gäller poänggörande, det kommer att krävas mycket mer av yttrar och backar på den fronten utan 1-2 starka offensiva centrar i mitten.

Hade hellre sett shore faktiskt då han är inkörd i shl nu än en chansning på att borgström lyckas återuppliva sin kraftigt nedåtgående karriär.

Malmö värvar ju bättre än vi nu som det ser ut, sedan vet man ju givetvis aldrig säkert hur spelare funkar i en ny liga.

Det krattas i manegen i HV71’s sociala medier

Borgström skulle nog komma upp i bra många poäng som 1:a center. Tror han blir farlig med Petersson bredvid sig.

“Nicknamed “The Artist” for his skills in the offensive zone, Borgström uses his stick like a paint brush to create beautiful highlight-reel goals that almost double as fine works of art”

Fast deras första center verkar inte spelat center de senaste säsongerna. Det är en riskfylld 1 center kan jag tycka, ytter absolut.

Att vi verka bygga på stabila centrar måste vara för man ser att våra yttrar är relativt svaga defensivt, andre p, tedenby, Forsberg, lyrenäs, isac och Lenc är inga stjärnor i defensiven. Tror de vill balansera upp det med mer stabila centrar

Så då skulle du byta bort Isac och Stål Lyrenäs mot Malmös finnar? Jag tror inte vi ska underskatta vikten av att få in svenska spelare i rätt ålder och med en stigande kurva som är vana vid SHL, det här är i mina ögon två riktiga toppvärvningar som vi har gjort!

3 gillningar