Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Shl-meriter säger ju i sig inget om hur bra spelaten är. Det är en beskrivning som kan innebära allt från en junnis som lirat enstaka match till nån superstjärna, faktiskt ännu mer svävande än uttrycket “klass” då det senare i kontexten av att vi är ett shl-lag bör innebära bra klass relativt vår nivå.

1 gillning

Tidigare SHL-spelare som numera spelar i Schweiz skulle jag säga är högsta förhoppningen man kan ha om en spelare med den beskrivningen.

2 gillningar

Är det Manninen som är klar? Där snackar vi finsk klasspelare. Tikka känns inte som en klasspelare, det är som att säga att Jämtin är eller var en klasspelare. Ut med språket nu, vem är det?

Jämtin var en spelare som höll högsta klass!
Han gav alltid allt och kunde på egen hand vända matcher till vår fördel.

3 gillningar

Jo han höll högsta klass i sin klass, men det är ingen klasspelare, en klasspelare går in i förstakedjan om det nu är klass.

1 gillning

Sir Ward har haft fel tidigare .

Och att skriva att en finsk klasspelare är klar är väl ingen hög oddsare just nu.

Kan ju vem som helst skriva ….

4 gillningar

Om man gör det man är värvad för, den roll man har, med riktig klass. Då är man en klasspelare i min bok.

Så Erik Andersson som spelade i Hv är en klasspelare?

1 gillning

The Nubbster brukar som bekant inte hymla med hur läget ser ut. Det skulle vara intressant att få höra hur turerna har gått kring Shore. Han verkar ju vara helt avskriven vid det här laget. Är det på grund av intresse från andra ligor/klubbar, inte nöjd med att sannolikt få spela i andra linan, löneanspråk?

Där går vi ju verkligen miste om spets.

Vet vi verkligen att Shore är avskriven? Jag tror han är högst aktuell. Men jag har inga belägg för att jag tror så.

Tror han kommer stanna, magkänslan säger det. Hoppas inte att nubben är så dum att han gör sig av med Shore.

1 gillning

Om Tikka + förstacenter ska in känns det ganska trångt på centersidan.

Får jag Shore, Svampen + en förstacenter firar jag julafton i juni. Men den chansen är nog minimal…

Finns det något kvar i Borgström ryktet?

Jag hörde från en kollega i onsdags, som i sin tur hörde det från en vad jag anser trovärdig källa, att 3 finnar är klara, däribland Borgström.

1 gillning

Blir nog troligen Tikka, Borgström och Seppelä. Shore hade ju varit en bonus ändå

2 gillningar

Hade shore ett ”artist” kontrakt? Så han måste vara utanför Sverige, kan vara sådan som gör strular till det?

Är Tikka klasspelare det hintades om Sir Ward?

Tikka är en klasspelare.

Tikka är ingen ”klass” eller ”spets” i mina ögon. Jag hade varit överlycklig om han hade ersatt Nättinen i en tredjekedja. Nu är han tänkt att gå med antingen första eller andrakedjan och där känner jag spontant att vi hade kunnat göra starkare ifrån oss med t.ex. Shore/Manninen/Tikka/Molgaard.

Däremot så tror jag Tikka kan växa ut till en riktig publikfavorit och bli en ny Jesse Joensuu, mardrömmen är om han kommer in och visa sig vara Max Wärn 2.0.

Oavsett vad så är jag glad att vi väljer det finska spåret igen före det nordamerikanska! Hyvä Suomi!

6 gillningar

I min bok saknas än så länge två centrar i topp 6 men gissar att Nubben har en annan syn på saken.

1 gillning