Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Vet att vi har hjärtfunktion men det räcker inte i det här fallet.

Fet +1 på den.

Han var ju ordinarie i Blackhawks förra säsongen så då borde han vara en toppspelare i shl ?

Expressen har på sin sportsida en artikel med rubriken: “Så tog Modo sig tillbaka” och på bildkollaget som hör till syns bland annat Big sam. Undra om det står något om en framtida övergång eller om det bara står något i stil med “inför säsongen förlorade man sin bäste forward…”. Det är en premiumartikel så kan inte se.

Absolut. Därför är det bättre att knipa igen om man inget vet.

Tycker jag inte.

Man kan både döma ut och höja till skyarna. Det är helt ok. Blir inte mycket diskussion annars :wink:

Men, det är ett skevt hackande på den kategori som “dömer” medans de som “höjer” sällan blir “påhoppade” för deras skeva syn. En obalans som är onödig. Bättre att inte hoppa på någon.

273614838_718377179190170_7973244573920185118_n

4 gillningar

Skummade artikeln på 30 sekunder, men hittade inget annat än att Sam var en publikfavorit när han spelade i Modo och att det var ett tungt avbräck när han bröt kontraktet och gick till Hv.

1 gillning

Nån som har nån uppfattning av vad Borgström är för typ av lirare? Verkar ju inte vara nån poängspruta. Är han mer en tvåvägs center?

Ordinarie i blackhawks ifjol så uppenbarligen håller han en bra nivå även när han inte gör jätte mycket poäng visst men de var också ett av de allra sämsta gängen.

tungt avbräck för oss ja :slight_smile:

2 gillningar

Tvåvägscenter, skicklig med puck, duktig i offensiva spelet enligt Sanny och Svensson podden

Borgström blir förhoppningsvis bra. Men det är stor risk på centersidan.

-Borgström oprövad i SHL och hade inga superstats i AHL. Men jag kan typ ingenting om honom. Frågade folk i Finland om honom men de har knappt sett honom spela då han stack tidigt därifrån.
-Nättinen - skadad nästan hela förra säsongen och imponerade inte innan skadan. Visade dock kvalité efteråt. Kanske den centern som skulle passa bäst mellan AP och Isac? Men det kan bero på att jag kan för lite om Borgström
-Tikka - Bra i Liiga och gör inte bort sig internationellt. Men helt oprövad i svensk hockey.
-Fisken - Har det svåra andra året framför sig
-Stakke - Oprövad på SHL nivå.

Så man tar egentligen avstamp med en på SHL nivå oprövad centersida som är väldigt svår att bedömma utifrån. Den kan vara bland de bättre i SHL men vi kan också få en förbannat elak överraskning om t ex Nättinen blir trasig samt att Tikka och Borgström inte kan anpassa sig till svensk hockey. Jag hade gärna sett att man adderat Shore till denna centersidan, då hade man fått en center som vi iaf vet till 90% vad vi får ut av.

5 gillningar

Håller helt med. Hade hellre säkrat upp Shore och kört med honom än Borgström just av den anledningen. En spelare som vi vet exakt vad vi får av och som är inspelad i SHL och i laget.

Nu blir det väldigt mycket nytt och oprövat bland de som ska vara ledande forwards och det känns inte helt bra.

2 gillningar

Jag kan inte annat en att hålla med dig.
Det är lite för mycket “om och men” Stjärnorna måste stå rätt på himlen för min smak på C-sidan i skrivande stund. Jag tycker absolut att vi ska försöka knyta till oss även Shore.

2 gillningar

Kan bara instämma. Laget har på pappret större uppsida än fjolårets. Spännande på så sätt. Fallhöjden känns dessvärre lika hög som förra året.

Rejäla chansningar på så viktiga delar som centersida och tränare. På det en sportchef som egentligen bara besannat de farhågor man hade när han tillträdde.

Med tanke på de senaste tio åren känner jag mig rätt trygg i min analys av läget.

Det blir ännu en säsong där vi får hoppas att precis allt klaffar, och ingen, absolut ingen faller utanför ramen. Så små marginaler har vi återigen att jobba med.

1 gillning

Vi behöver hålla oss till ämnet här hörni. Här diskuterar vi seriösa rykten.

3 gillningar

Är Borgström sista forward in, eller väntas det fler Quilla?

1 gillning

Någonstans mitt emellan kanske hade varit bäst. Vänta och se hur utfallet blir. Det vill säga, att varken höja till skyarna eller såga vid knäskålarna.

Precis, det har jag förespråkat sedan Hamlet gick i kortbyxor.

1 gillning

Det kommer mera.

4 gillningar

Och ta en och annan ölbärs i väntan på utfallet är inte heller fel :slight_smile:

1 gillning