Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

34p/23 och 44p/24 och man är tveksam på Zion, hur tänkte man när vi tog in Stakkestad…

1 gillning

Två olika spelare

2 gillningar

Tror nog iofs inte ens nubben trodde man tog in en poänggörare när man tog in Stakke. Typisk rollspelare var väl tanken där. Orimligt jämföra det med poängspelare.

För övrigt vore det VANSINNIGT att ta in Zion för en roll i en fjärdekedja. Han är en poängspelare. Så tveksamheten ligger väl snarare i huruvida han kan få en roll tillräckligt högt upp och om han är mogen för det. Finns nog få spelare som är mer obekväma i ett lag än poängspelare som får roll i helt andra typer av kedjor.

4 gillningar

Två helt olika spelare!

Sen kanske Zion inte ville nöja sig med att spela i en fjärdefemma i ett bottenlag i shl, utan såg sin chans att få spela i en första eller andra femma i allsvenskan för sin egen utveckling. Säger inte att det var så, men skulle mycket möjligt kunna vara så

1 gillning

Tror Zion är beroende av en klasscenter. Har vi någon sådan? Kommer vi få in någon sådan?
Tycker inte vi har haft en toppcenter sedan Christensen. Shore va bra mellan varven men inte alls på den nivån som Christensen som gjorde andra bättre.

Så länge vi inte har det så kommer nog Zion försvinna ur spelet. Får ända tänka på att han spelade med en av seriens bästa centrar i Allsvenskan.

Var kommer Zion ryktet ifrån? Sissons?
Finns ingenting listat här:

1 gillning

Finns ingen som helst substans i det här helt fabricerade ryktet om Zion. Fel tråd för tomma spekulationer.

2 gillningar

Sissons stod i nån aftonbladet plus artikel att HV ville förlänga med enligt skribenter här. Zion finns inget på.

2 gillningar

Jag skrev i mitt inlägg om tränaren och Ignberg. Att dom kanske presenteras ganska nära varandra, det är seriösa rykten. Råkade nämna Zion också att jag hoppades lite på honom också, men precis som ni så är jag osäker på om han fixar SHL än. Och han skulle inte vara i en fjärdefemma isf, där hade han inte gjort ngn nytta. Han är inget seriöst rykte, råkade bara nämna honom i farten.

1 gillning

Har inte plus, om det är denna:

Så kan ju någon lägga upp i seriösa tråden (sjukt deprimerande om vi på två säsonger går från Andrae och Laleggia till Nyberg och Sissons).

Om det stämmer med Sissons tycker jag det är en idiotisk felprioritering. Han skulle vara ännu en förlängning/spelarrekrytering som skulle vara ok i ett vakuum men katastrof utifrån lagbygget.

2 gillningar

inget nytt om ny sportchef. hoppas på patrik hall

Stillman tillbaka

1 gillning

Stllman väntar följa med Blomqvist till HV enligt expressen, häftigt och oväntat. Detta innebär säkerligen att Gustafsson och kanske även Lindbom försvinner?

3 gillningar

Mailade Oscar Sundh och frågade hur det ser ut. Han kunde inte dela med sig om något alls, men även han ansåg att Zion behöver en säsong extra i HA för att blomma ut. Så det blir nog tyvärr ingen Zion iallafall.

7 gillningar

Någon som har koll på hur stillman är som ledare, känns ganska lik Pelle g?

Stillman har ju gjort det bra i alla lag utan i HV71.
Troligtvis beroende på vårt spelsystem som inte fungerar.

JAAAA INTE LINDOM SOM HC :sunglasses:

1 gillning

Jag hade dock velat se Persson där, men får tro det var Antons önskan

Plus
Stillman är extremt erfaren och har erfarenhet utanför Hc Dalen och HV71. Dvs. han har hittat hockeyjobb utanför sekten.

Han var vår motsvarighet till Evertsson och Loob en gång i tiden. Han är synonym med vår storhetstid.

Jobbat i alla roller och verkar prestigelös på äldre dagar.

Minus
Det jag inte gillar är att han svalde kvacksalvarens gallimatias men det var nästan tio år sedan och han är inte den första som sväljer okvalificerade ledarutvecklares tokigheter. Finns många bra ledare som blivit sämre ledare av disc, nlp och krypkurser.

Var nästan med och skickade ner HV71 i hockeyallsvenskan igen efter återkomsten.

Ambivalent
Mina osäkerheter kring Stillman ligger mer i hur han agerar som ledare än hockeykunnandet. Han verkar vara extremt lojal på gott och ont.

3 gillningar

Gillar att han ändå var tydlig med att han behöver ett år till i HA. Han hade ju kunnat säga ”ingen kommentar” där också :stuck_out_tongue_winking_eye: