Vi väljer glädjen och är helt överens
Jag tycker att detta är en bra lösning!
Jag gillar Lindbom.
Helt uppenbart att Nubben mer eller mindre är totalt avpolletterad.
Jobbar han aktivt med nyförvärv eller sitter Lindbom och TF ordförande med det?
Gladaste nyheten är man letar efter anställa en scout…
Lindbom är väll helt ok. Mer viktigt att få lite kontinuerligt i båset
Hoppas inte bara “en scout” tros vara lösningen på de problem man härnäst måste ta tag i…
Åsikt.
Nja!
Vi har sett de. Vi kan de.
Vi hämtar ifrån egna led. Igen.
Håller helt med.
Säga vad man vill men Andreas Davidsson verkar ha börjat röra om lite i grytan.
Inte bara snack utan liten verkstad verkar det trots allt vara.
Jag har gett upp tanken på att HV blir ett topplag på kort sikt (vilket det surrades om från en viss sportchef när vi gick upp). Det gäller att bygga här och nu. Ta små, små myrsteg. Ett första är att hålla sig kvar i SHL. Tycker det ändå signalerar någon form av styrka att i ett sådant utsatt läge som man ändå är visa sponsorer, supportrar och medlemmar att man tror på tränaren man har. Att det bara är skrivet på ett år signalerar samtidigt att inget är hugget i sten.
Men vi har lagt en första byggsten för kommande säsong, oavsett serie vi spelar i. Det gillar jag. Sen finns det naturligtvis mer spännande alternativ. Men just nu vill jag ha det så ospännande som möjligt och bara att HV håller sig kvar i år och kommande säsong. Sen kan vi börja ta större steg.
Tror vi har lågt förtroende hos ledare utanför föreningen så det är också svårt att rekrytera utifrån ska man komma ihåg.
Det enda man jobbar med just nu är att göra förändringar av årets trupp. Släppa någon/några och ta in någon/några. Dock så är det tomt på marknaden, pengarna är ”slut” och det måste vara någon som faktiskt innebär en skillnad.
Mot nästa år jobbar man inte alls.
Det tror jag inte alls. Finns nog fortfarande en jävla attraktionskraft i HV, de är jag övertygad om.
Ja. Kanske. Man är väl bara luttrad så de blir svårt att se med glädje och hopp på något.
Väljer självklart glädjen. Ett vettigt beslut. Skönt för truppen veta vem som kommer vara tränare kommande säsong med.
Skrämmande. Mycket skrämmande.
Fördelen med Lindbom är att man på ett sätt bestämt hur man vill spela på genom detta beslut. Då blir det också enklare att formera laget kring det. En ytterst viktig aspekt om man ska få upp klubben på säker mark över tid.
Tycker denna lösning är den bästa sett till förutsättningarna, eftersom den skapar stabilitet. Och det är avgörande att man skapar det nu. Det kan inte vara hela havet stormar med att alla är nya på sina befattningar år efter år.
Tack för svar!
Kan förstå att den akuta situationen måste lösas först innan man kan blicka mot nästa säsong.
Finns såklart inte någon som vill krita på för ett lag som hotas av nedflyttning.
Hur pass seriöst är ryktet om att bröderna Abbotts (när kontraktet med Rögle går ut) ska komma till HV?
Dels är det ju det, men det är ju också så att HV är missnöjda med ett antal spelares prestationer. Så om man lyckas trejda dessa eller hitta andra lösningar för dem under denna säsong så klarnar utgångsläget inför nästa betydligt.
För man vill, som det ser ut nu, inte gå vidare med alla de man har under kontrakt.
Nej det förstår jag verkligen.
Sa redan innan Tikka värvades att det är stor flopprisk.
Räckte med att kika finska slutspelet några matcher.
Finns flera spelare som verkligen behöver miljöombyte.
Hoppas att det går att trejda men hur heta är dessa spelare på marknaden?
Det verkar hända grejer och vad jag hört så pågår arbetet parallellt med nästa säsongs trupp om än i mycket liten skara. Detta bland annat pga oklarheter kring vilken serietillhörighet vi har samt att det finns saker som behöver åtgärdas mer akut innan man tar nästa steg. Detta är aspekter som gör arbetet desto mer komplicerat, även om dagens besked om Lindbom gör att saker och ting klarnar.
Som Shitkicker skriver så lär några som har kontrakt över nästa säsong inte vara en del av truppen nästa säsong.
Kul med Lindbom. Det ger oss stabilitet och lite arbetsro. Lindbom är nog det bästa tänkbara alternativet sett till valmöjligheterna. Han kommer göra ett bra jobb i vanlig ordning
Tror du de blir lika bra som guldåret eller lika bra som sparkåret?