Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Håller med till 100% Totalt översattad i mina ögon. Dålig klubbteknik, kass på rören och rör sig som ett kylskåp på isen.

4 gillningar

Med facit i hand, så var det lätt att hylla varenda spelare som bidrog med en pinne de sista matcherna. Gud vilken tunn trupp. Har det här ens hänt?

Det som är märkligt är att vi jublade som om vi vunnit sm guld för att vi undvek kvalspel. För 10 år sedan var vi ett ”powerhouse” inom svensk ishockey. Vi har en stor resa att göra nu.

Det som oroar mig mest är att vi alla förmodligen kommer bli nöjda om vi hamnar i ingenmansland, skrämmande.

Hur som helst, hoppas shore blir kvar så vi klarar av att klättra!

2 gillningar

Vi provade han och han var lite high risk, high reward värvning och fick det att funka 15 av 52 matcher och det håller såklart inte på högsta nivå. Visst nu var ju många spelare rätt mediokra under säsongen men bättre att han går till SSK då och tar en stor roll istället :blush:

Exakt så. Med tanke på vilken skitsäsong det blev så fanns det ju så klart skäl att vara nöjda och glada. För en stund.

Men en klubb med vinnarmentalitet hade rannsakat sig själva och sett till vad man kan göra bättre. Ett första steg hade varit att vi gjort oss av med Nubben direkt (vilket i sin tur lett till att vi aldrig anlitat Montén som tränare). Men vad gör HV. De reviderar målen och får en misslyckad säsong att låta som lyckad (målet år ett var slutspel, inget annat) och sätter exakt samma mål till år 2. Ergo. Ingenting har hänt. Vi har bara kastat bort ett år. Jag är tämligen övertygad om att detta blir ännu en bortkastat säsong. Och så har plötsligt Nubbens kontrakt gått ut och absolut ingenting har tagit sig framåt under de tre år han fått härja i föreningen.

Sådant leder också på sikt till att man firar fixade kontrakt som SM-guld.

4 gillningar

För mig så är det toppstrid som gäller nästa säsong. Förra året var vi klart sämst, outstanding, gällande poäng per krona i spelarbudgeten.

Nästa säsong begär jag att vi hamnar runt mitten gällande det och det innebär en säsong typ Skellefteås denna säsong. Absolut minimum typ Örebros säsong om vi underpresterar lite grann.

Måste vara slut på att vi bara lyckas sätta sprätt på en massa pengar och inte lyckas nå motsvarande framgång på isen. Hållit på med detta nu under mer än ett decennium förutom under guldsäsongen.

Dags att ställa krav nu och det tror jag Wilander och styrelsen insett. Finns inte på kartan tror jag att målet är typ Play In och en kvartsfinal.

Tror vi går för en final som målsättning och att en semifinalplats och toppsex i serien är den nedre minimigränsen.

Dax att börja ställa krav som sagt som motsvarar pengarna vi satsar. Inget annat är OK längre. Slut på en massa bortförklaringar.

3 gillningar

Många inlägg här som nog har hamnat lite fel. Dom har ingenting med seriösa rykten att göra.

3 gillningar

Ja nu får vi se till och hålla oss till ämnet för denna tråd allesammans.

Ryfors klar för Rögle. Det är väl först nu jag på riktigt tror vi gör klart med vår centersida då han funnits med i bilden länge. Får se om man hör något om Borgström nu :slight_smile:

Nubbens lite underfundiga svar kanske öppnar för att Shore blir kvar ändå.

Ska Svampen in i Rögle med? Kan väl inte vara möjligt nu.

Svampen till Rögle hade svidit ordentligt

Får ju hoppas man presenterar Borgström snart då när han spelat klart. Större uppsida än vad Shore har är min mening och kan säker vara med från start. Vad man kan misstänka är shore fick typ artistkontrakt och därmed risk han ej kan vara med från start.

Pallar inte med en dålig start iår igen….

Nubben sa ju att vi får mer info om vilka som är kvar eller inte ”den närmsta veckan”.
Då borde det ju vara åtminstone denna veckan?….väl?

1 gillning

Rimligtvis ja, man borde gå ut med Sams avtackning strax!

Nubben!!! Jag vill ha svar, varför släpper du Shore, varför? :sob:

Godtagbara(?) skäl att släppa Shore skulle kunna vara

  • på tok för dyr
  • önskemål från AP om annan 1C
  • att man har ett ännu starkare namn på gång
  • att Shore själv inte vill vara kvar

Är detta förresten ett tveksamt rykte, trovärdigt rykte eller (inside) information?

1 gillning

“* önskemål från AP om annan 1C”

Tror du det är så det funkar? Nog för att han är en bra spelare, men…

Finns det något rykte på center sidan utöver Borgström? Vet att nubben har sagt att bara en ska in, men han säger mycket.

Nja kanske inte om man inte heter Wayne Gretzky🙂! Och AP är ju ingen diva. Men samtidigt händer sådant här då och då att två spelare inte drar jämt, de är ju inga robotar, så jag spekulerar lite. För det är ju märkligt om Shore lämnar men inte för NL utan för ett annat SHL-lag, håll med om det!

Du menar det faktum att HV gick ut med att Shore lämnar?

Oj jag missade att det var helt klart, visst ett dygn sedan…:grimacing:

Alla kommentarer här (min viktigaste informationskälla!) verkade lite luddiga så jag feltolkade. Men det är alltså var Shore ska ta vägen som är den stora frågan förutom varför!?

PS! Jag spenderar för mycket tid med jobb, familj och trädgård - jag måste prioritera bättre.