Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Jag menar ju inte att Ted hade skuttat av lycka och hjulat hela vägen till Ängelholm. Allt jag skrev var att jag inte tror att han hade haft något emot att gå till Rögle.

Får man inte spekulera längre? Ta en snickers för fan.

Tråden om seriösa rykten. Aningen trött att läsa egna teorier i denna tråd.

[size=150]Jag håller med Didotto. Håll nere småbubblandet, denna tråd är för stora bubblor[/size]

När användare går in och ser att det kommit ett nytt inlägg under seriösa rykten, då skall adrenalinet börja pumpa av nyfikenhet. Nyfikenheten stillas inte av att användare käbblar över skitsaker. Basta.

Jag tar mig friheten att deleta meningslösa inlägg i likhet med:

“jag tycker att blablabalj”

Är det någon som tycker det är taskigt så skicka PM till mig så förklarar jag.

Se denna artikel som skrevs när Earl enbart ryktades till Biel (se särskilt texten efter rubriken “Update”). swisshockeynews.ch/index.php/rum … witzerland

“This (att Arlbrandt lämnar Biel) might make room for Robbie Earl on EHC Biel’s roster and payroll.”

I och med att Earl nu rapporteras vara klar för Biel stöder denna artikel det seriösa ryktet (!) om att Arlbrandt är på väg till HV71 per omgående, då schweizisk media synes ha uppfattningen att Biel inte har råd att betala båda spelarna.

detta från twitter:

“Jag & @TeXasDIF kan meddela att HV71 gjort klart med en ny spelare (RW). Han presenteras tidigast imorgon. Detta är kanon! #hv71 #twittpuck

Från: Piotr Arvidsson, Lärare / Målvaktstränare Hc Dalen

twitter.com/Piotr_Arvidsson/sta … 6598312960

Vem är den här TeXasDIF och varför vet han och Dalens målvaktstränare något om vad som sker på Hults kontor?

Överhuvudtaget så har jag aldrig fattat hur sånna här rykten kan förekomma. Ibland så stämmer dom ju så uppenbarligen är det inte helt taget ur luften. Vilka är dom här “hemliga källorna”? Är det spelarna själva eller nån av deras kompisar eller har vi en mullvad på kansliet? Nån får gärna förklara hur det funkar…

Lär ju vara olika personer som känner folk på insidan

Vet inte hur det går till i Arlbrandt-storyn nu. Vi förutsätter att han är klar för denna säsong och någon till. Han kan väl inte anlända till Sverige under Januari av skattetekniska skäl? Så min fråga är då: Får Hv presentera värvningen av Arlbrandt eller måste man vänta med det till Februari?

Lindbom kom ju från Dalen… dock vore det ju skumt om en polare från Dalentiden glappar med käften om något Lindbom sagt i förtroende. Men att kopplingen mellan DAlen och HV finns vet vi ju om, säkerligen på många plan. Jag tyckte twitterinlägget var tillräckligt substantiellt för att postas här. Särskilt när andra, mrmadhawk bland annat, hintat om ett nyförvärv som inte är PA.

Enligt många på Twitter så är nummer 40 RW klar så det är högst troligt Arla som är klar då.

Borde inte finnas några skattemässiga hinder att presentera en värvning innan ett visst datum.
Det görs ju hela tiden med de sk artistspelarna.
Det är tiden spelaren tillbringar i Sverige som är vesäntlig i sammanhanget.

Såklart. Det hade jag glömt! :blush:

Enligt dalen snubben… Så är de ullström som är den andra forwarden… HV vill tydligen ha honom resten av säsongen…

Senaste nytt om Earl.
vf.se/sport/ishockey/earl-spelar-mot-vaxjo

Då kan de ju alltså inte vara klart med Arlbrant…?
Blir inte klok på detta… Dom lär ju inte släppa arla utan ersättare?

Hult uttalar sig ang Arlbrandt

jkpglive.se/hult-arlbrandt-a … -kontrakt/

Låter ju inte som att Arlbrandt är aktuell för närvarande tyvärr

Ett tag där trodde man nästan faktiskt Hult skulle ro i hamn de :stuck_out_tongue:

Ja, onekligen an ganska stark dementi om den är rättciterad. Å andra sidan så är det väl självklart att ingen är aktuell om han har kontrakt med någon annan. Smoke screen?

Har Biel fixat Arlbrandts ersättare nu?

ehcb.ch/de/slid/4488-alexei- … m-ehc-biel

Fullt möjligt, men han borde kunna räknas som inhemsk spelare också. Ännu bättre för dom då (: