Men angående HVs spelar budget och huruvida den är överskriden eller inte. Med Laine värvningen har man väl knappast lika mycket pengar kvar till en back som man hade innan Laine kom? Så antingen skrider man över lite eller så blir det eventuellt inte lika hög klass på backen som ska in? Någon som är insatt och har lite insyn får gärna klargöra för mig.
Det beror ju på hur mycket som var kvar innan Laine. Hade man 1 miljon kvar per månad så gör ju inte Laines lön särskilt mycket för backen, eftersom alla pengar ändå inte hade gått åt. Hade man däremot 400 000 kvar så är det klart att det får konsekvenser.
Sen vet man ju inte hur alla värvningar finansieras. Laine är ganska populär även bland sponsorer, och det är ju möjligt att någon skjuter till lite extra för en sådan värvning.
Hoppas, han har ju verkat gett upp spel i NHL, Och för våran del så skulle det betyda väldigt mycket, troligen den bästa backen som finns tillgänglig anser jag.
Unger lär ju ha läst artikeln som länkades tidigare och trott det var sanning, sedan uppgett det som sanning och skapat ryktet…
Han uppger ju själv ingen källa, eller i alla fall förklaring om källans trovärdighet…
Davos har redan fyra importspelare och man får bara använda fyra per match.
Och om jag inte minns fel så får Salmela ändå inte ansluta till HV innan ett artistkontrakt börjar gälla pga skatteskäl.
Kan det vara så att han tränar med Davos av den enkla anledningen? Han kanske är polare med Ville Koistinen och Perttu Lindgren som har lagt in ett gott ord för honom.