Nej det känns väldigt omodernt att bara stå och skrika helt okontrollerat. Det gynnar väl ingen.
Men kravställan skulle ju kunna innebära att Tedenby kanske suttit på läktaren ett par matcher.
Brännström också eller fått spela längre ner i hierarkin.
Jag ser mer kravställan som tränare som är tuffa men rättvisa. Vågar ta obekväma beslut och bänka spelare utifrån prestation snarare än lönekuvert eller status (hemvändare). Att det går att kämpa sig till mer istid och roll utifrån prestation.
Vill ändå tro på Eriksson till Hv som tränare även om herr ordförare dementerar det hårt ( påkommen om vem vi hugger på? ). Han måste väl använda sin out innan december är slut så avslutar han den rollen så tippar jag ändå på att han är klar för oss
Men nästa rekrytering av både SC och HC är sjukt viktiga. Hv måste bli moderna och haka på dom andra klubbarna nu, ett stort vägskäl att ta och vända blad
Men mjukis tränare har ju inte heller lyckats i Hv71. Hur många mjukistränare har fått gå de senaste 5åren? Rätt många och ska man få klubben på rätt köl så tror jag det måste vara någon som kan sätta ner foten.
Abbott hade jag gärna tagit.
Ska man tro på vår tf ordförande, vilket jag i och för sig inte är säker på att man ska göra, så är det ju inte Abbotts det handlar om som ska in i HV.
En som ska styra upp våra orutinerade övriga tränare och som ska vara både rutinerad och framgångsrik sedan tidigare. Not Cam Abbott om det är beskrivningen.
Cam Abbott har ju behövt hjälp av ex Janne Larsson, pappa till en av våra favoritmotståndarspelare, för att klara ut jobbet. Han behöver någon lugn och rutinerad bredvid sig för att styra upp honom i stället. Nu är det Roger Hansson som har den rollen men inte så framgångsrikt.
Pelle är ju inte den typen heller med sin begränsade erfarenhet även om han delvis passar in med sin lugna approach och sin respektabla ålder.
Jag skulle personligen inte ta in Abbotts och tror inte det blir de heller om tf ordförande vet vad han pratar om och talar sanning.
Låter mer som någon i stil med Grönborg. Rönnberg, Bulan eller liknande men slutar väl med Fredrik Andersson. Challe Berglund, Garpenlöv eller Leif Strömberg…
Har rensat tråden efter att diskussion börjat dra iväg åt andra håll vad som är tanken. Vi försöker hålla den ren från politik, det är lätt att det kan spåra iväg.
Lindbom nästa säsong. Den såg man inte komma. Sparken av Hult och sen tillbaka som klubbchef och sen till tränare och sen tillbaka som klubbchef och sen till tränare säsongen ut men sen även nästa säsong.
Det har varit många turer kring Lindbom.
Beroende på om man har en plan efter nästa säsong med sportchef och HC så är det helt rätt. Men har man inget klart så känns det konstigt. Man säger att man ska jobba långsiktig men 1 år är ju precis tvärtemot.
Kan det vara så att bröderna är på G efter nästa säsong trots allt.!?
Lindbom som tränare kan jag köpa. Han var ett tidigt alternativ även i min bok. Däremot känns det lite märkligt i turerna kring jobbet som klubbdirektör? Är det verkligen hans egen vilja att byta den tjänsten mot ett ettårskontrakt som tränare igen? Har föreningen velat ha in ett nytt namn som direktör och därför gett Lindbom förslaget “tränare eller inget”? Hur som helst, ett helt fine namn som tränare för mig. Tidigare har det ju låtit som att JD och PG blir kvar som ass, om man nu kan lita på det… Vill man ha in tex Abbotts om ett år lär det bli så, vill man skola in ett nytt namn för framtiden hade det varit spännande med tex Daniel Hermansson från Mora som ass.
Lindbom anställde Nubben, så den här lösningen kan ju vara en del i att på ett lite snyggare och mer ekonomiskt sätt backa ut ur den lösningen. Nubben får gå och Lindbom behålls, men i en annan roll. En lönepost som bibehålls istället för att det behöver skapas ytterligare en.
Jag har tidigare skrivit att HV borde göra Lindbom till vår “Rönnberg” som är vår tränare över flera år. Alla spelare som är här vet nu vem som är tränare nästa år, alla som ev ska hit vet också.
Jag är tillfreds med denna lösning, även om det till att börja med endast är en säsong till. Och jag ser på träningarna att Lindbom trivs i rollen.
Håller med. Bra på flera sätt, och Lindbom går verkligen att se långsiktigt i rollen. Fixa Hall + Brändström till att forma en trupp också så är vi på väg!
Känns spontant som ett “bra” första steg på vägen. Jag tror det är en kombination av det du skriver Blue_Vision. Dels en konsekvens av att han inte lyckats till 100 procent som KD (det var ju trots allt han som rekryterade sportchefen, nu får han ta ansvar för det), dels att båda parter finner det här som den bästa lösningen. Ingen behöver få sparken, liksom.
Kontraktslängden på ett år köper jag rakt av. Nästa år kommer gissningsvis inte heller bli ett kanonår. Vi kommer verkligen behöva bygga från grunden. Igen. Och då tror jag det kan vara bra att ha en trygg punkt i Lindbom som känner föreningen utan och innan.
Lindom känns även som bästa alternativet just nu med tanke på att vi inte vet vilken serie vi kommer spela i. Lindbom har säkerligen tackat ja oavsett om förutsättningarna förändras.
Som sagt. Det här känns som ett bra första steg på vägen.
Intressant att AD är den som kommunicerar beslutet. Nubben shoehorneas in på en rad.
Gissar att Nubbens dagar i föreningen är räknade. Aldrig att Lindbom accepterat detta med vetskapen att den han tidigare anställt nu blir hans närmsta chef.
Nu återstår alltså ”bara” att fylla på med en ny SC och KD. Tror att man med Lindbom i laget faktiskt kan våga gå på ett mer oprövat namn. Nämnde Georgsson i drömmartråden. Han eller Hall skulle nog få den uppbackning som behövs av Lindbom. En perfekt kombo av gammalt och nytt i ett läge där vi faktiskt behöver utvecklas som förening.