Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Pratade med en inbiten Timrå supporter och enligt honom är Viktor Lodin riktigt riktigt bra …….

Tror också att många underskattar honom, gjorde 27 pinnar i ett svagt Timrå. Dessutom fortfarande väldigt ung. Men det är i pusslet han ska få plats i. Svårt!

2 gillningar

Beror väll på vem man gemför med. Lias Andersson är påväg mot 60 pinnar i AHL samt Lodin mot 23. Inte något för en andra kedja känns klart iaf. Och det är ju det som behövs…

Minns Lodin som rätt dryg, jobbig att möta och den del skills.
Svårt utifrån att bedöma då man inte vet vilka vi bryter med och vilka som inte får förlängt.
Men en dålig spelare är det absolut inte.

Frågade min kontakt i Finland angående Tikka och hans åsikt är såhär

” I don’t have a good picture of his skills but he sure is a very annoying player for the opponent. Third or fourth line checking player. Hard working and always pain in the ass.”

Alltså ingen stjärnvärvning men faktiskt det vi både saknat och efterlyst. Det är på tok för bekvämt att möta HV. Tikka kan nog kanske bidra med lite mer än vid första anblicken.

5 gillningar

He is no Chicken Tikka!

5 gillningar

Jag följde både timrå och djurgården väldigt mycket förra säsongen och kan säga att Lodin var väldigt bra! Sjukt bra på att vinna och få med sig puck och bra teknik! Kan göra det där oväntade :blush:

1 gillning

@Herkie82 han har ju gjort hyffsat bra med poäng i ligan och värdigt bra i finska landslaget på dom matcher han spelat också så en del skills verkar finnas .

En bättre variant av Huhtala ?

Min lillebror är i Finland för att se Tappara. Han frågade sitt sällskap, ett inbitet Tappara-fan och en die hard-HIFK:are om vad de tyckte om Tikka.
“Katastrofvärvning”, var svaret. Beskrev Tikka som en spelare med pingisspyke. Gör bara mål och poäng när laget förlorar osv.

Vi får väl hoppas deras svar mer har att göra med att de inte håller på Ilves än att de faktiskt har rätt.

2 gillningar

Det låter som en ganska nyttig spelare :blush:

2 gillningar

Jag anser att vi behöver en stor och stark defensiv back. Har ju egentligen inte någon sådan för tillfället. Vet någon om det finns nåt intressant namn där?

1 gillning

Kanske säger så för att han är lite hatad bland motståndarna?

Fansen verkar gilla honom iaf

3 gillningar

https://www.youtube.com/watch?v=puxFw7CzEeQ

Hur tänker nubben om han värvar denna spelare som verkar ha ett svagt psyke. Inblandad i mycket slagsmål samt situationen ovan. Oavsett om den är avsiktlig eller ej hoppas jag att han jobbat på skridskoåkningen

Får väl se om detta stämmer eller inte. Alltid svårt att avgöra innan man ser en person i den omgivning hen skall verka.

oavsett, välkommen in i skrivsmedjan!!!

Tikka gjorde alltså 0+20 på en säsong för några år sedan? Hur är det ens möjligt? En fysisk spelare som skall vara och hugga framför mål gör tjugo pinnar men inget mål, stämmer statsen på ep verkligen?

Ja, har han testats i landslaget iår kan han väl inte vara alltför dålig. Tror inte alltid att vi höjer LHC-spelare till skyarna heller.

3 gillningar

Ska scouta Åke Stakkestad idag.
Tror att det kan bli en riktigt habil Shl spelare på sikt.

Tror det var någon som trodde det var han på bilden i Expressen artikeln men det är strålman, kanske är därifrån det ryktet kommit igång

Om det blir både Stakkestad och Tikka har vi lite “grisar” nästa år i alla fall. Härligt!
Svårt att säga av detta klippet hur hård just denna är, men ni förstår.
https://twitter.com/i/status/1634265556554530816

Tikka är ju en spelare som inte tvekar att ta sig in i skiten vart fall! En sån spelare har vi inte haft sen Ledin.
Tekningen han vinner är av klass så verkar vara en bra tekare också. När vi va som bäst så hade vi också mest utvisningar. Tillbaka med elaka HV71 som alla hatade. Nu är vi mjuka och inga är rädda att komma till Garden längre.

2 gillningar