En finne ska väl presenteras i veckan? Iaf kändes det så i senaste videon från Freijd och Materialarn
Tikka skulle jag säga.
Tror jag med!
Ja, den kommer nog imorgon.
Vilken video?
Ja de undrar jag också🤔
Freid sa nåt om det i videon på instagram när Stål-Lyrenäs presenterades.
Har väl inte funnits någon video med presentationen? Bara en bild och pressmeddelande
Jo, det var en story på instagram
Med tanke på det jag hörde igår, kanske är Borgström idag då? Jag har inte sett på ilves sida att Tikka har tackats av.
Om ryktet stämmer att Borgström är klar, innebär det då Manninen är avskriven?
Jag har ju varit ett klart fan av Henrik Borgström och tycker det vore otroligt spännande att se honom i HV. En spelare med alla förutsättningar att bli både nyttig och publikfavorit med sin enorma klubbhantering. Under säsongen i Finland kom han in med en skada och behövde tid för att arbeta sig ikapp, men avslutade säsongen mycket starkt. I NHL/AHL har han stundtals gjort det riktigt bra och stundtals behövt jobba med tron på det han gör för att få rätt roll. I collegehockeyn var han ju som tidigare skrivits helt dominant på ett sätt som sällan setts. I en offensiv och kreativ kedja i SHL känns det som att han kan blomstra. Det här vore en klart kittlande värvning.
Blue Vision: Du tar honom lika gärna som Manninen ?
Vet någon om Borgström har spelat klart för säsongen och därmed kan presenteras?
Uppfattar jag det rätt börjar man spela Atlantic Division-semifinal mot Charlotte Checkers nu imorgon. Har inte riktigt koll på vad det innebär men med tanke på att det finns Atlantic, North, Central och Pacific Divisions i AHL, så kommer slutspelet pågå ett tag till. Återstår att se hur det går för Borgströms Hershey Bears.
Så om det är någon finne som presenteras under veckan lutar det väl åt att det är retsTikka
Blue Vision: hur skulle du beskriva Borgström som spelare för oss som inte sett honom?
Angående Tikka:
Scrollade igenom Ilves supporterforum lite och de räknar med att han försvinner och är klar för HV. Samtliga kommentarer jag läste handlade om att man tycker Tikka var deras bäste center i slutspelet, hade utvecklats enormt under sin tid i Ilves rent spelmässigt, samtidigt som han är en jobbig jävel att möta. Sammanfattningsvis är känslan att supportrarna kommer att sakna Tikka och att han varit väldigt uppskattad där.
Jag skulle säga att Borgström är en lirare. En offensiv, kreativ talang som har sin största styrka i puck och klubbhantering. Lär styra ett pp från högerkanten. Bra på att ta med sig pucken och skapa sig ytor. Kan man få in en bra start och självförtroende här så kan det bli jättebra. Känns ju spontant som en bra match att teama upp med #76 också, inte helt olika…
Hur ska man tolka denna säsongen dock? 21 poäng på 55 matcher (13e plats internt) i AHL. Känns ju inte som en förste-center i SHL säsong direkt.
Soumela hade 0,5 poäng per match i Ahl strax över Borgström. Alla vet vad de slutade, sen har poängkungar i AHL totalfloppat i SHL. Ibland ska man inte kolla på poäng. Han kan behöva en nystart