Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

HV lär inte ta in en till andramålvakt efter Dichow.
Vi går från att inte ha en andramålvakt till att ha en andramålvakt som inte bevisat något i SHL.
Dichow kan inte utmana eller avlasta Ortio nämnvärt. Vi kommer fortsätta i ungefär samma situation som innan.
Skulle kunna tänka mig Dichow på lån om vi avslutar med Brattström och fortsätter jaga efter en riktig SHL-målvakt.

Vi gör i princip bara en tjänst åt Nubbens gamla klubb Frölunda.

Håller med!

Utmana kan han inte göra men jag hävdar att han kan avlasta bättre än Brattström.

Det som är kvar av denna säsongen handlar enkom om en sak. Överleva. Då får man ta de halmstrån som finns.

I ett kval mot Oskarshamn med en skadad Ortio så har jag hellre Dichow mellan stolparna och Brattström som båsöppnare än Brattström som starter och en junis som båsöppnare.

Åter igen. Det sämsta som kan hända är att vi har en bättre reservmålvakt än vi har idag.

4 gillningar

Dichow lär knappast vara den enda målvakten på marknaden fram till transferdeadline.
Panikvärvning som kan leda till att vi åker ur.

Kan vara så. Men kollade på intervjuvn med honom, han känns lättad över att komma hit för atg gistedt finns här, och som han själv sa: han känner mig.
Så tror han kan göra bättre ifrån sig tack vare gistedt, han verkar känna sig trygg med honom.

2 gillningar

AD Skjuter ner ryktet om Niklas Eriksson i Expressen:

"Trots ganska initierade tips om att Eriksson ska till HV den kommande säsongen, så är det en sak som ordförande Andreas Davidsson plockar ner totalt när vi har kontakt.

– Han blir inte tränare i HV71 nästa säsong. Det kan jag garanterat säga.

Andreas Davidsson plockar ner det fullständigt.

– Däremot kan jag bekräfta att det är ett namn som funnits uppe. Men han blir det inte.

Det låter som en fråga som ni tittar på nu?

– Så är det. Johan Lindbom är vår klubbdirektör, och är bara nere i båset tillfälligt. Han kommer att vara nere resten av säsongen, men sedan tittar vi efter en annan tränare.

Vad söker ni hos den nya tränaren?

– Vi tycker att en tränare som har erfarenhet och är en kravställare kommer att vara viktigt. Eftersom vi har Johan Davidsson, Pelle Gustafsson och Joel Gistedt med förhållandevis lite erfarenhet, så vill vi ha en tränare som har erfarenhet och ställer krav. Ungefär som Johan Lindbom. Den profilen, säger Andreas Davidsson."

Trist.

Tror de är bra tänkt. Ser inte Eriksson som en kravställare på de sättet föreningen hv71 behöver

1 gillning

Då låter det som att Johan L återgår som KD. Ett lag lät det i inte alls för självklart.

Jag hoppas innerligt på bröderna Abbot, tror att dom kan kravställa ganska ordentligt och att dom skulle kunna passa att ta Hv tillbaka till toppen.

1 gillning

Vetifan om de ä rätt spår. Dom har dessutom 1 år kvar i Rögle. Ska vi ha en tillfällig i 1 år på chans? Och sedan ta abbot ??

Njaaa

Om man ska skala ned detta till en svensk marknad till att börja med, vad har vi då för tränare med denna profil? Vi talar ju högst troligt inte om en ung tränare utan någon lite äldre, mer rutinerad. Vilka skulle vi kunna spåna in här som är tänkbara? Det har ju även tidigare varit uppe att man vill ha tränare som vunnit titlar. Om man kokar ihop dessa saker borde vi väl få fram några tänkbara namn.

Av de som idag är aktiva i SHL har väl alla som passar in på ovan beskrivning kontrakt över 24/25 (Mitell, Rönnberg, Ohlsson) om man nu tänker nationella titlar. MEN, det har viskats om Abbot(s) men de har ju inte vunnit någon titel? Jo, de har ju faktiskt vunnit CHL 2022. KAN det vara så att det just i detta nu slutförhandlas med en paketlösning med bandyklubben om båda bröderna? Lösa dem från kontraktet ett år i förväg.

Rätta mig gärna om jag har fel men har för mig att höken sa i podden att det gnisslats lite om bröderna Abbotts vara eller icke vara i Rögle av ledningen pga. resultaten efter senaste säsongen samt årets dåliga inledning.

Kan mycket väl vara så att dom är på väg bort från föreningen. :person_shrugging:

1 gillning

En del sponsorer har satt hårt mot hårt mot abbot.

Menar du sponsorer till Rögle som satt hårt mot hårt eller sponsorer till HV som hört talas om Abbots och inte vill ha dem här? Misstänker du menar sponsorer till Rögle men kan vara skönt med en bekräftelse bara :slight_smile:

Sponsorer hos Rögle.

Har en bekant som avslutade sin sponsring ( stor sponsring) pågrund av abbot bröderna.

1 gillning

Vet du varför ? Hade jag varit Rögle:it så hade jag fan haft både Abbot förkläde och Abbot kalsonger, dom har ju lyft Rögle från en bottenklubb till en ganska bra klubb, förbättrat Rögle något enormt.

I år går det inte så bra för Rögle men man kan ju inte sparka allt bara för det går mindre bra en säsong när de visat så många säsonger att de är bra.

Jag tar dem gärna till Hv iaf, tror dom hade kunnat förbättra oss mycket

1 gillning

9:a ifjol. 11:a just nu. Jag kan förstå att det börjar knorras. Abbotts ska ju vara rätt dyra om jag fattat det rätt. Lägg till att Rögle verkligen gjort en satsning på spelartruppen de senaste åren.

Kan vara så att Abbotts nått vägs ände och är färdiga i Rögle helt enkelt.
7 år är ovanligt länge i dagens hockey.

Ett par sämre resultat de senaste 2 säsongerna, men lyftet de gjorde med hela föreningen när de tog över ska man inte bortse i från. Med HVs nuvarande minskade status och vårt behov av både en ny HC och SC så känns bröderna i ett paketpris som en given kandidat för oss.

(Lite OT, men skulle man även våga hoppas på att få hem Bengtsson om de kommer?)

4 gillningar

Rent historiskt så har väl adrig nån skrik och gaptränare lyckats i Hv mig veterligen. Abbots känd tyvärr för mig som ytterligare ett par i den skaran. Curre Lundmark, Pelle Mårts och Lill-Kenta osv har lite bättre facit i​:white_heart::yellow_heart::blue_heart:
Varken Håkan Nygren, Ulf Dahlén, Rahm eller AJ lyckades med nåt. Ordet kravställan innebär ju definitivt inte att stå och skrika och kasta saker kring sig i tid och otid. Det går snabbt inflation i sådana beteenden.

3 gillningar