Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Håller med. Men det är jäkligt hårt om tredje center platsen…

1 gillning

Fan va gött, då stämde ryktet! Blir nog bra med Borgström!

2 gillningar

Men är han en första center?
Produktionen i hans stats säger ju inte det.

Eller behåller man shore som förste och spelar Borgström som andra?

Quila får gärna fylla i lite hur HV tänker kring centersidan !

Är shore avskriven?

1 gillning

Vi ska nog inte bortse från att Nättinen lär göra en betydligt starkare säsong!
Två lunfinflammationer föregäende säsong.

Trots allt finsk OS-center säsongen innan !

3 gillningar

På pappret är ingen av tikka och borgström första center, skulle inte ens ranka tikka som andra center. Center sidan känns hittills tunn på pappret

1 gillning

Tikka är dock finsk landalagsspelare?
Ingen dålig värvning !

1 gillning

Jo men man har ju roller, Tikka är ju en brunkare, och brunkare behöver man ju i lag, vi saknade det förra året så det är en bra värvning. Men bara för han är landslagsspelare betyder det inte att han kan lyfta en Johan Davidsson första center roll i Hv, han är brunkare och har aldrig sprutat poäng så en riktigt bra center för tredje kedjan skulle jag säga, i första och andra kedjan behöver man ha mer producerande centers.

Någon var inne på det tidigare, men AHL är svårbedömt, exempelvis har Borgström på nästan lika många AHLmatcher samma poängsnitt som Soumela hade. Absolut inte samma typ av spelare, men ni förstår nog poängen! Det behöver med andra ord inte innebära att Borgström inte är någon “poängspelare” bara för att han inte producerade i AHL.

Sanny sa ju även att Borgström inte haft en roll som poänggörare i AHL.

Jag tror Borgström blir perfekt mellan Brännström och Petersson! En som kan bära mer defensivroll i den kedjan.

2 gillningar

Han väljer bort flera konkurrenter, vilket är bra. Förmodligen för att vi kunde erbjuda honom en ledande roll som ingen annan kunde göra.

Rätt eller fel? Det återstår att se!

Seriöst rykte

1 gillning

Är fullkomligt övertygad om att alla lag i SHL som jagar en spelare med Borgströms CV erbjuder honom en topproll, sen om han klarar av att axla den uppgiften låter jag vara osagt.

3 gillningar

Jag är otroligt glad!

Skillad ung hungrig finne som lirade ordinarie i Black Hawks förra säsongen mellan AP20 och Brännan herregud vilken första line… adderar lite vikt 90kg och storlek 191cm mellan dem. Samtidigt som han har otroligt fina händer. Kommer bli många vackra mål tror jag.

Sen att vi faktiskt har en stor och jävlig Tommi Tikka på isen skadar ju inte heller… kan dom fokusera på honom istället för på AP20 exempelvis. (Även stakkestad passar väl in på den beskrivningen).

(Klart han väljer bort andra lag, ska en profil som Borgström spela så är det i sveriges finaste förening)

3 gillningar

Jag hoppas verkligen att det blir bra.
Nu har vi väl ändå uppnått Wilanders vision om karaktärsskådespelare. Svenskt och finländskt.

Blir spännande att se hur långt kontraktet blir. Kan 2 år vara en rimlig gissning? Eller 2+1? Eller rentav tre år, med bakgrund av Nubbens förälskelse i långa kontrakt :kissing:

Han är trots allt bara 25 år.

Det är klart han är tänkt som vår förstacenter.
Tycker centersidan ser stark ut även fast nu Tikka tydligen bara håller 3:e lina klass i SHL.

Kul med en spelare med smeknamnet “the artist” mellan Petersson och Brännan. Artistkedjan deluxe

Av de tre finländare som varit på tapeten som förstecenter, Ruotsalainen, Manninen och Borgström, blev det den något mer osäkra kortet och den av de som inte varit uttagen i landslaget t.ex.

Säger inte att Borgström är en dålig värvning. Det säger mer om de andra två kanske. De hade antagligen blivit allt för dyra.

Ja det är fascinerande hur man kan döma ut en spelare utan att överhuvudtaget sett honom spela i SHL eller Sverige tidigare.

2 gillningar

Det är precis lika fascinerande hur någon kan höja upp någon till skyarna utan att överhuvudtaget sett honom spela i SHL eller Sverige tidigare.

:face_with_raised_eyebrow:

15 gillningar