Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Vet inget men däremot så tror jag och spekluerar jag bara precis som med vilket nyförvärv som helst.

Känslan med Davidsson är att han är en mjuk och go gubbe likt Challe Berglund. Jag står för det , sen kanske man ändrar åsikt när man har fakta om att “fan vad bra han är” Jag hoppas han gör det bra men känslan är fortfarande mjää.

Som sagt jag spekulerar som man gör med nyförvärv.

Det vi oavsett kan konstatera är att vi kommer ha en oerhört orutinerad tränarkonstellation med minimalt med erfarenhet från SHL-ledarskap. Det oroar.

1 gillning

Så skall det ju vara, att man spekulerar. Vad vi glömmer ibland här i diskussionerna är att vara noga med att påpeka när vi spekulerar. Ofta framställs en gissning som om den vore baserad på någon slags accepterad sanning.

Vi kan alla bli bättre där.

5 gillningar

Indeed.

Jag är nervös. Mer nervös än jag vill vara. Monten i sig är en JÄTTE-chansning.

1 gillning

Precis som Diabolics skriver. Lätt att det blir en höna av en fjäder och sedan är rena spekulationer sanningar i efterkommande led och då kan det lätt skena iväg.

Det är ju också så att de som är bäst på något inte nödvändigtvis är bäst på att lära ut. Så man ska nog inte anta att PP blir alla tiders bara för att man sätter Davidsson på att styra upp där.

1 gillning

Precis. Hur många här tror att Zlatan skulle bli en grym tränare och kunna lära ut sina erfarenheter?

2 gillningar

Inget emot Davidsson som person eller ngt det är viktigt att folk förstår det. Jag älskar Davidsson han kommer alltid vara kung och en av de bästa shl spelarna någonsin. Som du skrev viktigt folk förstår man spekulerar bara. Finns noll hat eller så mot Davidsson. Han är väldens trevligaste och tar sig alltid tid snacka mm när man hälsar på han.

Men de blir lätt fel när man spekulerar lite :wink:

1 gillning

Hoppas det tycker han vore perfekt mellan Brännström och Petersson

Jag är väl alldeles för pessimistisk men Henrik Borgström tycker jag är alldeles för överhypad.
Inte alls levt upp till några som helst förväntningar och långt, långt ner i Herseys poängliga samt en av få med negativ +/-.

3 gillningar

Så var inte fallet utan vad jag hört så var Davidsson ingen bra ass sportchef.

Brände inte ut sig i alla fall. Kom undan kritik då Hult fick ta allt, mestadels välförtjänt men Davidsson var inte direkt bra på sin post han heller.

Kan givetvis bli en bra ass coach trots insatsen som ass sportchef men det vet vi ju inte då det är hans första coachjobb och vi får se hur han lyckas som nybörjare.

1 gillning

Tycker vi meddelar Johan att tröjan hissas ner från finplatsen vid missat slutspel. Pelle har ett par extraliv eftersom han inte varit med och sänkt föreningen.

Ev. kan vi hänga Liv lite över de andra och sedan höja/sänka dem beroende på hur de presterar. Stillman är i min bok förlåten AJ-incidenten så just nu är Davidsson på sistaplats men han kan gå om Stillman igen vid semifinal eller bättre.

hahahaha, vilken grej, online score över hur gamla hjältar presterar. Hur skall vi mäta Stefans ismaskins-insats då?

Påverkas en del av hur kylaggregaten levererar. Möjligen hamnar skulden på Lindbom om isen är kass.
Stefan är som Claudius som smyger i bakgrunden för att inte bli giftmördad.

1 gillning

Kul att vi går på det finska spåret igen, det brukar vara synonymt med framgång. Blackhawks GM Stan Bowman om Borgström:

One of the best college players of the last 10 years. It felt like he was destined to be a top-six forward in the NHL sooner rather than later. Unfortunately he had some problems adapting to senior hockey.

1 gillning

Kanske året som kommer är året han verkligen är riktigt bra?

2 gillningar

Killen är 25år finns alla världens möjligheter till utveckling, lägg till 190cm finsktalande NHL meriterad Center mellan AP/Brännan.

Ja,

Sen kan ju säkerligen Borgström lära sig saker av AP och Brännan!

Klart att det gör. Draftas man i första rundan är det klart som korvspad att det finns något där.

2 gillningar

” Som namnet antyder har Borgström en del svenskt blod i släkten. Det finns även släktingar i Sverige, men de har inte påverkat hans fascination för Djurgården. Snarare tvärtom.
– Min pappa har kusiner i Jönköping, men jag gillar inte HV71 så mycket. De slog ju Djurgården i finalen 2010. Det var inte kul, skrattar han.”

Vi får väl hoppas att han har börjat gilla HV nu då iaf :smile:

2 gillningar