Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … -goteborg/

Fan också, inte oväntat elr överraskande men hade hoppats man kunde ha kvar han en säsong till innan Han drar över

Det är ju det, det tjatas om att satsa på våra juniorer men om dom sticker till Frölunda hela jävla tiden så…
Varför kan vi inte behålla våra talanger ? Fantenberg Johansson Thörngren Lias… så jävla frustrerande varför kan vi inte behålla dom själva ? något måste ju vara fel

Inte så förvånande med Lias. Trist dock men okej ändå.
Det som stör mig är att både detta om Almqvist och Lias kommer ut nu precis innan slutspelet.

Tycker att det är dåligt i Lias fall men i Almqvists fall får det förhoppningsvis honom att tagga till eftersom han MÅSTE spela bra nu för att säkra ett nytt kontrakt antingen i HV eller annan klubb, han är ju inte mega attraktiv just nu med hans stats.

Varför är det dåligt? Lias pappa är ju Mr Frölunda och är väl ganska uppenbart att Lias hjärta klappar för Frölunda? Dock håller jag med om att det vart för dåligt med att behålla den unga stommen i laget. Hoppas och tror dock det kommer bli lättare fortsättningsvis.

Naturligtvis jättetråkigt om HVs investering i Lias blir så kortvarig som denna säsongen
Han har haft mycket bra utveckling och HV har verkligen gett honom chansen , han har ju inte direkt fått börja i fjärde och jobba sej upp
Utan coacherna har gett honom stort förtroende vilket har visat sej rätt , men om han i sommar drar till Frölunda så blir det ju lite snopet om än inte överraskande. Det ryktades ju om detta redan i somras , kan det vara så att HV fick honom att stanna kvar genom att verkligen satsa på honom i en andra/tredje kedja vilket han förmodligen inte fått i Frölunda denna säsongen
Sedan är det ju rätt naturligt att Lias vill hem
Det vill ju vi med våra HV killar
Bara att hoppas att HV kan behålla dem andra unga killarna såsom Brännström, Söderström och Stenlund
Brännström tror jag går tidigt i draften , före Lias :slight_smile:
Linus och Kevin är ju bägge draftade och risken finns ju att dem vill ha över dem till hösten
Bägge är ju dessutom Stockholms killar så det kan ju vara så att dem också längtar hem …

[size=200]OT!!![/size]

ryktet är släppt, nu kan ni diskutera det där det hör hemma, i Lias egen tråd.

Artikel i JP bekräftar att törngren är borta.

jp.se/article/avslojar-han-lamnar-hv71/

Succéforwarden kan lämna för konkurrent
aftonbladet.se/a/oo9O7

Är inte bra detta då vi har flera spelare utan kontrakt inför nästa säsong. Bygga långsiktigt är ju svårt om vi tappar alla ungdomar.
Thörngren, Lias? o kanske Stenlund nu med och som det inte vore nog så är frågan hur det blir med Borgman o Söderström som imponerar.

Ne precis… hur siktar man långsiktigt om man tappar mer än 50% av de unga spelare som blir duktiga

Är lite orolig för hur vi arbetar med våra talanger, vi är bra att utveckla dem men de drar väldigt snabbt när de slår igenom. Att de drar till Ahl har jag inget problem men att de drar till konkurrenter gör mig orolig. Nu ryktas de med två av hv största talanger skall dra “hem” igen lika fort de slår igenom. Tror Stenlund är osäker på sin plats och där är vad skon klämmer.

Om jag får se Söderström är klar för konkurrent så blir jag otroligt besviken

Ja Lias och Stenlund flyttar ju just “hem”. Inte så konstigt alla faktiskt. Värre med Thörngren.

Denna får flyttas när 17/18 tråden öppnas, men redan nu kan vi kanske sikta in oss på en ny center till kommande säsong. Spelaren är Jeff Taffe som spelade 14/15 i Linköping. Surret som går är att han vill tillbaka till SHL till nästa säsong och att HV71 är ett hett alternativ. KAn vi då misstänka att Jeff Taffe är ersättare för Erik Christensen? Jag tror det i alla fall.

Källan är säker och kommer från en känd f d hockeyspelare, nuvarande kommentator och expert på Cmore. Då kanske ni kan lista ut vem det är som källan? Jag litar fullt ut på denna mannen och ser det som ett högst seriöst rykte.

OT iofs, men va fan var han inte typ 38 bast redan då? Skatterabatt för pensionärer är ju på tapeten, men det lär väl inte ha klubbats redan nästa säsong.

Nej, det är ju sant. Inget är ju påskrivet och klart ännu. Bara att det har öppnats dörrar och intresse finns från båda sidor. Sen hur långt in i förhandlingarna de ligger kan jag inte svara på.
Tror Jeff är runt 35-36 år idag. Och ja, det blev ganska OT här. Men mod får väl flytta det till SS 17/18 - Seriösa Rykten, när den nu skapas.

Finns det någonstans att läsa om? Hoppas inte det stämmer. En riktigt bra spelare helt klart. men kommer aldrig glömma när han var i LHC och så fort han hade skrivit på för en Khl klubb var han Inte ett dugg intresserad av att spela något mer och visade en otroligt dålig karaktär. En sådan spelare vill jag inte ha i vårt HV71.

Ytterell har bekräftat att han köpt hus i jönnet. Det borde ju vara en stark indikation.

jp.se/article/backstjarnan-h … jonkoping/

jp.se/article/uppgifter-poan … nara-hv71/

Victor Ejdsell nära HV71

Spännande, kan nog ersätta Lias på ett bra sätt