Silly Season 14/15 - Seriösa Rykten

Målvakter:

  1. Erik Ersberg, 2015/2016
  2. Gustaf Wesslau, 2014/2015
  3. Viktor Kokman, 2014/2015

Backar:

  1. Chris Campoli, 2015/2016
  2. Lawrence Pilut 2015/2016
  3. David Petrasek, 2014/2015
  4. Jesper Williamsson, 2014/2015
  5. Mattias Karlsson, 2015/2016
  6. Axel Eidstedt, 2014/2015
  7. Simon Karlsson, 2015/2016
  8. Kristofer Berglund, 2015/2016

Forwards:

  1. Anton Bengtsson, 2014/2015
  2. Patrik Carlsson, 2014/2015
  3. Johan Johnsson, 2014/2015
  4. Andreas Jämtin, 2014/2015
  5. Ted Brithén, 2014/2015
  6. Kevin Fiala, 2014/2015
  7. Erik Christensen, 2015/2016
  8. Riley Holzapfel, 2014/2015
  9. Erik Andersson, 2015/2016
  10. Marcus Nilson, 2014/2015
  11. Christoffer Thörngren, 2015/2016
  12. Filip Sandberg, 2015/2016
  13. Sebastian Strandberg, 2014/2015
  14. Björn Melin, 2015/2016
  15. Calle Ridderwall, 2015/2016
  16. Mattias Tedenby, 2015/2016

Nyförvärv:
Andreas Johansson
Simon Karlsson
Erik Ersberg
Björn Melin
Kristofer Berglund
Calle Ridderwall
Mattias Tedenby

Förluster:
William Karlsson Källa
Torgny Bendelin Källa
Ola Thorwalls Källa
Jason Krog Källa
Johan Lindström Källa
Oscar Fantenberg Källa
Jonas Gunnarsson Källa
Elias Fälth Källa
Johan Lindström Källa
Johan Davidsson Källa
Stefan Johansson Källa
Thomas Ljungberg Källa
Toni Rajala Källa

Rykten in/Rykten Förlängningar:

Rykten ut:
Anssi Salmela Källa

Intervjuer med nyförvärv etc.
Presentation av ny sportslig ledning
Truppläget
Intervju med nyförvärvet Erik Ersberg
Hv71:s nya coach Andreas Johansson
Nyförvärvet Björn Melin
Backförvärvet Simon Karlsson

Följande spelare är klar enligt MrMadhawk.

eliteprospects.com/player.php?player=22501

Den här tråden är 30 min gammal och jag har redan tagit bort inlägg som inte har med SERIÖSA RYKTEN att göra. Vi har redan en drömmartråd och en om hur truppen ska se ut. Därför kommer det vara nolltolerans mot OT här.

Bra tråd! Har länge velat se en ordentlig sammanställning.

Vad gäller rykten ut får väl Fälth räknas som ett sådant.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 8544288.ab

Edit. Och så en fråga till trådstartaren/modsen. Finns det möjlighet att ha översta inlägget som överst, oavsett vilken sida man klickar in sig på i tråden? Och är det möjligt att trådskaparen länkar källa till varje rykte? Vore guld :slight_smile:

Jag ska fixa länkar till källorna! :slight_smile:

Björn Melin har det ryktats om i media att Hv jagat!
Hittar inte artikeln om det men alla har väl läst det!

Ja detta vore löjligt smidigt.

Spännande med Simon Karlsson hoppas han kan bli en stabil defensiv pjäs.

Antar att du syftar till denna artikeln
jnytt.se/uppgifter-hv71-vill … jorn-melin

Jag vet inte hurvida ryktet är seriöst eller inte eftersom det kommer från Aftonbladet. Men dem påstår ju att Mackan Nilsson redan kritat på nytt? Kan någon som har kontakter bekräfta eller dementera detta? I min värld känns det helt ofattbart. Även om han är en stor röst i omklädningsrummet? mentor för de yngre? och vart en väldigt bra hockeyspelare helt klart. Men vilka signaler sänder det ut att förlänga med honom?

När det gäller MN så avvaktar jag att säga något då man främst tänker hur AJ har tänkt att använda honom i laget.
ENligt Mrmadhawks inlägg igår så är AJ prio 1 center och 1 ytterforward av högsta klass prioritet och det bådar ju gott att höra så här långt :slight_smile:

Färjestads målvaktstränare Erik Grankvist följer med Andreas Johansson till HV71. Härliga nyheter! Verkar bli assisterande till AJ med fokus på försvarsspelet, men ändå ett stöd till William Rahm som verkar bli kvar. Allt detta enligt Sportbladet.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 8601567.ab

Hmm, ja det kan säkert bli bra.
Betyder detta att ljungberg äntligen försvinner då tros?
För ohlsson MÅSTE ju vara kvar, han känner och kan detta med juniorer bra.
Om ohlsson försvinner(går tillbaka till j20?) tror jag det blir svårare att faktiskt genomföra en generationsväxling.

Eller?

Om det nu stämmer så tar jag emot Granqvist med öppna armar.
Hans meriter som målvaktstränare har nog ingen gått förbi. klockrent val till tränarstaben!

FBK:are verkar iaf inte va så glada, klipp ifrån deras forum:

-“Kul, den enskilt viktigaste personen i organisationen jämte Loob, går till HV av alla lag”

-“Hej största käftsmäll på lääänge”

-“Jaja, pissa på Färjestad, gör det”

Vaknade till denna nyhet. Om det stämmer så är det ju bara att lyfta på hatten. Granqvist där kan vi snacka en riktig klassvärvning.

Tänkte på Granqvist till hv för några dagar sedan, men kom sedan på att det inte var så troligt och att han ville till nån stor klubb utomlands. En dröm att ha i tränarstaben, frågan är vad vår kära Anders Olsson ska göra.

Saxat från Jnytt: “Erik Granqvist uppges få ett stort ansvar för det defensiva spelet och kommer enligt tidningen även att stötta upp William Rahm, som har varit målvaktstränare de två senaste säsongerna.”

Olsson som HC, Johansson tar hand om forwards och Granqvist backar + målvakt tillsammans med Rahm?

Något sånt, fast tror Johansson tar HC och Olsson Forwards. Johansson har mycket mer erfarenhet på den här nivån än Olsson.

En sådan kombo, då kan jag faktiskt förlåta Stillman för att han tar hit AJ.

Andreas Johansson kommer att vara headcoach. Ingen mening med att spekulera i annat. Jag antar att Ljungberg/Granqvist/Rahm blir hans assisterande och att Anders Olsson flyttar tillbaka till J20.

Två mer eller mindre dumma frågor:

  • Finns det inte någon möjlighet att HV utökar tränarkonstellationen till fem personer och behåller Olsson i A-laget? Kollar man på t.ex fotbollens toppligor har de bästa lagen bra många fler tränare än fyra stycken. Hur funkar det inom ishockeyn?

  • Har du hört något om Granqvist ryktet?