Mikko Lehtonen klar!!!
Inte den Lehthonen jag trodde dock, en back med -11 i +/- från finska ligan.
Aja får hoppas det blir bra han är ju finne trots allt
Han är ligan 5 bästa poängplockare i ligan. Och spelar i ett bottenlag så minusstatistik var rätt väntat
David Ullström lär dessutom presenteras ikväll eller imorgon.
Enligt rykten från twitter från Northbanks ordförande så ska HV:S sportchefer och Ullström komma förbi Northbanks träff på Harrys ikväll.
twitter.com/Hvjens/status/831124971023904768
Huruvida det innebär att han är klar eller inte får framtiden utvisa men onekligen så var det intressant info. Känns som det bör hamna under kategorin väldigt trovärdigt rykte.
Trodde du det var backen som la av 2014 eller forwarden?
David “Ulla” Ullström är redan klar i praktiken och hans underskrift är nog redan påskriven och klar. Ja, han kommer att presenteras som offentligt klar inom ett par timmar.
Det mest intressanta är väl dock om det finns någon annan som HV71 är intresserade av.
Mikko Lehtonen och David Ullström är ju som sagt klara. Får se vad som händer, fortfarande ett par timmar kvar.
Bra värvning och rätt tänkt av Davidsson och Hult när de ni tog in Mikko, som givetvis är Dylans ersättare. Han är även tänkt till att få igång det annars så dåliga PP,HV71 dragits med under säsongen. Ska HV71 gå långt i kommande slutspel så krävs det ett stabilt PP. Här gör dock HV71 en stor chansning, men ser det som bättre än att inte chansa alls då vi redan alla vet att det är slutspelat för Dylan Reese.
Ses på Harrys senare, väl mött ni som ska dit.
På Forwardssidan tror jag det är Ullström eller ingen
Vem trodde du att det var?
Jättebra värvning i den marknad som finns, naturligtvis. Poängen har trillat in bra, speciellt för lagets position. Att han har - i +/- behöver inte betyda någonting. Han spelade i det sämsta laget i Liiga, antagligen mot de bästa spelarna i andra laget, antagligen också med mycket istid… Därför är just +/- inte jättebra alltid mäta med. Jag blev glad över en back, även om jag tycker att den backbesättning vi hade var bra som den var. Så hatten av för sportcheferna.
Nu får vi se om Ullström dyker upp, känns väl ganska troligt i alla fall.
Måste säga att jag är oerhört imponerad över att de har lyckats knyta till sig Lehtonen. SAIKs backvärvning är ju spontant inte i samma klass och äntligen vinner vi lite uppmärksamhetspoäng som jag tycker sänder positiva signaler. Vi har inte blivit bortskämda med det på senare år.
Hoppas - och numera tror - på att näven har knutits och att vi får se ett mer framgånsrikt HV framåt!
22:49 har han spelat i snitt per match denna säsongen.
de har gått några timmar nu…
12:04
Sportbladet: Stjärncentern till HV
David Ullström har tränat med HV 71 en tid efter sin axelskada. Enligt uppgifter till Sportbladet ska Ullström presenteras som HV-spelare i dag. En frisk och hel Ullström är givetvis en drömförstärkning för Jönköpingsklubben. Den NHL-meriterade landslagscentern har fyra år i KHL bakom sig. Den här säsongen inledde han i Dinamo Minsk, där det bara blev tre matcher innan kroppen sa ifrån. Behovet av Ullström blir inte mindre med tanke på att centern Anton Bengtsson skadade ett ledband i knäet i går mot Leksand. HV 71 har sedan tidigare värvat den finske landslagsbacken Mikko Lehtonen.
Sportbladet har sökt HV:s sportchefer Johan Davidsson och Johan Hult.
/Hans Abrahamsson och Tomas Ros
Nu när Bengtsson försvann också så tycker man nästan dom ska ringa hem Ahl från NA ?
Niklas Rubin breddar på målvaktsidan …
Nu fattas ju bara Ullström , sen kan det bli riktig rolig avslutning på denna säsong …
Grymt bra att man breddar på alla positionen inför slutspelet …
[url]http://www.hv71.se/artikel/sjfhaiz6x-3iaijd/hv71-breddar-malvaktssidan-med-niklas-rubin[/url]
Antar jag man är lite orolig för Söderström skada/sjukdomsåterfall
Någon människa som hävdar att de pratas om finländsk F till klubben. Ngn annan som hört ngt om de eller skön ryktesspridarna ute å härjar bara?
aftonbladet.se/sportbladet/s … ckeyextra/
LIVE Tv kring deadline day
Vet inte om detta är rätt tråd för detta, men Tomas Ros sa nyss i live-TV att det ska vara klart att Alexander Ytterell är klar från nästa säsong.
Under Sportbladets deadline day nämnde de precis Alexander Ytterell lämnar Leksand efter denna säsong och kommer skriva på för HV.
Länk till live-deadline day: aftonbladet.se/sportbladet/s … ckeyextra/