Jaha! Intressant! Att Arlbrandt själv uttrycker sig såhär gör ju att han får klassas som ett hett rykte, men som jag förstår är det inte aktuellt förrän nästa säsong isåfall. Synd att vi inte kunde fått hit han direkt.
HV 71
Johan Lindbom, 44, huvudtränare, kontrakt till 2018
Tim Brithén, 38, assisterande tränare, 2016 (plus optionsår)
Kommentar: Efter tränarturbulensen inför säsongen valde HV 71 att ge uppdraget till den gamla guldhjälten Johan Lindbom. Han är ännu oprövad på den här nivån, och har Tim Brithén bredvid sig i båset, vars kontrakt kan sägas upp av båda parter efter säsongen. Robert Nordmark, nu scout för Toronto i NHL, har varit på ett kort besök i Jönköping och tränat laget under en veckas tid. Ser vi honom i HV-båset nästa säsong?
Snälla moderatorer. Istället för att gå loss på att radera inlägg för att de är OT. Kan ni flytta dessa till den tråd ni anser är rätt? Vet inte hur många intressanta diskussioner ni tagit död på för att ni är för anala när det kommer till OT-inlägg.
Man får hoppas på en bomb snart typ Arlbrandt klar redan denna säsongen. Blir det en skit värvning igen alternativ inget så ställer jag mug längst fram i klago tåget emot styrelse sportchefer
Ska bli spännande att se Leino i Växjö. Hoppas för hans del att han kan vända sin negativa trend, för det börjar bli lite väl många misslyckanden nu - NHL, NLA, KHL. Han har bränt mkt chanser med mkt speltid de senaste 4 åren. Men hoppas för grabbens del att vändningen kommer. Han är iaf lagom till en 3:e kedjeroll - men funkar enligt mig inte i en andrakedja och är antagligen ganska dyr. Vet att Detroit hade problem med hans löneanspråk när han lirade i NHL.
Oavsett hur det går så kanske han kan glädja sig åt de 1.2 miljoner dollar han få varje säsong fram till 2020 efter att Sabres köpt ut honom från hans monsterkontrakt 2014.
Serösa tråden ska vara seriös för allas trevnad. Medlemmar som läser här vill se något nyanserat - inte vad grannens fruga vet.
Detta har vi mod/admin kommit överens om. [size=150]Punkt![/size]
Anala?
Eftersom vi har en tidigare träffsäker twittrare som påstår att en forward ska vara KLAR kan vi ju börja spekulera i vem det är. Ingen finne… Lämnar bara Lapierre eller? Förlåt om det är fel tråd, ingen aning om var jag annars skulle posta de…