Eller tåget från Skövde till Jönköping?!
Hahahah
Finns ju en del finnar i Skövde
Det är Borgström. Bilden i klippet på Twitter är den här:
Eller så har de använt den bilden för att vi ska tro att det är Borgström
Tycker nästan synd om honom som lägger ner så mycket jobb när ’alla’ vetat det i flera veckor.
Vad tror vi ang kontraktslängd?
Kontraktslängd verkar ha spelat ut sin roll… men gissar på två år.
Då är Borgström klar iallafall.
Så som jag fattat det så är det följande vi väntar på,
- Strålman
- Laleggias ersättare?
Ja det är så jag fattar det med, sen får man väl se om Andrea sticker med
Om nu Emil stannar, och Strålman är klar…vad händer då? Jag har fattat som att Strålman ersätter Emil, ersätter Emil då Släggan? Eller blir Emil bara bonus och det ska in ytterligare en back?
Ska man tro på Nubben, vilket man kanske inte alltid ska göra, så är inte Strålman Emils ersättare.
Strålman plus en förstaback in nu sen får man se vad som händer med Emil.
Så måste man tolka det Nubben sagt tidigare men måste inte vara sant.
Vore ju perfekt med tre backar in ytterligare om Emil sticker.
Hemsidan säger att både LaLeggia och Westerlund ska ersättas, tidigare har man sagt att Strålman är ren bonus om de blir något…
Toppbacken som ska ersätta Släggan och som är närmast en övergång är en svensk back under 30 år som tidigare spelat i ligan. Vet inget namn, men finns ju några potentiella spelare att välja bland
Lagesson kanske?
Lucas Carlsson vore mumma
Då kommer vi få in en sämre producerande back med andra ord, för det lär ju inte vara Pudas. Tippar på Samuel Johanesson
Johannesson har ju signat för Örebro så han är ute ur bilden för länge sen
Drömmer om att pilut ändrat sig o kritar på. Föytta gärna till drömtråden om ni vill.
Har för mig att Hockeykarusellen på twitter skrev för ett tag sedan att Ekeståhl-Johnsson kunde tänkas vara aktuell för SHL igen (då i en trade mot Tambellini). Men om Kloten skulle vilja lösa honom kanske han skulle kunna vara ett alternativ? Känns inte särskilt sannolikt kanske, men passar profilen.
Annars är väl Lucas Carlsson det bästa alternativet, men det känns som längre bort. Det man har läst om honom är att han presterat så pass bra att han kommer få ett nytt kontrakt.
I och med att Joey lämna kanske vi kan få Andrae hela säsongen, mot löfte att han kommer få Joeys roll? Sen om det hade varit rätt eller fel är en annan sak. Men då kanske man inte går för en lika offensiv utan en som är jämnare i alla tre zoner, ex Gustav Lindström. Men det blir intressant att se.
Det kan inte vara så att vi har fått till en trade med Lugano så att dom får ta LaSläggia och vi får Calle Andersson? Svensk, under 30, spelat i elitserien, helt okej stats i HC Bern…? Kanske borde posta detta i Silly, admin får slå mig på fingrarna isåfall!