Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Kolarik stannar i Kloten enligt swisshockeynews.ch

Enligt mrmadhawk på Expressens chatt så säger han att hv gjort klart med en back inför nästa säsong och att det kommer ifrån en mycket trovärdig källa… han hade dock inget namn ännu.

Ska vi tippa på Mattias Karlsson??

Har han några kopplingar till Jkpg?

Typ dagisplats, hus(bygge) etc.

Hans familj bor kvar i Jönköping har jag för mig

Stämmer, barn på skola här.

Var inte ÖHK väldigt intresserade av MK? Stod i Expressen för ett par veckor sen. Personligen hoppas jag inte att HV är intresserade. Såg aldrig riktigt storheten i MKs spel om jag ska vara ärlig.

Jag hoppas snarare att HV har en ung grabb på väg uppåt (och inte nedåt som MK) i karriären, gärna från Finland.

Skulle kunna vara Oscar Fantenberg som mrmadhawk pratar om. Skulle kunna passa in i Hults sätt att värva plus att det skulle ge svar på vem Hult och Eklund var och kollade på i Helsingfors för någon vecka sedan.

Iofs räcker det ju med att sätta sig i bilen och köra till Göteborg valfri SHL-omgång eller bara knappa in CMore för att se Fantenberg. Behöver ju inte åka till Helsingfors för det.

Man kan ha stora ögon och passa på att kolla på mer än 1 spelare åt gången :wink:

Hoppas inte på MK. Dels tycker jag att han var överskattad och sen tycker jag att han inte skötte AJ-gate speciellt snyggt. O ung är han inte heller… :slight_smile:

Överskattad är intressant.

12/13 så kom han sexa i backarnas poängliga (29 p) i SHL och hade +21 i plus/minus-statsen. Sen var han skadad för att återkomma 14/15 då han “bara” gjorde 24 poäng (och kom nia) och hade +14.

Och inte ung… nä, allt är relativt. Han är tio år yngre än Karalathi - men bara ett år yngre än Campoli.

Nu vet jag inte hur mkt KHL har dödat honom, men en Kolan i bra form är definitvt något för HV att fundera på.

Känns som många är rätt kräsna och inte har realistiska tankar om typ avspelare som är realistiska. Karlsson är en bra SHL back. Ingen världsstjärna men de är inte realistiska så…

jkpglive.se/uppgifter-forre- … a-till-hv/

Kvalar väl in som ett rykte.

Mjo, men inget jag tror kommer ske. Det finns tyvärr ingen plats i HVs trupp för honom. Sedan var det väl jkpglive som dillade om Stepan för den här säsongen? Känns som att de skriver lite vad som helst för att få trafik.

Nej, det var de suveräna journalisterna på jmini som skrev om Stepan. Falk har ju iallafall en historia och Hult har uttalat sig om det och det är väl inte helt omöjligt att Falk KAN spela i HV.

Starta upp en tråd inför 16/17, för nu kommer det inte att komma in några fler spelare då fönstret är stängt.

Säger nej tack där tyvärr!

För att spä på ryktet lite så såg jag honom prata med Pettan på stan i helgen.
Nu behöver det såklart inte betyda något alls men han var i stan för bara några dagar sedan iaf och kan väl tänkas ha pratat med JJ då.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/

Söderström ersätter Ersberg nästa år?

Vore grymt, men tveksamt om DIF släpper honom.

Rankar Johannes Jönsson, med en stark säsong i Tingsryd, som en bra man att ha flåsandes bakom PW.