Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Yes!! Om detta stämmer, välkommen hem! :smiley:

Muntligt överens?
Helt klar enligt mig och vilken sen påsk present.

PANG!!! Välkommen hem Martin Thörnberg

Jag skulle gissa på då han fortfarande har “kontrakt” men lokomotiv så blir de “muntligt” o kan ej gå ut me de innan

Malte är enligt Dragskott påväg till HV71, åtminstone har hv visat intresse av att behålla honom.

Det hoppas jag verkligen inte stämmer angående Malte…

Thörnberg klar enligt AB, så jädra gött isåfall!

Malte Strömwall hade varit otroligt gött me då han visade speed och driv som vi saknat!

Två kanon värvningar isåfall!

Önerud å törna. Wow. Två hemvändare som jag tror på till skillnad från Melin som jag nog fick ett sista år i HV mest för att någon ville va schyst. Lite som när pettan kom oxå förvisso, men jag trodde mer på Pettan då än jag gjorde på Melin nyss. Törna kan förvisso ha gjort av sig med rätt mkt av sitt krut i KHL oxå, så jag tror kanske inte man skall hoppas på de 50+ poäng han alltid gjorde förr. Dock är det ju så att törna är en mkt bättre hockeylirare än melin, fast pettan va minst lika bra “på sin tid”.

Malte S. Jag tycker han visade sig värd en riktig säsong i HV-tröjan. I sina bästa stunder ett bra tillskott till en fjärde-tredje-lina men han försvann en del. Kan han få förtroende och bli mer jämn blir det en bra deal tror jag.

nu till backsidan… aj fan vad det ekar här…

Enligt Martin Thörnbergs egna Instagram så är detta tyvärr falska rykten från just Sportbladet!
Men man får ju hoppas att han kommer hem snart. Någon gång i Maj månad så går Thörnas kontrakt ut med han nuvarande klubb.

Thörnberg dementerar allt själv på sin instagram enligt Hultqvist på jp iaf.
Lade upp en bild med dementin

30e april går kontraktet med Jaroslavl ut. Men om han nu ska till HV är det väl inga problem att skriva på redan nu? Det är väl bara att utforma kontraktet så att det börjar gälla 1a maj?

Beror på hur kontraktet ser ut. Kan finnas skrivelser om att man inte har rätt att diskutera med andra klubbar/konkurrenter förrän gällande kontrakt gått ut. Detta har i och för sig inte stoppat spelare från att göra det tidigare.

Jag tycker ändå det känns bra att det finns positiva rykten om både Thörnberg och Strömwall. Hoppas det går i lås.

Finns regler (som jag inte är helt hundra på) för när spelare med KHL-kontrakt får presenteras för nya klubbar. Gör en spelare klart med en ny klubb under tiden han är under kontrakt med KHL kan han, om jag förstod det rätt, bli bötfälld.

Nej tack, ett komplement till Thörngren men nu är den linan intakt igen så hoppas inte han står på önskelistan. En center av spetskompetens samt en back av samma kaliber däremot.

jonkopingsposten.se/artikel/ … st-till-hv

Visst han dementerar men vi skall nog inte säga hej än

Ja så är det kanske. Fast i det här fallet känns det lite löjligt eftersom Jaroslavl har spelat klart för säsongen. Då borde han ju kunna skriva på ett kontrakt med HV redan nu som börjar gälla 1a maj.

Dementin ger jag inte mycket för, han får väl helt enkelt inte säga varken bu eller bä ännu. Sportbladet brukar ha rätt när dom går ut med såna grejer.

Å andra sidan, om vi bortser från ev skatteregler, spelar det någon roll om han skriver på för HV nu eller i juni/juli? Att han ska presenteras nu är ju enbart för att många fans är otåliga. Känns som en icke-fråga. Nu är det som det är och det är inget konstigt med det.

Det kan ju komma kanonbud som han inte kan tacka nej till, så länge han inte har skrivit på.

Givetvis kan det göra det. Men i Thörnbergs fall känns det som att det är NHL isåfall eftersom att han är klar med utlandet och det känns inte troligt. Samtidigt som att skriver han på nu och skulle vilja lämna för NHL kan han göra det fram till 15:e juni (eller är det juli?) ändå.

Nu har han väl inte sagt att han är klar med utlandsspel. Det är väl just Ryssland han har tröttnat på. NHL tror jag inte är aktuellt. Däremot är jag lite orolig för att ett lag i Schweiz slänger upp en jäkla massa pengar helt plötsligt. Då kanske det blir svårt att hålla den muntliga överenskommelsen med HV (om det nu finns en sådan). Jag är inte så otålig. Jag kan vänta på att värvningen blir officiell. Men jag vill inte att värvningen går i stöpet pga kinkiga ryssar. Vad tusan spelar det för roll om man skriver på för ett nytt lag när säsongen ändå är slut med det ryska laget? Han kan ju naturligtvis inte ha kontrakt med två lag samtidigt men som sagt, det är väl bara att skriva i kontraktet med HV att det börjar gälla 1a maj?