Jo fast Hult hade inget val heller, laget gick sjukt dåligt men han satt där och tänkte “jämna femmor, jämna femmor, corsi corsi” och agerade aldrig eller sjukt försent
Vi ska inte hjälpa andra bottenlag med en krona. Som att konkurrera med oss själva när det sedan kommer en bra spelare på marknaden. Vill inte att rögle kan buda enklare på målis eller forward. Låt de sitta med sina sjuttielva backar.
Jag tycker mer skillnaden är (mellan förövrigt två för dåliga sportchefer sett till var vår klubb vill vara) att Hult byggde en grund för att krydda med det som saknades medan Nubben värvar namn utan att få ihop en grund. Inte jättesvårt att värva meriterat med den pengapåsen våra sportchefen får leka med och tycker inte något av de båda sätten står i paritet med något som ska lyftas upp och på något vis hyllas. 10 år av mångmiljonslöseri och än är det inte över…
Ser inte riktigt vad “med all respekt” syftar på med tanke på att jag håller med dig kring Samuel och hans kapacitet. När Samuel är som bäst så är han en stabil 5-6:e back men inte mer än så. Att göra bytet Samuel mot Kalle är för Rögle kasst men det är den enda anledningen jag kan se till varför vi skulle vilja ta in Samuel just nu.
Absolut har Rögle bredden men saknar spetsen. Johannesen har inte varit något vidare/haft svårt att anpassa sig till SHL. Viljanen gör inte mycket väsen av sig och Claesson har haft det väldigt tufft på slutet. Davidson har, när han inte varit skadat, inte levt upp till förväntningarna. Grégoire var kass i början, och riktigt ifrågasatt, men har börjat producera lite mer framåt. Fortsatt instabil bakåt dock. Är väl egentligen bara Engström och Kapla som varit okej. Lucas Ekeståhl Jonsson är svårt att säga något om då han inte riktigt kommit igång än. Visst det är många kroppar men jämför du deras med vår backuppsättning så finns det betydligt fler “livbojar” (som kan ge Samuel chansen) i Rögle än vad det finns hos oss. Även om Bichel väntas ansluta inom snar framtid.
Oavsett vad så tycker jag inte Samuel är en särskilt bra värvning för oss just nu. Spelarbyte eller inte.
Problemet med Nubben är ju också att det blir för mycket chansvärvningar och man lägger ut mycket pengar på dessa spelare. Att man måste in och korrigera upp samtliga positioner under säsongen är ju inte hållbart samt att man underkänner sitt egna bygge.
Vi behöver ha en sportchef / tränare som med hjälp av scouter värvar ihop ett lag där det finns en tanke om hur kedjor ska byggas och spelas därefter.
Men nu ska det ju inte köpas in fler spelare enligt Nubben själv, möjligtvis byteshandel på spelare
Vilka powerforwards nämns? Huhtala är det ju på bilden, men han håller väl inte i SHL och har slutat mig veterligen.
Står inte så mycket matnyttigt.
Citat
HV71 bygger om laget och kommer fortsätta göra det. Nu vill man få in kraft och tyngd på forwardssidan. En typ av uppgraderad Tommi Huhtala, som gjorde succé i HV71 för två år sedan. Man letar i Nordamerika efter en sådan spelare och i utbyte är man intresserad av att släppa, byta bort, någon av de forwards som kanske är ”mjukare” i sin spelstil och kanske inte så fysisk på hockeyrinken.
Jag tycker inte vi ska ta in nån just nu, låt Lindbom gfortsatt få igång laget och ta poäng. Sen får vi se framöver om vi dalar eller inte. Just nu ser det bra ut med Lindbom så jag ser ingen anledning till att värrva. Ska
det värvas så ska d t va en spelare i klass med grimaldi.
Det kan inte vara så att ett byte mellan Jonsson och Träff är på gång?
Nubben uttalade väll sig om att vi längre inte är intresserade av Jonsson? Varför skrivs det fortfarande om honom?
för att Nubben hymlar
Dichow inte aktuell för DIF eller Löven intressant följetong! Kom igen nu Berit placera han i HV
Missat detta med Dichow helt, varför är vi så sugna på han för ? inte super imponerande stats precis ?
Känns som ännu en solklar andra keeper ? behöver vi en till sån ?
Tanken är väl isåfall att skeppa Brattström och ta in Dichow (som framgångsrikt jobbat med Joel Gistedt tidigare) på något längre sikt, antar jag.
Varför i helvete sätter man Foppa på attvta en straff vid 1-2 underlähe hemma. Karln är ju för fan iskall!!!
OSL?
Shore?
Borgström?
Lenc?
Finns mängder som kan ta den straffen istället. Helvete!!!
Fel tråd
Det oroväckande med Dichow är att han kanske inte håller som andramålvakt.
Han har mer talang än Brattström och skulle iaf platsa i HA men det finns en anledning till att Frölunda inte tycker han duger.
En annan vinkel på det hela är att FHC bygger för att slåss i slutspelet och vill ha en rutinerad målvakt som har spelat under press som backup åt Johansson - inte en junis.
Ni som är negetiva till Dichow varför är ni det? Han kommer inte vara anledningen till att vi klarar oss nej men det absolut sämsta som kan hända är att vi har en bättre reservkeeper än vi har nu. Lek med tanken att Ortio blir skadad då står vi där med Brattström. Tar vi in Dichow så har vi åtminstone konkurrens om vem som ska ta över. Jag ser inte problemet helt ärligt.