Söderström har utgående kontrakt, så det handlar väl om vad HV kontra DIF kan erbjuda. Vad talar emot? Att han verkar vara urdjurgårdare. Vad talar för? Att han inte stått en enda SHL-match för Djurgården, inte ens varit ombytt.
Lyssnade på Linus i en högst personlig intervju han gjorde med Ros i Aftonbladet efter Jvm. Min känsla var att Linus dels är väldigt enkel att tycka om dessutom brutalt ärlig och pratar ej klyschor(asbergers) var min känsla. Hur som helst så var han tydligt besviken på Djurgårdens hantering och bristfälliga kontakt med honom. Jag tror att chansen/risken är väldigt liten att han kommer att stanna i Djurgården. Väldigt stor potential i Linus. Skulle sträcka mig så långt som att med rätt utbildning och får vara skadefri och sjukdomsfri är han en framtida landslagsmålvakt! Hoppas att ryktet stämmer!
Intressant med Linus, bra vinnarskalle på den killen. Dif har ju sitt målvaktspar klart nästa säsong så att han igen skulle skriva nytt och bli utlånad på nytt till AS tror jag han inte vill.
Bra å billig lösning på backup med mycket utvecklingspotential, dock oprövad i SHL. men kul om ryktet stämmer är min känsla.
På ett sätt kan jag förstå att andra är osäker på MK. Men om man kollar statistik och plus/minus. Så låg MK bara minus den säsongen 13/14 då han bara spelade 11 matcher dock. Annars har han legat på plussidan dom andra säsongerna i HV-tröjan.
Almqvist va å andra sidan plus minus kungen i hela shl senast. När man värvar hemvändare efter khl och nhl är det sjukt viktigt att vara säker på att det är en vinnarskalle till 100% annars är risken stor att spelaren är nöjd och vill chilla susta åren i sina karriärer utan något khl nla nhl att försöka sitt bästa att imponera på
Självklart finns risken att spelare som återvänder hem är relativt mätta när dom kommer hem från utlandet, men oftast är hemvändare betydligt äldre än Adam i detta fall tex. Han fyller 25 nu i dagarna och tror han är fortfarande hungrig på att lyckas i utlandet på sikt men då krävs det att han levererar hemma i HV först och främst ju.
Håller med angående säcken, han skulle passa perfekt. Han står inte för världens roligaste hockey men den är effektiv. Perfekt tränare för att stabilisera laget och sätta ett grundspel! Han har dessutom gjort ett kanonjobb med relativt små medel i Dif.
Båda två låter ganska intressanta måste jag säga. Speciellt Säcken men även Lillis har rutin från hög nivå och verkar va en bra ledargestalt. Att få in en riktigt erfaren tränare måste vara prio ett till nästa säsong. Och tror inte Lindbom har något emot att gå ner som assisterande… hoppas att något av dessa rykten stämmer
Enligt Aftonbladet så hoppas AJ på en återförening med Christensen i Modo.
Personligen hoppas jag att Hv förlänger om nu det bara är en skada som stoppat honom i år.
Fast frågan är om Christensen är sugen på Allsvenskan
Krisklubben Modo ute efter Christensen | Modo | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet aftonbladet.se/sportbladet/h … 2351637.ab
Inget fel med rutin men det finns ju en anledning till att Dif inte har med Säcken i sin framtid. Vill heller inte se honom i HV båset av olika skäl.
Lillis förespråkar tydliga roller och kanske är hungrigare på utmaningen att coacha i SHL igen, så honom skulle jag hellre se.
Kan ju vara så att Säcken valt att inte förlänga?
Säcken har ju varit i DIF länge, i olika omgångar om jag inte misstar mig!?
Inget konstigt att man bryter med tränare efter några säsonger, precis som spelare.
Bara för att Säcken inte är kvar i DIF betyder ju inte det att han inte håller måttet.
Tycker han gjort det bra i DIF, som någon skrev, med relativt små medel.
Att DIF skulle spela tråkigt håller jag inte med om.
Ser hellre Säcken än både Mårts och Lillis.