Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

vad är din att han är kommer?
[/quote]
Den stod tidigare i löpet här, gäller och backa lite.
mobile.twitter.com/MrMadhawk/st … 1143104523
[/quote]
Är fullt medveten om hans inlägg men han är ju inte klar bara rykte, men vissa verkar tro han är klar o jag skrev bara att mr madhawk inte alltid har rätt, har hänt han har fel. Ser ingen poäng i varför Biel vill släppa han nu? Visst de ligger sist. Vad får HV betala för att ta över hans kontrakt? Lär vara svindyrt då de är myke högre löner där nere, varför skulle Arlbrandt gå ner i lön bara för att komma hit? Visst om han kommer blir jag glad för han är en bra spelare men börjar komma te åren men fortfarande igod för 40p nån säsong till.

Media pressar på. 2:a intervjun på kort tid, alla vill veta. J.Hult med samma tråkiga svar…
jnytt.se/inget-ess-i-rockarmen

Om vi vänder på det så kör han ju åtminstone med raka rör om att det inte kommer någon så länge det inte halkar in nån på ett bananskal i sista minuten.

Tråkigt svar ja, men samtidigt ärligt iallafall.

Hult skulle kunna säga, Nej Arlbrandt är inte av intresse p.g.a ekonomi just nu enkelt och rakt om det är så det ligger till.
Nu gör han inte det för att antingen inte stänga några dörrar, eller för att inte få skit av fans angående saknade värvningar eller så måste han smyga lite för att inte trissa upp priser på eventuella värvningar eller nåt?

Tycker det är tråkigt när man är så nyfiken att inte få raka svar.
Men värst är att dessa rykten ständigt dyker upp att nån är klar när denne inte är det. Hur kan man få för sig att någon är klar när den inte är det? Nä det är ett sånt här vanligt rykte som nån säkert skickar ut för att man tycker det är roligt att trolla med HV-fansen. Eller så skickar man ut det på ren chans för att framstå som broder duktig om det skulle slå in.

Hoppas självklart på nån typ av förstärkning nu innan fönstret stänger för att stärka upp ytterligare och ge oss chansen, men tror redan det är stängt av J o J även om man inte säger det. Väldigt tråkigt i sånt fall när man ser alla andra lag stärka upp sina trupper inför slutspurten.
Tror faktiskt att med Laine i truppen så hade vi legat topp 4 nu och haft en chans att gå förbi kvarten och då hade jag inte brytt mig om nyförvärv. Men nu har vi ingen Laine som hade varit den där sista pusselbiten i laget för att få 2 fungerande toppformationer.

Hmm…twitter.com/DanielHultqvist/sta … 9716335618

Ett till DIF troll?

Den fantastiska “bomben” var att Fredrik Stillman förhandlar med Lettiska landslaget om ett förbundskaptensjobb

hockeysverige.se/2016/01/22/ … ndskapten/

Vet inte hur bra källor han har men:
mobile.twitter.com/sportenJP/st … 2626900996

Gammal nyhet ju. Har journalisten sovit under en sten de senaste dagarna?

bloggar.expressen.se/sannylindst … bbie-earl/

expressen.se/sport/hockey/sh … -for-hv71/

Banna mig elr byt om ni inte tycker detta inte är seriöst nog.

Om allt går i lås o me lite flyt kanske vi får Arlbrand iår…

Känns som att vi får ha en jäkla flyt då. Tror inte FBK släpper Earl. Han spelar i deras förstafemma, har gjort 20 poäng. O andra sidan har jag hört från supportrar att FBK inte är nöjda med honom.
Vi får se helt enkelt.

Ännu en hemvändare som kommer tillföra vadå? Som dessutom kommer mysa när han går till banken.

Länkar från kända tidningar, seriösa medier & bloggare såsom: Expressen, Aftonbladet, JP, j-nytt, mr. Madhawk, Sanny, hockeysverige samt andra riksblaskor och de seriösa lokalblaskorna duger alltid som källa. Twitter kan gå bra, men då är det bra om man själv påpekar att sanningshalten i det hela kan variera.

Om man vill posta något annat rykte på seriösa tråden som man inte har en länk till så får män höra av sig via PM till valfri mod/admin så att validiteten på källan kan bekräftas innan ni postar. :slight_smile:

Tror banne mig inte du ens är nöjd om vi får in Kane eller Crosby…

Det där med banne lät intressant…

Nu kan han väl ändå få göra 1 match innan du sågar han iallafall. Jag är lite skeptisk till värvningen av Arlbrandt, inte för vad han gör nu men om man väljer att ge ett dyrt kontrakt som är långt så riskerar vi att hamna där vi är nu när vi har dyra spelare som harvar i 4e kedjorna och det är inte bra.

Att Arlbrandt ska få avsluta sin karriär i moderföreningen om han vill det tycker jag är en självklarhet och att han ska ha bra betalt första säsongen tror jag också går att motivera men om kontraktet blir nått i hästväg till 2020 så hoppas jag innerligt att lönen följer den mängden speltid han har.

Jag skulle inte oroa mig alltför mkt. Det längsta avtalet Hult har skrivit är 3 år med Thörnberg. Hult verkar föredra att skriva kontrakt på korttid dvs 1-2 år. Tror man lärt sig mkt från de långa kontrakt som Stillman skrev som tyvärr inte föll ut särskilt väl ut, t.ex. Ledin. Har känslan av att Hult vill bygga en ny stomme, men samtidigt ha kortare kontrakt så att han kan byta ut spelare som inte lever upp till förväntningarna.När kontrakten går ut förhandlar man heltrnkelt om med de spelare man vill ha och som vill stanna.

Jag citerar Mr Madhawk:

“Även HV71 verkar vara på väg att stärka upp. Pär Arlbrandt verkar komma allt närmare. Men det kan även vara lite annat på väg in i HV71 enligt mina uppgifter. Namn som ingen spekulerat om sägs det. Har dock inga namn själv att komma med tyvärr.”

Hmm…hav tröst alla pessimister. Och optimister. Lite spännande känns det.

Fast det framgår ju inte riktigt om det är till denna eller nästa säsong.

Kanske inte, men citatet från Mr Madhawk är från en artikel som handlar om att Modo är på väg att stärka upp truppen med Ilari Filppula inför slutspurten och han förtydligar också att deadline är den 15 februari. Så jag undrar jag.