Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Jag hoppas på en kreativ center o en sniper men de är att hoppas allt för mycke

Ja kommer ett rykte ifrån mrmadhawk så är det alltid att betrakta som seriöst. Kul hoppas att det händer något! :wink:

Snälla skicka med länkar även vid citat så man själv kan läsa vidare så man slipper leta reda på det själv.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … ill-laget/

Kanske är Cam Abbott han satt på spelarläktaren idag.

Nyligen kunde man läsa att broder Cam nyligen blivit anställd som tränare till Växjös juniorer.

Angående Pär Arlbrandt som anses som seriöst rykte gör han inte en mästerlig säsong direkt. 20poäng och minus 19.
Bästa säsongen i Shl 71 poäng +5. Man blir ju onekligen lite fundersam. Att Pär är högst medioker i defensivt arbete är ju vida känt men hoppas att en fortsatt god produktion framåt kan fortsätta vid en eventuell värvning. Jag vet att han spelar i ett bottenlag nu men iallafall. Kraven vid en eventuell värvning får inte vara orimligt höga då tror jag vi riskerar att bli besvikna. Surras bland hv:fans på Twitter om ytterligare namn som Hult skulle jobba på. Någon som hört något ytterligare namn?!

Samtidigt ligger Pär Arlbrandt 1a i den internapoängligan och spelar i NLA’s sämsta lag, EHC Biel! Så kanske inte superlätt att ligga på plussidan för den offensiva Arlbrandt.

Har inga tvivel på honom, han kommer producera om han nu är “klar” enligt rykten.

Arlbrandt har aldrig o kommer aldrig vara bra i defensiven, ungefär som tedenby är

Och värvar man Arlbrandt så är det inte för att han ska vara bra i defensiven.

Men om Arlbrandt är klar så är ju frågan vem som lämnar? Mitt tips är Tedenby. Han är väl den ende i 1:a eller 2:a-kedjan som inte har kontrakt över nästa säsong? För Arlbrandt lär väl knappast va tänkt för 3:e eller 4:e-kedjan?

Edit: Christensen har ju inte kontrakt heller, men han är ju center vilket varken Tedenby eller Arlbrandt är.

Edit 2: Sundh har inte heller kontrakt, men han är ju en helt annan spelartyp och jag hoppas verkligen inte att man har tänkt att ersätta en powerforward med en lirare. Vi har ju inte jättemånga som spelar fysiskt och står framför mål och det är ju inte direkt det som Arlbrandt är känd för.

Men vem vet…

Nej givetvis inte, Men knappast någon frälsare heller han behöver rätt omgivning för att komma till sin rätt. Menar bara på att man inte ska ha orimliga förväntningar :wink:

swisshockeynews.ch/index.php/swi … until-2017

+/- kan vara en statistik som ljuger lite granna med. Ligger man under och plockar målisen så sätter man in sina offensivt vassaste pjäser och jag skulle gissa på att i 7 av 10 fall så blir det mål i baken istället och då får man väl -1 om man är inne?

Är fallet så får man ta det lite med en nypa salt med de mer offensiva spelarna som spelar 6 mot 5.

Mycket intressant. Då känns Albrandt ryktet ännu hetare

Är det någon så är det väl Ted. Rögle hade nog inte haft något emot att ta över hans kontrakt, och Ted hade väl knappast satt käppar i hjulen för den affären.

vf.se/sport/ishockey/uppgift … -till-biel

Verkar som detta är sant enligt Värmlands folkblad, blir nog officiellt i morgon.
Då borde Arlbrandt va klar.

Mmm, med tanke på det så blev det helt plötsligt Arlbrandt ryktet intressant. Fortfarande extremt kluven till att se honom i en HV dress.

Har exakt samma åsikt! Om PA i Hv-dress…

mobile.twitter.com/MrMadhawk/st … 5975987201
Ja skriver mrmadhawk att det stämmer angående Earl så är det garanterat så. Återstår att se om Biel bara stärker upp ytterligare? Eller om Arla till Hv stämmer? presteraras i dagarna eller är det tidigaste 1 februari pga skatteregler?. Spännande med lite konkreta rykten :slight_smile:

Du tror inte det redan hade hänt då eller? Om Ted ville bort och Rögle ville ha honom?
Jävla puckad kommentar och sätt att bara förutsätta saker.