Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

@jordfelsbrytare, du har allt som oftast rätt. Men jag är inte så säker på detta fall, du skulle behöva betala halva Martinssons lön, dvs 125k per månad för att göra dig av med honom. Martinsson under en bra säsong är värd mycket mer.

För tom i skallen för att tycka eller tänka så mycket mer ikväll. Men en sak som jag är rätt säker på. Jag vill inte ha Strålman. Så släpp det Nubben. Lär kosta mer än det smakar.

5 gillningar

Skulle nog satsa på att behålla Martinsson, ge honom en roll längre ner i laget, men att vara tydlig att han har chansen att klättra uppåt. Han själv måste bevisa att han kan hålla nivå för att ha en större roll i laget, för det har han inte gjort trots att han fått många chanser. Men man vet aldrig vad nytt ledarskap kan betyda för en spelare. Han kanske inte alls trivdes med SÅS och tappade självförtroendet, vikt många andra i laget.

M har en betydligt högre nivå i sig och att rent av bryta kontraktet är enligt min mening slöseri med resurser. Men det handlar förstås också om vad han själv vill. Vill han lämna så får han faktiskt gå helt utan lön från oss.

Martinsson är nog redan på väg, den största besvikelsen i år, alla kategorier. Tror det ligger mkt i ryktet att han går till Växjö.

1 gillning

Tommi Tikka klar enligt Aftonbladet.

1 gillning

Vi är på väg att bli en finskkoloni igen :slight_smile:

1 gillning

Tikka verkar bra men knappast en spelare för förstakedjan eller?

Jaså?
Undrar i vilken roll.
Vi har väl redan fullt i 3e och 4e :thinking:
Indikerar detta att ytterligare någon med kontrakt ryker?
Bra dock att få in lite fysik och Sisu :muscle:
Magiskt med silly och ännu bättre att det är ett Shl lag som ska byggas!

1 gillning

Väldigt oväntad värvning, Tommi Tikka. Trodde intee vi hade rum för sådana, känns som en Lenc. Men nåja, blir spännande.

Att vi blir av med Martinsson kändes desto skönare

2 gillningar

Någon som sett honom spela? Stor fysisk spelare. Vågar vi hoppas på att vi fiskat in en ny “Jesse-the-bjässe”…?

edit: såg att han spelar med Westerlund. Nubben har säkert kollat av med honom vad det är “karaktär”

Bra med Martinsson. Obegriplig värvning från första början. Gör om gör rätt!

2 gillningar

Det verkar vara lite pondus i honom. Youtubade lite kvickt, verkar gilla att stöka och slåss. Kanske tänkt som ersättare till Matson eller Vesel? Kan nog bli en rivig fjärdelina med honom mellan Lindbäck och Hansson?

Edit:
Det är en stor jävel med, 190cm. Kan nog bli riktigt bra om en sådan kan få lite vind under vingarna. Med Vinjå och Tikka som centrar i tredje respektive fjärde blir det kanske lite Portman- och Fulton-stuk[1]?

[1] Referens till The Mighty Ducks

4 gillningar

Bra på tek med. Det är något som verkligen behövs också

1 gillning

Möjligt Centra brevid Routsilainen (?)

Eller ersättare till Viggan om han lämnar möjligtvis

Varför får jag en ren känsla av att Tikka är en Laine/Joensuu typ? :crazy_face::crazy_face:

Antar med denna värvning är lodin avskriven.

1 gillning

Fingers crossed!

Petersson - Rasmussen - Brännström
Routsalainen - Andersson - Teden (?)
Nättinen - Tikka - Lenc
Stakkestad - Viggan - Hansson
Lindbäck - Lildansk

Pilut - Strålman
Kaski - Sjöholm
Andrea - Laleggia
X

Inte en dålig lineup häller! Teden känns oklar. Lite bumbi så de ser ju skoj ut hahahah