Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

…skrev han som ser allt som HV gör (och ryktas göra) med ljusa, positiva glasögon. Hmmm. För övrigt…de flesta lagen går runt på sju backar. Sen har Ytterell gjort 11 poäng i ett av de sämre lagen. HVs bästa poänggörare bland backarna är Borgman och Almquist med 13 poäng!!!
Om ryktet talar sant välkomnar jag Ytterell. En rightback med en rejäl, välriktad slägga som utgör ett hot från blå är högvilt. Kan man landa honom är det bra.

Jag är bara lite tveksam för rollen han skall ha och han kräven en framträdande roll och i PP för att vara framgångsrik och kan hv ge honom det? Beroro på vad man värvar mer på sin backsida

[size=150][b]Mycket OT nu HV-fans.

Fortsätt diskussionen på korrekt tråd.[/b]
[/size]
Danke schön Mod/Admin

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … v-forward/
Riktigt tråkigt om vi skulle tappa Thörngren, framförallt till fbk.

Känndes som de var på G att han drar vidare och därmed gick man vidare med Erik A, de fajtas om samma plats.
Sen känns de som om Törngren har fastnat i ett fack och han gör nog tyvärr rätt i ur hans synvinkel att titta vidare.

Inte så förvånad att tex FBK jagar Thörngren finns garanterat fler SHL klubbar som är intreserade av både honom och andra där kontrakten gå ut i vår, känns ju knappast överraskande
Ska bli kul och se hur J&J lyckas i arbetet med att få ihop truppen till nästa säsong
Vilka är dem viktigaste att vi får behålla tycker ni ? Thörngren tillhör dem tycker jag

Det tycker jag också, men enligt madhawk så verkar det som att det är ganska stor risk att han lämnar. Det är han som avvaktar med att skriva nytt och HV räknar med att tappa honom.

Önerud och Söderström vill jag se en förlängning med snarast

Satt häromdagen och funderade kring förlängningar och fick en äcklig tanke där jag tänkte, det skulle inte förvåna mig om Färjestad är intresserade av Törngren. Sen ser man detta :frowning:

På nåt sätt så känns det som han redan är på väg dit fast inget är klart. Man ser bilder i huvudet på hur perfekt han skulle passa in i Färjestad i en producerande andra-lina där han spurtar in 39 poäng nästa säsong. Har ofta tänkt på Färjestad när man ser killen av nån konstig anledning. Som att han skulle vara där ifrån.

Men skit samma, hoppas verkligen han blir kvar här då jag gillar honom starkt. Väldigt skicklig spelare som kommer få genombrott förr eller senare, hoppas inte det blir i Färjestad.

[size=150]OT![/size]

Diskussion om vilka man vill ska stanna eller lämna sker inte i denna tråd! Endast seriösa rykten och Törngren-ryktet är redan upptaget här.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … ll-hosten/
Tråkig nyhet

[url]http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/avslojar-almquist-dumpas-av-hv-71/[/url]

Almquist på glid bort.

Jobbigt att läsa. Gillar honom mycket. Men jag kan till viss del förstå hur de tänker, i början av säsongen var han landslagskandidat men just nu är han inte alls så bra. Om HV känner att de kan få mer valuta för pengarna på annat håll kan det vara rätt beslut trots allt. För jag tror att han har en relativt hög lön och ur den aspekten är det i så fall ganska dålig valuta för pengarna just nu.

Jag tycker det är smart. Almqvist har sett sjukt lojj ut. Nu tvingar man fram Almqvists bösts form inför slutspelet. Han måste vara bra nu för att bli attraktiv igen

Helt rätt. Tyvärr, men ingen framtid där när man inte ens kan skjuta ett slagskott, för det är sanningen, även om den svider. Han var duktig förr och hade bra blick för spelet, men för varje match så blir han sämre och sämre. När han väl avlossar sin bössa så skjuter han luft eller träffar motståndarna så pucken studsar åt fel håll, som ikväll när han var nära att se till att Brynäs kunde spräcka Söderströms nolla. Skjuta ett fjuttigt skott direkt på en motståndares ben i ett sånt läge och sen dra på sig utvisning p g a skottet, det håller inte. Han må vara snäll och en bra grabb, men någon SHL back är han faktiskt inte.

Jag tror Almqvist skulle må bra av ett par säsonger i allsvenskan. Sen behöver han lära sig skjuta. Förstår inte varför han inte har använt den fina skottramp, HV71 har att tillgå? För inte kan han vart där så mkt och tränat? Då hade väl skotten sett annorlunda ut. Sen hade det inte skadat honom att bygga på sig lite mer muskler. Sen kanske han kan bli att räkna med igen.

Är det som Aftonbladet och Expressen skriver så gråter jag inte, snarare tvärtom. Jag önskar givetvis honom all lycka till, vart han nu hamnar någonstans.

Och smart att det läcker ut innan säsongen är över tycker jag, då Almqvist måste höja sig per automatik för att hålla sig attraktiv på marknaden. Tyvärr tror jag dock att han kommer misslyckas, men jag hoppas jag får fel på det. Vi får summera efter säsongen är slut, oavsett det slutar med guld, silver, brons eller kvartsfinals torsk.

Han kostar säkert som en poängstark toppback. Men om det AB skrev tidigare att Hv gjort klart med Ytterell men dumpar Almqvist då tappar jag hoppet fullständigt

Att HV väljer att dumpa Almquist känns som ett sundhetstecken för mig!
Lön/prestation går före namn/historik

Då han kom som nhl/khl hemvändare så har ju säkert lön därefter, topp 2 backar i hv? (då lönerna inte är offentliga så blir det ju gissningar bara)
Med tanke på fingertoppskänslan hittills på backvärvningar av nuvarande tränarstab, känns det bra!

Lite olika backar va? Eller du tror att Ytterell kommer att ha samma roll i laget och samma lön som Almquist?

Underlättar för admins och påminner om att denna tråden ska hållas fri från spekulationer och annat tjöt. Fortsätt diskussionen i vilken annan tråd som helst, men inte i denna, tack!

Ytterell in
Hansson ut

Det är så jag ser det, Almqvist lär dom ersätta med en klass back

EDIT: oj sorry OT, så satans lätt att dras med i diskussionerna…sorry