Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

Neeeeeeeej!! Va fan ser dom hos honom? Bara för att värva hemvävt eller? Bokstavligen svågerpolitik…

Annan intressant information från Sportbladet live:

• HV jobbar för att hitta en lösning med Ullström.

• HV har fått förfrågan om att låna ut spelare till Djurgården, Leksand och Rögle, men har sagt nej. Detta eftersom de vill ha samtliga spelare att tillgå.

Hoppas jag verkligen inte stämmer! Han är inte i närheten av någon av våra nuvarande backar möjligen Hansson undantaget.

twitter.com/HV71?ref_src=twsrc%5Etfw

Ullström?

Tom kryssen på twitter skvallrar om Ullström. Enkelnr? 8?

Krävs nog ingen Einstein för att inse att det är Jagr eller Ullström det handlar om :sunglasses:

Rubins nummer offentliggörs :smiley:

Kan vara rubins nummer också

hv71.se/artikel/4r6baiz72-3i … -till-hv71

Välkommen hem :slight_smile:

Resten av säsongen??? vet ju inte ens om han kan spela???

Tror inte han kommer vara allt för dyr.
Men i mångt och mycket handlar det nog mest om att man har fått honom registrerad, just för att kunna vara aktuell om han blir skadefri.

Med risk att låta bitter, man vågar ju inte vara glad föräns hälsokontrollen är klart.

Kan han spela är det fantastiskt kul och en grym spelare, kan han det inte så tycker jag det är fattigt att inte ersätta Laine

Kan ju vara så att Ulla är värvad men aldrig kan spela, konstigt med kontrakt säsongen ut endast ? trodde han var “klar” för nästa år sedan tidigare

Jag tror att de vill se så Ullström håller innan de skriver ett längre kontrakt.

Sant

en som är 7 back i leksand wohoo

Jag håller med man är skeptisk. uppsida offensivt svag defensivt. Vad exakt menar Hv med detta?! AB verkar ju väldigt säkra på sin sak. Hv spänner musklerna med Ullström och Mikko L. Så kommer detta man blir bara helt ställd. Jag får Johan Larsson känsla.

Ja om det nu skulle stämma så måtte det snälla bli en “Borgman” och slå alla med häpnad.

Alexander Ytterell har gjort 11 poäng (näst bäst back i Leksand) i seriens mest målsnåla lag. Det kan jämföras med Niklas Hansson som mäktat med 10 poäng i ett topplag.

Någon jämförde med Johan Larsson, vilket är orättvist. Larsson hade redan ett brokigt förflutet med några sparkningar. Ytterell var bäste back i kvalspelet förra året och är på väg uppåt i sin karriär.

Att han är smålänning ser jag bara som positivt. Att få komma “hem” är nog en energiboost bara det.

Innan ni sågar honom får ni ju fundera på vad ni ser honom som. Försteback, vilket är högst osannolikt att han värvas som, är kanske ingen höjdare. Men tänker man sig honom som ersättare till Hansson, och dessutom med uppsida, ser jag Ytterell som en intressant förstärkning.

Nej Johan Larsson kanske var lite väl hårt skrivet. Självklart ser jag inte honom som någon topp 2 back. Men vi har redan en väldigt intressant Backsida och Brännström lär knappast bli sämre. Hansson är en riktig flopp i år precis som Abbot. Jag får dock dåliga vibbar och förstår verkligen inte. Med det sagt blir jag gärna överbevisad.