Annan intressant information från Sportbladet live:
HV jobbar för att hitta en lösning med Ullström.
HV har fått förfrågan om att låna ut spelare till Djurgården, Leksand och Rögle, men har sagt nej. Detta eftersom de vill ha samtliga spelare att tillgå.
Tror inte han kommer vara allt för dyr.
Men i mångt och mycket handlar det nog mest om att man har fått honom registrerad, just för att kunna vara aktuell om han blir skadefri.
Jag håller med man är skeptisk. uppsida offensivt svag defensivt. Vad exakt menar Hv med detta?! AB verkar ju väldigt säkra på sin sak. Hv spänner musklerna med Ullström och Mikko L. Så kommer detta man blir bara helt ställd. Jag får Johan Larsson känsla.
Alexander Ytterell har gjort 11 poäng (näst bäst back i Leksand) i seriens mest målsnåla lag. Det kan jämföras med Niklas Hansson som mäktat med 10 poäng i ett topplag.
Någon jämförde med Johan Larsson, vilket är orättvist. Larsson hade redan ett brokigt förflutet med några sparkningar. Ytterell var bäste back i kvalspelet förra året och är på väg uppåt i sin karriär.
Att han är smålänning ser jag bara som positivt. Att få komma “hem” är nog en energiboost bara det.
Innan ni sågar honom får ni ju fundera på vad ni ser honom som. Försteback, vilket är högst osannolikt att han värvas som, är kanske ingen höjdare. Men tänker man sig honom som ersättare till Hansson, och dessutom med uppsida, ser jag Ytterell som en intressant förstärkning.
Nej Johan Larsson kanske var lite väl hårt skrivet. Självklart ser jag inte honom som någon topp 2 back. Men vi har redan en väldigt intressant Backsida och Brännström lär knappast bli sämre. Hansson är en riktig flopp i år precis som Abbot. Jag får dock dåliga vibbar och förstår verkligen inte. Med det sagt blir jag gärna överbevisad.