No offense. Men ungefär lika själlöst lag som årets. Min dröm är att i kommande säsongs hockeybilagor, i delen om HV, få läsa rubriken “Hemvändarna”, illustrerat med en bild på Melin, Ullström och Tedenby. Där snackar vi själ!
Jag saknar som lejaques själ. Däremot tror jag inte att det är Melin som kommer leverera det. Jag vill ha hem Tedenby, Ullström och Fast. Fast är kanske inte realistiskt eftersom det är hans första säsong på andra sidan pölen. De andra har luftat vingarna utan att nå hela vägen. Petersson har bra stats i år men jag anser att han behöver en perfekt omgivning för att lyckas i NHL. Får han det kan det gå kanon, annars är han inte en spelare som på den nivån själv kommer kunna böra en offensiv lina och någon defensiv roll lär han väl knappast övertyga någon i.
Fiala, Teden, Petersson, Ullström, Christensen och PC skulle förhoppningsvis kunna stå för en bra offensiv. Strandberg, Erik Andersson, Brithen, Jämtin, Sandberg skulle kunna stå för lite mer balans, riv och slit. Sen tycker jag att de ska förlänga med Mackan. Han har inte haft en bra säsong men han har slitit otroligt hårt och jag tycker han har haft otur. Bendelin har trots resultaten gett honom mycket speltid. Han har en erfarenhet av att kriga både i toppen och i botten och i gänget jag listat tror jag det saknas lite ledaregenskaper.
Joensuu lär inte få fortsättning i NHL och Laine har en dalande produktion i KHl och skulle ge tyngden till gänget i mitt förra inlägg. Det är ju trots allt under Spelardrömmar!
Laine har producerat riktigt bra nu i slutspelet så jag skulle bli väldigt förvånad om han inte får ett riktigt bra kontrakt till nästa år. eliteprospects.com/postseaso … eason=2013
Joensuu - där har vi en kille som skulle lyfta laget till en ny dimension. Är inte en center men en perfekt ersättare till WK som en spelare som kan avgöra och få igång laget när det går tungt för resten.
Det här är i och för sig drömmarnas tråd, men nu skriver du att de “måste bort”, då blir det inte längre en dröm utan ett krav. Min fråga blir då om du betalar kalaset?
Är så otroligt trött på allt tjat om att bryta kontraktet med Petrasek. Har du någonsin renoverat ett hus och börjat med att slå ut de bärande väggarna?
Att ha en spelande supporter som Pettan på isen är en jävla ynnest. Jag är övertygad om att han, liksom Liv när han levde, tar det personligt när HV förlorar. Pettan är med andra ord mer supporter än vad du, jag och alla andra här på forumet någonsin kommer att bli.
Visst, i år har han underpresterat. Samtidigt har han sedan Dahlén sparkades, tillhört våra bästa backar. Spelare som Petrasek är, om du/ni andra som vill se honom väck ännu inte förstått det, en bärande vägg, och precis en sådan spelare som behövs när HV ska bygga nytt.
Kunde inte sagt det bättre själv. Om nån tvivlar, kolla en gång till när han slänger sig och täcker Hersleys skott i play in mot Leksand. Lyssna på intervjun efter sista matchen mot ZAIK. Ja, han hade det tungt i början, men jag tycker han har växt enormt som kapten under säsongen. Sorry för OT.
Även om det är drömmarnas tråd så tycker jag man borde kunna vara lite mer realistisk, sen när har man sparkat 3 spelare som sitter på kontrakt liksom? Och “två poängstarka backar” säger du, vad är Kolan och Fanten(om han förlänger) då, och i viss mån Campoli? Ska vi ha hela backsidan full av stjärnor eller? Det funkar ju inte riktigt så…
Får vi bara en toppback som ersätter Salmela så har vi riktigt bra backuppsättning. Fälth behöver inte ersättas eftersom Salmela kom till mitt i säsongen och ersatte Kolan som numera är frisk.
NY (Salmela) - Kolan
Campoli - Petrasek
Fantenberg - S. Johansson
J. Williamsson - L. Pilut
A. Eidstedt
Det viktigaste när det gäller backar tycker jag är att hitta en som verkligen kan hitta mål och som fyller med upp i anfallen ordentligt, för det har vi saknat i år. Bara Salmela som verkligen klarat av det fram till Kolan kom tillbaka.
Skulle vilja ha hem Andreas Falk igen. Hans kontrakt går ut nu nere i Köln och varför inte bygga ett boxplay runt han igen. Dessutom har han HV ett hjärta efter många år i klubben.
Allt måste väl ändå börja med en riktigt bra head coach? Vi kan ju inte låta Stillman plocka ihop ett lag och sedan köra det i halsen på den som skal leda laget? Känns som vi skapat svaga coacher genom det förfarandet tidigare. Just a thought.