SHL Fantasy

Haha, jaha.
Jag ligger i div. 2 just nu, men leder serien och hoppas ta klivet upp i div.1 nästa säsong och LHL säsongen därpå.
Hemligheten är väl att bygga laget från grunden så det inte blir alltför dyrt, sen försöka ha spelare i åldrarna 27-30 år inom laget i deras prime, då presterar dem som bäst. Tar ett par säsonger att bygga upp, men ger man det bara lite tid och dessutom har hyfsad tur både med juniordragningar och motståndare i serien, kan man ta sig uppåt ganska snabbt.

Vad heter ditt lag?

1 gillning

Spelade också en del för ett antal år sedan, riktigt kul när man fått lite snurr på det! Tappade dock bort det där lite grann när de var nära att lägga ner en period, så nu får jag börja om från början igen… Blev rätt sugen nu dock! :slight_smile: Vad säger du, ska man casha in och sälja en bra juniordragning direkt, eller utbilda och spela in för att invänta prime?

Kul, kör igång så kan vi lira träningsmatch någon gång :slight_smile:

Hm. Beror helt på din målsättning, skulle jag säga. Vill du bygga ett lag för framtiden kan det vara värt att behålla spelaren ett par veckor och se om utvecklingen går snabbt, annars bara sälja av och försöka få så bra betalt som möjligt :slight_smile:

1 gillning

Ja, det vore kul! Får försöka veva igång nåt igen :slight_smile:

1 gillning

Sälj junisen och plocka ränta på pengarna är mitt tips

1 gillning

Ah, annars är ett Hv71 som leder LHL nu. Tror även Egor Polin kör LHL. kanske någon av er är han iof…

Du kan Max få 200k ränta i veckan, så ingen taktik värd att köra.

1 gillning

Hoppas inte Stål-Lyrenäs blir borta för länge, han är en av mina bästa spelare :stuck_out_tongue: (även för hans egna skull alltså… hans fysiska hälsa går före mitt fantasi-lag).

Själv låg man på 65e plats i totalen inför denna veckan. Då tänkte jag att nu jäklar kör vi, in med Petersson, Borgström och Strålman i första tillsammans med Innala och Johansson från Frölunda. Samtliga har trippel matchvecka. Sen drog jag kortet “toppa laget”. Alltså dubbla poäng på förstakedjan och inga för andra… Mår inte toppen över det valet just nu…

Jag beklagar :grimacing:

1 gillning

haha, gjorde värkligen exakt samma…