Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

WIlliamsson påväg te Rögle

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … gleradarn/

HV har gjort klart att PC lämnar. Tråkigt men inte oväntat, må han aldrig lyckas på bekostnad av HV. Annars så tackar jag för allt och önskar lycka till.

blir nog bäst för båda parter då han har kört fast lite i HV, hoppas han lyckas i Frölunda (som jag antar han har skrivit/skall skriva på för)

Thörnberg är klar enligt Mrmadhawk! kontraktet ska tydligen gälla i 3 år.
Kolla Mrmadhawks twitter.

Ja, fast nu är han klar och reglerna är som dom är. Det är inte så att Thörna börjar tänka på framtiden och vart han ska spela först när säsongen är slut utan det är en process på månader. Anbuden från Schweiz har säkerligen trillat in under hela säsongen så att det bara skulle dimpa ner ett bud nu helt plötsligt är hyfsat osannolikt.

Men som sagt, han är klar med utlandet.

Har kollat Mrmadhawks twitter, och det står absolut nada om att Thörnberg skulle vara klar nånstans
twitter.com/mrmadhawk

Det var en retweet till pawhlen på twitter han skrev så.

Aha ok, nu förstår jag :slight_smile:

Ryktas om att FBKs nya målvakt Haugen fick böter på omkring 70-80 000 dollar, så jag förstår Thörnberg att han dementerar tills månadsskiftet, han kommer komma hem!

Hjälp mig minnas, visst hade Juuso Hietanen tjej från Jönköping? Har nämligen hört att han har fått ett förslag att ta ställning till. Vore en underbar back att få in!

Vart har du läst det ang Haugen? Eller vart kommer ryktet ifrån?

Jag försöker få lite koll på vad som gäller ang KHL och övergångar då jag misstänker att Thörna blandat ihop det lite. Regeln verkar bara gälla övergångar inom KHL. För varför skulle Haugen riskera böter? Finns ingen anledning att stressa fram en presentation. Och om Haugen fick det borde även Immonen fått böter?

[b]Trams/spekulationer har utdelats med varningar och bann.

[/b]Denna tråd ska hållas fritt. PUNKT!

Hoppas det är ok med en fråga. Är det någon som hört något seriöst kring HV och Ryno?

Läste att det var klart att han skulle lämna Leksand i alla fall. Men har inte hört någon ny koppling från Hv:s sida.

Innan Ryno skrev på för Lif var det ett seriöst rykte, och nu har folk tagit upp det igen.

JP till exempel:
jonkopingsposten.se/artikel/ … nar-for-hv

twitter.com/jaayjaay21/status/5 … 0759336960

Ingen Johan Johnsson nästa säsong alltså. Inte direkt oväntat. Hyfsad poängproduktion i Mora men verkar ha varit skadad en del. Borde kunna skriva ett HA-kontrakt iaf.

Hoppas inte jag får en varning för detta men som svar på Ryno-frågan är ovan så kopplas Ryno ihop med Luleå, enligt Aftonbladets “Silly-surr”, så tror vi kan stryka honom.

Skapligt löst:

Enligt sidan “LHC iDAG” på facebook ska Oscar Sundh presenteras för HV i veckan. Om uppgifterna är trovärdiga har jag inte en aning om.

Vi ska inte ge han en chans då innan gnällandet börjar?
Han har störst Hv-hjärta än någon annan i detta laget som vi har nu, det är ett som är säkert och
att han inte producerat på samma sätt i Luleå och Linköping kan ha en förklaring att han
helt enkelt inte trivts och haft en längtan hem till Jönköping…
Är övertygad att han kommer få en nytändning i Hv.

Melin och Petrasek har nog minst lika stort HV-hjärta som Sundh har, som har spelat 4 säsonger i HV. Det känns som att “HV-hjärta” har överskattats lite mycket på senaste. Kolla på Växjö som är i final, inte mycket “Växjö-hjärta” hos dom flesta där. Sen att man är en krigare som verkligen ger allt där man är, är en annan sak.

Kolla Salmela t.ex. Den mannen har ju ingen klubbkänsla överhuvudtaget, men han krigade typ mest i hela HV när han var här och gjorde det sjukt bra. Sen kan man säga vad man vill om “legoknäktar”, men jag tycker inte att vi ska ta hem gamla HV-spelare bara för att dom är just gamla HV-spelare, även om det är ett plus i kanten.