Det gör det, det är enbart Donalds gissning dock.
Grabben är från Ängelholm, Rögle som moderklubb och bara spelat Rögle. Hur motiverad är han att färga sitt hjärta vitt, gult och blått? Eller kommer han ta chansen och visa ett jävla anamma?
Vad är han för typ av back? Nån som vet?
Verkar ju inte vara nån som sticker ut från mängden precis.
Byte Maalahti Johnsson kan jag köpa ändå.
Ett möjligt resonemang är att man tycker man har för många utlänningar och hellre vill ha en svensk kille som förhoppningsvis stannar längre. Kan ju också va att det skurit sig med Maalahti på nåt sätt.
Så länge Nubben är kvar så har han ju nåt finger i syltburken. Jag skiter i om det egentligen bara handlar om det administrativa. Han ska inte ha något med något alls att göra.
En fysiskt klen och ganska defensiv back från Rögles frysbox.
Skumt verkligen. Typisk sjätteback och påminner om Maalahti.
Vem ligger bakom detta?
Genidrag eller helt meningslös värvning?
Vem ryker? Borde vara Maalahti då han är dyrare och köpts loss från sin finska klubb så kostat en hel del och är samma spelartyp. Strandell lättare att låna ut och mer offensiv.
Aldrig ett byte då Rögle med Bichsel har elva!!! backar och behöver absolut inte en breddback, inte en chans.
Är det ett byte så är det en forward Rögle behöver men svårt att se vem HV skulle släppa och Rögle behöva.
Tedenby eller Foppa kan vi släppa men tror inte Rögle vill ha dessa dyra floppar. Stakkestad?
Hoppades på en fysiskt stark tvåvägsback och fick i alla fall någon som kan kallas en tvåvägsback.
Ok, då har nubben fått napp på någon annan kanske bättre spelare, jag tror ändå att det kommer in en back till då Landen är bra och kommer sannolikt bli en jättebra spelare på sikt, men håller inte idag topp 6 över tid. Maalathi är nog på väg till finska ligan.
elr var nubben intresserad men styrelsen sa stopp/jonsson sa stopp? många teorier
Om det ska värvas in nånting oavsett position så ska det in nått som gör oss bättre.
Hur var det med ’det är denna trupp som ska göra det’?
Är det fler än tf. Davidsson som sagt det, dock?
Ledningen i dagens HV71 är ju inte i samspel för fem öre, som bekant.
Jag tycker inte Nubben varit kung direkt, men att man “underkänner” sitt egna arbete genom att byta ut spelare är väl fan så mycket bättre än att sitta där stolt och inte göra ett skit för att man är rädd för att det ska se ut som att man “underkänner” sig själv som Hult alltid gjorde. Gillar ändå att Nubben inte är nöjd och gör förändringar även om man kan tycka att behövs det göras så jävla mycket förändringar så var man sjukt fel ute från början
Han gör ju ”förändringar” för att han inte har något val samtidigt som han har för mycket violpistoler att leka med.
Ta in en back från en ett bottenlag som är konkurrent där han inte platsar! Hur fan tänker Nubben och HV71 om det stämmer. Absolut ingen back som kommer lyfta laget eller göra bättre än de vi redan har.
Det måste vara nog med Nubbens manjana värvningar.
Den enda anledning jag ser till att man skulle ta in Samuel är om man planerar att göra sig av med Strandell och/eller Kalle. Detta samtidigt som både Hugo Fransson och Axel Landen kan vara aktuella för JVM (även om det inte är särskilt sannolikt att båda blir uttagna). Man får även ha i åtanke att vi kommer att få skador och då är det bra att ha en bred trupp. Det ser vi om annat inte nu på forwardssidan och vilka brister vi får där så fort AP och Borgy är borta.
Med det sagt. Jag har sett Samuel spela ganska mycket de senaste säsongerna och det är en stabil 5-6:e back. Har vi alla backar tillgängliga så går han inte in på tre backpar utan blir så extra back. Jag ställer mig därför frågande till hur attraktivt det är för Samuel att lämna sin hemstad för ett lag där han troligen kommer få samma roll som han har just nu i Rögle. Rögle har dessutom sämre backuppställning än HV71 just nu. Kan ju vara att det brustit med Abbott men då är ju t.ex Oskarshamn ett bättre alternativ för Samuel.
Gör man ett byte Kalle mot Samuel så är det okej, det är en vinst för oss, men annars så känns det här väldigt mellanmjölk och fel.
EP: 177cm, 76kg iskall leftare direkt från frysboxen i Rögles katakomber. Hade köpt om vi bytte Kalle mot en +190cm defensiv +/- 0 back som kan erbjuda lite avlastning i BP och med hyffsat skott, men detta blir ytterligare en klappkass värvning av nubben om det blir av.
Visst fasen stod det att Nubben också sagt det? Kan dock ha fel…
Alla varningsklockorna ringer. Är det ett genidrag eller värvas han rakt in i frysboxen. Kan detta vara Nubbens 0-8 förlust eller blir han Messias.
Med all respekt så är han ju nu åttonde back i Rögle och lär bli nionde när Bichsel/ny kommer in.
Är ju bara norska duon Johannessen och Lesund han är före och Lesund endast pga skada.
Sen kan ju någon få lämna före honom i kön också då både Davidson och Gregoire inte imponerat trots dyra kontrakt.
Viljanen går ju före nu och även Claesson förutom de givna Kapla, Engström och nya LEJ.
Rögle har ju kass spets på backsidan men troligen SHLs bästa nionde, tionde och snart elfte back…
Kommer han till HV är han nog “lovad” Axels plats tror jag och blir då sjätte backen i uppställningen. Handlar nog om Maalahti som han ersätter.
Aldrig att Maalahti går till Rögle, kan inte se det hända öht, absolut det minsta de behöver.